Jag ber om ursäkt.

Status
Ej öppen för fler svar.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jag har förstått att min argumentationsteknik i attitydfrågor inte är gångbar hos dem som bestämmer om vad som får skrivas på denna Site.

En veckas banning har nu lärt mig att hålla tungan i rätt mun.

Jag kommer i fortsättningen, mycket mer sparsamt, medverka i ”attityd, och respektera äldre frågor”
Liknande dessa:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=162476
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=159233

Jag ber om ursäkt om jag trampat medskribenter i ovan hänvisade trådar på tårna.

Jag är inte förmer, även om min livserfarenhet gör mina inlägg extra tänkvärda.

Med vänlig hälsning.
Robert.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nja, själv har jag bara diskuterat böcker med dig...
Men det här med "livserfarenhet".
Vad grundar du det på?

sviestad

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
honda
Jag godtar din ursäkt, Swedie har varit på högvarv sista veckan och varit väldigt akvit och granskat vad som skrivs på på hans livsverk.

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Har läst igenom de två länkar du bifogar....får man fråga varför du blev bannad? :va

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Nja, själv har jag bara diskuterat böcker med dig...
Men det här med "livserfarenhet".
Vad grundar du det på?

Ähh.
Det skrev jag bara för att poängtera att jag är äldre än de flesta andra skribenter här.

Vissa undantagna.
Naturligtvis.

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
jag fattar inte varför det blir fel när jag postar?

Skit samma... jag börjar bli full nu.
Over and out..
RK.

Dr.Bike

Guest
ekor sa:
"Jag har förstått att min argumentationsteknik i attitydfrågor inte är gångbar hos dem som bestämmer om vad som får skrivas på denna Site.

Jag kommer i fortsättningen, mycket mer sparsamt, medverka i ”attityd, och respektera äldre frågor”
"

Njaeij SÅ var det väl inte?
Såvitt jag läste tråden/arna så tjatade du ju likt en skiva med hack i, och lät som en ensidig paragrafryttare.
D.v.s BARA tjatade om "trafikens grundregel No1" på ett sånt sätt som bara bokstavstrogna paragrafryttare gör - just för att likt myndighetspersoner o.dyl "gömma" sig bakom lagar och regler.
Och på så sätt HELT stänga ute det som kallas sunt förnuft.
(d.v.s att jodå, man ska visa respekt och hänsyn - MEN man ska inte acceptera vadsomhelst i form av vare sig HELT olämpliga medtrafikanter, ELLER folk som med en dåres envishet hävdar att de oxå hör till trafikbilden)
Det var nog DET som retade upp de flesta.

Inte att de inte begrep vad du ville försöka säga.
Din spelade indignation är bara löjlig.

Last edited:

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
ekor sa:
"Jag har förstått att min argumentationsteknik i attitydfrågor inte är gångbar hos dem som bestämmer om vad som får skrivas på denna Site.

"

Njaeij SÅ var det väl inte?
Såvitt jag läste tråden/arna så tjatade du ju likt en skiva med hack i, och lät som en ensidig paragrafryttare.
D.v.s BARA tjatade om "trafikens grundregel No1" på ett sånt sätt som bara bokstavstrogna paragrafryttare gör - just för att likt myndighetspersoner o.dyl "gömma" sig bakom lagar och regler.
Och på så sätt HELT stänga ute det som kallas sunt förnuft.
(d.v.s att jodå, man ska visa respekt och hänsyn - MEN man ska inte acceptera vadsomhelst i form av vare sig HELT olämpliga medtrafikanter, ELLER folk som med en dåres envishet hävdar att de oxå hör till trafikbilden)
Det var nog DET som retade upp de flesta.

Inte att de inte begrep vad du ville försöka säga.
Din spelade indignation är bara löjlig.

Jaha?
Och det är skrivet i sten att det är på detta viset? Och att jag av denna anledning inte bör delta i vidare prat?

Och därför blev bannad?...

Jag ville retas i attitydfrågan med, i mitt tycke, listigt formulerade frågeställningar, och det lyckades jag tydligen alltför väl med.

Fan, nu blir jag väl bannad igen.

sviestad

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
honda
Jaha?
Och det är skrivet i sten att det är på detta viset? Och att jag av denna anledning inte bör delta i vidare prat?

Jag ville retas i attitydfrågan med, i mitt tycke, listigt formulerade frågeställningar, och det lyckades jag tydligen alltför väl med.

Jag blev bannad så jäkla ofta att jag tröttnade och reggade in mig med ett nytt nick, det räckte att jag visade mig på en tråd så blev jag bannad.

Dr.Bike

Guest
Jaha?

Äh lägg av att snacka om banning hit och dit!
Klart som F att du ska vara med och tjöta :), men som sagt, att bara upprepa "självklarheter" som svar på folks (med rätta) upprörda iakttagelser ur verkliga livet var nog inte det mest optimala sättet att få dem att lyssna...

Jag menar; om alla följde trafiklagstiftningens §4 så skulle öht inga olyckor ske! ;)

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Full? Jag har dragit 14 bira och är i högform!
14 st...
Nu ska jag ta det lugnt och inte lyssna på dig (inte ta en till öl, inte ta en till öl, inte ta en till öl, inte ta en till öl...)...och gå och lägga mig.... igen :)

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Äh lägg av att snacka om banning hit och dit!
Klart som F att du ska vara med och tjöta :), men som sagt, att bara upprepa "självklarheter" som svar på folks (med rätta) upprörda iakttagelser ur verkliga livet var nog inte det mest optimala sättet att få dem att lyssna...

Jag menar; om alla följde trafiklagstiftningens §4 så skulle öht inga olyckor ske! ;)
Okej, jag ska skärpa mig.
Vi kanske ses.
Mvh Robert.

Gonatt och sov gott, själv ska jag ta en bira till:) :)
Godnatt:)

Ähb,, nu orkar jag ta mig fan inte bry mig om varför det blir fel hela tiden igen. och igen. RK:

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...