Jag blir så trött!!! Ang val av hoj... (Suck)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nope, inte snygg, för mycket vibrationer, tokknasig instrumentering.....

Har även tänkt på en beggad FZ1-n, tyvärr är den också tokdyr att försäkra... Men snygg är den

Å fan, vad skiljer mot den du betällt? Z1000 den "gamla" är en skön hoj, lite svag men kul att uila med. Fast Jag håller med om instrumenteringen. får en känsla av att den blir som en mobil när det är kall, slö och jävlig.

FZ1 är nog ett skitkul val. köp den nua modellen, rensa arslet och den blir asgrym. Såg en bild på en knallgul sådan och den var fan fräsig.

Nu tror jag att du pratar om gamla versionen... Den nya Z750:n är helt slutsåld i hela Europa, inte bara enligt AVA, jag har pratat med ett flertal Kawa-återförsäljare, och alla cyklar är slut innan de ens börjat levereras. AVA har sålt fler än de vet att de kan leverera. Jag beställde dock min i februari, så jag ligger högt upp på listan. Finns väl fördelar med att de verkar vara poppis, men just nu önskar jag snarare att jag var ensam köpare i världen (men då skulle de inte ens tillverkas, men det är en parentes)

AVA är ruskigt säljkåta, de gör vad som helst bara för att få en kråka på ett säljkontrakt. Klart du ska ha en annan hoj!

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Högst subjektiv rankning av kategorin fabriks-fighters:

KTM SuperDuke, Aprilia Tuono, Triumph Speed Triple, Ducati Monster (större modeller) eller Moto Morini Corsaro framför Z750/Z1000/FZ1/Hornet/Bandit alla dagar i veckan.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Varför inte köpa en KTM 950 Supermoto? Listpriset ligger ju på 108´ men annars är den ju grymt kul och med billig försäkring.
Var nära att köpa en nyligen, men bestämde mig tyvärr för att vänta till nästa sommar... :huvet

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Å fan, vad skiljer mot den du betällt? Z1000 den "gamla" är en skön hoj, lite svag men kul att uila med. Fast Jag håller med om instrumenteringen. får en känsla av att den blir som en mobil när det är kall, slö och jävlig.

FZ1 är nog ett skitkul val. köp den nua modellen, rensa arslet och den blir asgrym. Såg en bild på en knallgul sådan och den var fan fräsig.

AVA är ruskigt säljkåta, de gör vad som helst bara för att få en kråka på ett säljkontrakt. Klart du ska ha en annan hoj!

Angående hojen tycker jag att det är stor skillnad, den gamla ser betydligt mer "Transformers" ut än årets, men vafan, det är en väldigt subjuektiv åsikt (men den enda som spelar någon roll för mig).

Angående AVA tror jag som sagt inte att de kunnat göra så mycket, men nog fan har jag haft problem. Min jacka som jag beställde från början kom aldirg så jag fick ta en annan, som jag förvisso är väldigt nöjd med. Och så nu hojen. Tro mig när jag säger att jag kommer vara glad när jag slipper kunna mitt kundnummer, mitt ordernummer samt telefonnumret till AVA i huvudet för att jag ringt dit så mycket...

Varför inte köpa en KTM 950 Supermoto? Listpriset ligger ju på 108´ men annars är den ju grymt kul och med billig försäkring.
Var nära att köpa en nyligen, men bestämde mig tyvärr för att vänta till nästa sommar... :huvet

Anledningen till det är att då jag bara mäter 0.00171 kilometer över havet, blir nästan alla KTM för höga (eller jag är för kort, jag vet). Vill inte ha en hoj där jag måste hasa ner på ena sidan för att nå ned.

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Ta å provkör en Aprilia SXV 550! Tror du kommer bli överraskad :tummenupp

Fast Aprilia vågar man inte heller köpa då risken finna att går något sönder som inte finns inne på lager måste man vänta tremånader på sin del. Och jag har ingen lust att missa halva säsongen

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fast Aprilia vågar man inte heller köpa då risken finna att går något sönder som inte finns inne på lager måste man vänta tremånader på sin del. Och jag har ingen lust att missa halva säsongen

Det är inte så dåligt hos aprilia nuförtiden.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Hej på er

Har som ni ser på min avatar beställt en Kawa Z750 -07 ABS. Nu visar det sig att det tydligen är leveransproblem... på riktigt! Först trodde AVA MC mitten av april, sedan slutet, sedan början av maj, och nu i mitten av maj. Grejen är att jag kör upp den 3/5, och klarar jag det vill jag av förståeliga skäl ha min hoj. Nu verkar det inte bli så. Då jag bara lagt en handpenning har jag funderat på att ta tillbaka köpet om de inte kan leverera som de sagt från början. Frågan är dock, vad ska jag ha för hoj...

