jag behöver en 750 eller större den 5 juli.

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
aprilia sxv 450
min idiot-trafikskola går på semster den veckan jag har min uppkörning. min uppkörning är den 5 juli i skövde. jag har en 500:a men måste ha en 750 eller större på uppkörningen. alla mina vänner kör 600:eek:r och enda alternativet är nu att köpa en 750 bara för att ha till uppkörningen. Om inte det finns en vänlig själ i skövde med omnejd som kan tänka sig att låna/hyra ut sin cykel till mig under min uppkörning. snälla kontakta mig om ni kan tänka er att hjälpa. jag vill poängtera att jag är en säker och god förare.

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
schizoid skrev:
min idiot-trafikskola går på semster den veckan jag har min uppkörning. min uppkörning är den 5 juli i skövde. jag har en 500:a men måste ha en 750 eller större på uppkörningen. alla mina vänner kör 600:eek:r och enda alternativet är nu att köpa en 750 bara för att ha till uppkörningen. Om inte det finns en vänlig själ i skövde med omnejd som kan tänka sig att låna/hyra ut sin cykel till mig under min uppkörning. snälla kontakta mig om ni kan tänka er att hjälpa. jag vill poängtera att jag är en säker och god förare.

Det räcker väl med att hojen har mer än 25KW? Eller finns det cc-gräns också?

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
hellla skrev:
Det räcker väl med att hojen har mer än 25KW? Eller finns det cc-gräns också?

Nej, för att köra upp på tung mc måste den ha minst 750cc

schizoid: Du hade gärna fått låna min hoj men den är ju tyvärr bara bara 600cc..

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Pejo skrev:
Det står i körkortsboken, som du borde ha ganska aktuell för dig.

Jag läste aldrig i boken, nötte bara på datorn nere på trafikskolan och så körde jag upp för A med begränsning. Då har jag lärt mig två nya saker idag. :)

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Kan du inte regga om den och säga till bilprovningen att du har bytt cylindrar och kolvar så det är en 750 eller större, då har ma ju papper på att hojen är TUNG :3freak

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
aprilia sxv 450
jo men jag påstår att det är en större motor i än vad det är,,,,,,måste säga att fantasin e de ingen brist på. däremot verkar det vara brist på lite tyngre motorcyclar till mig :huvet :huvet :huvet

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning