Jag är också av med oskulden!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Ja, hoj-oskulden för säsongen alltså, den andra oskulden sparar jag tills jag gifter mig :D :p Igår var jag, Tom och Freppa ute på ystra ben och njöt av mars-vädret. Tom kom ut till min meck-lokal vid 10 och hjälpte mig att lyfta cykeln från pallbockarna som den har vilat ramen emot i brist på gaffelben. Därefter rullades gubben ut i solen och startade efter inte alltför många sekunders nötande på startmotorn. Det välkända och av alla utom ägaren föraktade GSXR-dånet spred sig över nejden när han stod på tomgång och gottade sig.
Vi styrde kosan till Grandma Death som hade klara problem att få sin 750 att gå. Med lite övertalning av mig så startade hojen och tackade för visat intresse genom att gå på tre tveksamma cylindrar av fyra möjliga. Jag ställde (en högst hypotetisk) diagnos, för stora lågfartsmunstycken och ingen returvajer, beordrade kvällsmeck och sen pep jag och Tom iväg innan vi blev inblandade :p
Efter korv och makaroner hemma i det Oljekylda köket så åkte vi E4 norrut och landade i ett kapitalistiskt garage på Kungsholmen. Där stod en oljig och lite velig Freppa, som efter en stunds betänketid och lite gnat från oss beslöt sig för att tejpa ihop det sista och åka med oss till Waxholm. Efter tankstoppet i Haga norra så hade Freppas högra bakblinkers och ett luftfilter ramlat loss och fick fortsätta färden i Toms gigantiska packväska, skruvarna till kedjeskyddet låg redan där och skramlade. Tom och jag passade samtidigt på att byta hojar med varandra.
Jag var troligen Stockholms enda Trophy 1200-förare som var iklädd Dainese Aero med knäpuckar..... Freppa tog täten och eftersom han inte hade någon hastighetsmätare så körde han på känn. Att han skulle ligga sist efter nån som visste hur fort han körde var det ju ingen som tänkte på :D Nåväl, Freppa är inte så öysande på att bedömma hastighet och kör därför om varenda bil han ser, medans Tom och jag ligger bakom med varsin okänd hoj och ger fan i att köra om. Vi kommer dock ikapp kapitalisten vid Täby kyrkby, eftersom den kontakten som han trodde tillhörde bakbromsens bromsljuskontakt i själva verket var kabeln från generatorn. Cykeln laddade inte och batteriet var stendött och Freppa var lessen. Tom tog tag i situatiuonen och pluggade ihop kontakten, och vips hade Freppa laddning igen!
Vi åkte vidare på småvägarna upp till Bogesundsvägen, och att köra Bogesund med en Trophy 1200 som körklar väger 290 kg var en upplevelse. Det gick riktigt bra! Ångloket är riktigt smidigt för att vara en stor klump, och jag njöt i fulla drag! Efter en burgare i hamnen så drog vi oss hemåt, och jag mös över att hojen hade gått som en klocka hela dagen. Ryck-ryck-ryck, svarade han på den tanken. Svordomarna osade inne i Araien, och jag förstod att det var bränsleproblem, hojen fick inte soppa. Troligen en massa dynga i tanken som sätter igen filtret.
Hemresan företogs på växelvis 1 till 3 cylindrar, och fortare än 70 gick det aldrig. Ibland dog han och då fick man stanna till och låta gasarna fyllas med benisn igen innan man kunde bluddra vidare. Det är inte jättekul att ligga i 50 på Essingeleden, för att några sekunder senare tvingas stå på den minimala vägrenen och hoppas på att ingen lastbil ligger för nära och slår huvudet av en med backspegeln. Jag kan meddela er att det är ganska långt mellan Waxholm och Trångsund när man måste stanna ett antal gånger och aldrig kunna köra fortare än 70.
Sammantaget så var det ändå en kanondag, Jag fick passera 200 på två hjul för första gången i år och jag fick lite mil i kroppen. Jag vill tacka Tom för trevligt sällskap, lyfthjälp och lån av en stor Trajja, Freppa vill jag tacka för att han är Freppa!!
Hoppas att ni för en fin start på säsongen, alla sporthojjare, och snart är det väl dax för en liten tur med Oljekyld om intresse finns.
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Trevlig läsning, Tom verkar bra att ha till hands...
Jag börjar få panik, är ju inte klar än...nytt drivpaket ska monteras (mha Tom, vad annars? :bow),
nya sulor måste också ordnas, blinkers bak...och...mm...
Du får helt enkelt lugna dig lite med Oljekylds tur...:rolleyes:

