Jag är tjej tyck synd om mig!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Är dessa kvinnor seriösa? detta med kvinnor eller män tjaffset börjar gå lite väl långt!!!!

"Inför mensbidrag nu

Varför är det inte en självklarhet att vi tjejer får bidrag för att köpa bindor, tamponger och mensvärktabletter?
Relaterat

Att ha mens är inte ett aktivt val för oss tjejer, vi utgör 52 procent av befolkningen och får alla mens eftersom det är så kvinnokroppen fungerar. Tjejer och kvinnor har redan lägre lön än killar och män och varför ska vi då ha extra utgifter? Det är inte rimligt. Vi har tagit ställning emot diskrimineringen av kvinnor och föreslår därför att tjejer får bidrag som ersätter de utgifter vi lägger under cirka 40 års tid på tamponger, bindor och värktabletter. Inför mensbidrag nu.

Tove & Amanda"

Taget från http://op.se/asikter/insandare/1.2498906-infor-mensbidrag-nu samt läste det i en tidning idag.

Ska vi män ansöka om bidrag att ens stå ut med dessa kärringar, eller för att hyra en prostituerad, ja listan kan göras lång....är bara så irriterad så kommer inte på nåt men fyll på en lista ifall ni kommer på mer.

Ex. att ha den makten att välja ifall de vill behålla ett barn eller inte oavsett vad mannen vill eller är i för situation är inte rätt, kan vi män göra nåt åt saken ifall detta inträffar? nej....så klaga fan inte på mens. Detta med mens ursäkter har hjälpt er redan från första dagen ni fick det genom att ni skyller på mensen för att få dispens och slippa en hel del ansvar och måsten, eller ja även hur man beter sig mot andra.....och nu ska vi män även betala för detta skit också?

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Inte för att jag är för eller emot ett bidrag till det du tar upp, spelar mig ingen större roll. Men vad har att hyra en prostituerad eller att stå ut med kvinnor att göra med något som inte går att påverka?

Finns andra sätt man kan minska utgifterna på än att få bidrag, t ex att sänka priset mm. Dock är det ju lika nödvändigt med bindor, tampongen osv osv som det är att äta för alla. Så varför skulle man få bidrag eller annan fördel bara för att man har mens. Då ska alla få bidrag för att dom behöver mat.

Detta är inget nytt som tas upp, finns många tjejer som tycker så och det har tyckts så länge. :) Inget att bli upprörd över, lär ju aldrig hända att man kommer få bidrag för man har mens. :D

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
köpa mascara o annat skit för hur mycket som helst kan dom göra utan att blinka, men lite bindor o tamponger ja då jävlar gnälls det. skippa det svindyra sminket så har ni råd att köpa bindor etc.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Vilket ork!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Varför får jag inte rakbidrag? Skägget växer som fan, och det har jag inte valt. Ska jag behöva betala rakprylar själv?

Inför rakbidrag NU!

P.S. Gärna dyngrakbidrag på längre sikt D.S.

Tjejer rakar sig oxå. Undra vad ni föredragit, håriga tjejer överallt eller håriga killar? :D :D

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Tycker att det borde falla under sjukhusets regler!! Högkostnadsskydd! Efter ca 1500kr/år så är det gratis på tex apoteket! Behöver inte vara de värsta men en fullt fungerande binda/tampong!
Tänker nu främst på de kvinnor som är ensamstående med tex 4 barn har 1,5 heltidsjobb och ändå inte får tillräckligt med mat på bordet!
Är de då inte rimligt att de har möjlighet att gå till läkaren och få de på recept??
Vi här i svedala hjälper ju allt och alla men inte våra egna!! Skicka hem några som inte är i behov av Sveriges hjälp så är det betalt!

Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Tjejer rakar sig oxå. Undra vad ni föredragit, håriga tjejer överallt eller håriga killar? :D :D

En del tjejer kan vara så avtändande så ibland känns det som att det inte skulle spela nån roll om hon aldrig rakat sig...
Man vill liksom helst slippa gå ner dit för att se efter! :tummenupp

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Finns andra sätt man kan minska utgifterna på än att få bidrag, t ex att sänka priset mm. Dock är det ju lika nödvändigt med bindor, tampongen osv osv som det är att äta för alla.

Tvättbara bindor? Recycle..

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tänker nu främst på de kvinnor som är ensamstående med tex 4 barn har 1,5 heltidsjobb och ändå inte får tillräckligt med mat på bordet!

Naiva jag har svårt att tro att det existerar i svea.

Cirkus 6lök i barnbidrag.
Cirkus 10lök i pappasponsring.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
En del tjejer kan vara så avtändande så ibland känns det som att det inte skulle spela nån roll om hon aldrig rakat sig...
Man vill liksom helst slippa gå ner dit för att se efter! :tummenupp

gäller ju samma sak med vissa/många killar. hade så fall hellre gett bidrag till deo för killar än rakgrejer. :tummenupp

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Hur skulle världen se ut om det var lika för alla?

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag är ju ensam med mitt barn då mamman är död och jag får 1800kr/månaden extra för att jag är ensam med förälder!
Beöver ju dock väldigt lite bindor här hemma men vet att allt kostar och de e inte så fett på kontot alla dagar!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC