Jag är lycklig!!!

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Ikväll hände det!! Jag tog min första sväng på RF:en för säsongen.

Inte långt dock bara ett antal repor upp och ned för rakan utanför kåken.
(Oförsäkrat,oskattat,obesiktigat dumt men men)

Hojen gick naturligtvis skitkasst till en början vägrade gå på tomgång, misstände och inget gassvar.

Började gå som vanlig (som den gjorde hela förra säsongen) men ingen tomgång...

Började fippla med inställningen till tomgången men den satt fast :confused:
Tog i av kung och fosterland och pang den släppte 5000 varv på tomgång...började justera ner men skruven gick tungt, ruckade lite tills det började gå lätt... ställde tomgången vände hojen för en till runda.

Puttrade iväg och märkte genast att nått var annorlunda 3000 varv vred rullen mot botten och hojen svarade genast med att skicka framhjulet upp i luften, det har aldrig hänt förut :banana :fyllisar
Blev tvungen att prova typ mellan 4-12 ggr till för att verkligen vara säker på att jag inte drömt med den svarade likadant alla gångerna!!!

Förut har den alltid varit lite trött från botten har åkt ganska mycket 402 och aldrig behövt oroa mig att framhjulet skulle lämna moderjord......egentligen borde jag väl anat att nått inte var som det ska men det är ju en -95:a ganska tung framtill och på det hela inte slöare än min förra Blade, så jag har trott att det var motorkaraktären som var sån.

Funderat på att sälja hojen bara för att skaffa nått som vill gå på bakhjulet. Har ju lixom saknat det en aning.....men nu är jag lycklig igen.

Nää dax för :fyllisar sen sova.

/PSW

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...