/A
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Lugn, min hoj är inte klar den heller, drivpaketsbyte, olja+filter, puts och tvätt och lite sånt är kvar, och så ska jag ju bota hickan!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Härligt! När drar nu Söndagsturerna igång på nytt då :cool:?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Uppgiven och gråtfärdig såg jag OLJEKYLD och Tom brumma iväg på sina stolta springare.. Fick ju baxa upp gumma på balkongen igen och skruva loss en massa igen. Nya delar inköpta idag så ny jevvlar.

.och jag kan intyga att Tom troligen har världens största packbox. :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bra story som vanligt, du har talang du :bow
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
jP skrev:
Härligt! När drar nu Söndagsturerna igång på nytt då :cool:?

Så fort cykeln får bensin igen, service är gjord och mitt skinnställ har kommit tillbaka från skräddaren med ny dragkedja! Jag tror att nånstans i början på April så kommer den första turen, om det är väder alltså. Måste bara ut och kika lite nya fina vägar åt oss.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Fan Oljedryp, du och Freppa måste skriva ner era memoarer snart så att man lite mer än bara en knapp A4-sida att läsa!

Låter annars som att ni hade ett litet äventyr häromdagen! :tummenupp
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Goines skrev:
Uppgiven och gråtfärdig såg jag OLJEKYLD och Tom brumma iväg på sina stolta springare.. Fick ju baxa upp gumma på balkongen igen och skruva loss en massa igen. Nya delar inköpta idag så ny jevvlar.

.och jag kan intyga att Tom troligen har världens största packbox. :D

Det skulle du inte säga om du hade sett toppboxen. De två som satt på var ju bara sidoväskorna, toppboxen är betydligt större :)
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Penguin skrev:
Fan Oljedryp, du och Freppa måste skriva ner era memoarer snart så att man lite mer än bara en knapp A4-sida att läsa!

Låter annars som att ni hade ett litet äventyr häromdagen! :tummenupp

Jag ska spökskriva Freppas memoarer, Mitt liv som oljig kapitalist ska den heta. Man får väl ge ut en novellsamling på forumet :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vad kan jag säga - Jag gillar att besöka pöbelns marker ibland genom att gå ner i garaget, rulla mig i olja (Nej Mr. K, inte sådan olja) och se ut som jag har den blekaste aning om vad fasiken jag håller på med. Ungefär som i verkliga livet då - Jag fejkar ju som bekant att vara vuxen.

Det var en mycket trivsam tur. Hastighetsmätaren var inte ikopplad så jag gick på känn. Tyvärr använde jag mig av enbart två faktorer när jag gick på känn - varvräknaren samt potatis-tempo. Ingetdera resulterar i lugn körning. Det var OTROLIGT skönt att Tom hade med sig hojen med lastutrymme, för det var som bekant mest att plocka upp det om trillade loss lite var stans
- "Se där, en blinkers"
- "Se där, ett K/N-filter"
- "Se där, en Freppa"
Osv.

Det var dock underbart att vara ute och köra igen. Det var även skönt att ha Oljekyld med sig, för hans hoj låter mer än min, och då läcker mina avgasrör rätt kraftigt och låter som en traktor på anabola!

Toms hoj kan jag även meddela såg OERHÖRT skön ut att köra på bogesund, måste nästan pröva den. Fick dock gashäng och tänkte "Äh, va faan, det går nog", och sedan såg jag inte Tom mer. Gashäng är....intressant..... :)

/Freppa
 
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top