Det ska INTE vara en sporthoj. Den ska kosta mellan 60,000:- och 100,000:-, men ska den kosta mycket ska den vara billig i försäkring och vice versa. Jag har kollat lite på en beggad Triumph Speed Triple eller en hyfsat ny Yamaha MT-01. Vad tror ni, har jag missat någon? Tilläggas kan att jag har svårt för cyklar med (en) rund framlampa a la gamla Hornet och Monster, samt att jag inte gillar kåpor alls, inte ens mini a la Bandit. Jag vet, jag är kräsen.

Eller är nya Z750 såpass bra att man ska vänta? Fan vad trött jag blir på att saker och ting inte kan funka som de ska... Observera att trots omnämnandet tidigare har AVA inget att göra med problemen, de har gjort så gott de kunnat.

Hmm nyfiken på din bit med att "...ta tillbaka köpet..." nån som vet hur det fungerar med att "häva" ett köp? måste firman i princip lovat leverans, därefter spräckt datumet? VILKA REGLER FINNS DET???:va

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Triumphcenter i Linköping har en vit Speed Triple i butiken för 99´. Visserligen en outtagen -06:a, men vad jag förstått är det ingen skillnad på denna och årets modell.
Priset går säkert att diskutera en del om man kommer med pengar i näven.
Provkörde en lite uppskrämd -07:a förrförra helgen. Det var nog bland de roligaste hojar jag kört :tummenupp Hade jag inte haft öron hade nog överdelen av huvudet trillat av efter den provturen :)

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Grattis! Z750 är så ful så man gråter, tacka AVA stt du slipper skiten!:D

Yamaha MT-1 och FZ-1n är ju feta, även om det inte är min typ av hoj men Z750 ser ju bara konstig ut, snacka om transformers möter badanka...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hornet FTW!! dock moddad som gäller!!
min favvis är denna vackra Hornet!

hhornetxx7.jpg

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Har som ni ser på min avatar beställt en Kawa Z750 -07 ABS. Nu visar det sig att det tydligen är leveransproblem.

Hör med handlare utanför Stockholm om de kan leverera en, annars skulle jag häva köpet. Trist o vänta halva sommaren på innestående leverans.

Kika på Kawa ER6 då, billig försäkring åtminstone även om lite klenare än Z750n.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Triumphcenter i Linköping har en vit Speed Triple i butiken för 99´. Visserligen en outtagen -06:a, men vad jag förstått är det ingen skillnad på denna och årets modell.
Priset går säkert att diskutera en del om man kommer med pengar i näven.
Provkörde en lite uppskrämd -07:a förrförra helgen. Det var nog bland de roligaste hojar jag kört :tummenupp Hade jag inte haft öron hade nog överdelen av huvudet trillat av efter den provturen :)

Låter som ett riktigt bra köp!
1050n är skitnice och den vita är snyggast :)

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hmm nyfiken på din bit med att "...ta tillbaka köpet..." nån som vet hur det fungerar med att "häva" ett köp? måste firman i princip lovat leverans, därefter spräckt datumet? VILKA REGLER FINNS DET???:va

Har de spräckt tidsplanen har du rätt att häva köpet. Detta är dock under förutsättning att de lovat ett datum. I mitt fall kommer det knappast vara ett problem då de har problem att leverera. Tror att det blir mer knussel om du beställt en hoj som de inte tar in i vanliga fall. Men om så är fallet, men de spräcker deadline tror jag de har rätt att ta ut fraktkostnad och administrativa kostnader om de hinner betala till sin leverantör. Men kolla ovanstående länk till konsumentverket

Nope, de hade inte heller... Det var ju otippat!

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag tycker att du ska hålla ut och vänta på din Z750 -07 eftersom att det verkar vara en riktigt bra hoj.

Annars kanske du är intresserad av att köpa en begagnad GSX1400 -06? Maffig motor, lättkörd och försäkringen ligger på samma nivå som Z750 -07 (iaf på Bilsport & MC).

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Nope, de hade inte heller... Det var ju otippat![/QUOTE]

Kika in på mc-kompaniet.se. Dom hade en inne väldigt nyss i alla fall.
Lycka till!

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende