Jag får inte runt kolven på min Husa!?!

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
I min värld finns det även nåt som heter GARANTI på nya hojar...?!
Fast i snabba "mchandlarsverige" kanske han vill använda cykeln före nästa is-säsong :D
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Quitte skrev:
I min värld finns det även nåt som heter GARANTI på nya hojar...?!
Fast i snabba "mchandlarsverige" kanske han vill använda cykeln före nästa is-säsong :D

Tja, din CR250 skulle nog inte beröras av nån garanti heller.

Sen kan man ju argumentera att Husan säljs reggad. Men gör de?
När jag köpte min 2001´a fick jag regga den själv, vet inte hur det är nu.
Min 2003´a i Belgien såldes oreggad men med papper så att man kan regga den.
Oavsett vad så är Husan en racehoj men Husaberg ska naturligtvis kunna gå i god för sin produkt. Dock, tvingas de till att ge 1-3 års fullständig garanti på sina hojar så kan ni vara ganska säkra på att det inte kommer att säljas annat än E-reggade och oreggade Husor inom kort. Ingen sticker under stol med att det är en extrem hoj, mycket mer extrem än tex en Ducce 999SP i jämförelse. En Husa tar du till VM i Enduro/MX/SM med en insats av hoj + 20000-30000 spänn. Duccen får du lägga 300000 på för att ha en chans i EM.
Surt när det pajar men det är i regel inte ägarna själva som blir mest upprörda utan de som åker på andra hojar. Vi vet i regel vad vi gett oss in på och tar den kalkylerade risken för att få nåt vi vill ha...

Daniel
www.supermotard-racing.com
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
ypvs skrev:
Tja, din CR250 skulle nog inte beröras av nån garanti heller.

Sen kan man ju argumentera att Husan säljs reggad. Men gör de?
När jag köpte min 2001´a fick jag regga den själv, vet inte hur det är nu.
Min 2003´a i Belgien såldes oreggad men med papper så att man kan regga den.
Oavsett vad så är Husan en racehoj men Husaberg ska naturligtvis kunna gå i god för sin produkt. Dock, tvingas de till att ge 1-3 års fullständig garanti på sina hojar så kan ni vara ganska säkra på att det inte kommer att säljas annat än E-reggade och oreggade Husor inom kort. Ingen sticker under stol med att det är en extrem hoj, mycket mer extrem än tex en Ducce 999SP i jämförelse. En Husa tar du till VM i Enduro/MX/SM med en insats av hoj + 20000-30000 spänn. Duccen får du lägga 300000 på för att ha en chans i EM.
Surt när det pajar men det är i regel inte ägarna själva som blir mest upprörda utan de som åker på andra hojar. Vi vet i regel vad vi gett oss in på och tar den kalkylerade risken för att få nåt vi vill ha...

Daniel
www.supermotard-racing.com

Med andra ord...Tävlar man inte, har inte allt för fet börs.... köper man inte HUSA..eller :hihi
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Kostet78 skrev:
Med andra ord...Tävlar man inte, har inte allt för fet börs.... köper man inte HUSA..eller :hihi
Man köper en husa om man vill ha en och om man har råd precis som med vilken annan hojmodell som helst. Alfa Romeo säljer inte särskilt mycket bilar i sverige heller men de som köper en sådan vet vad han vill ha och struntar i att grannen tycker det är säkrare med en Volvo.
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Kostet78 skrev:
Med andra ord...Tävlar man inte, har inte allt för fet börs.... köper man inte HUSA..eller :hihi


Mer eller mindre, ja.
Så fet börs vet jag inte, men det kommer att kosta dig betydligt mer över ett år att äga en Husa än en 640. Naturligtvis borträknat försäkring. Kilometerpriset är säkert det dubbla.

Daniel
www.supermotard-racing.com
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
wheelielover skrev:
Det var ett lager som hade gått:(

N'r den stod still?
Inga missljud eller nånting. Och sen när du skulle starta så hade ett lager gått...
Otroligt.

Daniel
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Det har ju gått rykten en tid om att ramlagren skulle vara dåliga på -04. Det har diskuterats på bland annat http://www.husaberg.org

Tycker också det verkar otroligt men ryktet kanske stämmer. Tur man har den bekymmersfria årsmodellen (-03) :) :)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Såg på monomaniacs oxå att de går rykten om att de vara kass....... hm..... hehe! Främst på 650 tydligen :tummenupp

hp skrev:
Det har ju gått rykten en tid om att ramlagren skulle vara dåliga på -04. Det har diskuterats på bland annat http://www.husaberg.org

Tycker också det verkar otroligt men ryktet kanske stämmer. Tur man har den bekymmersfria årsmodellen (-03) :) :)
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
d1ce skrev:
Åfan?

Nu är jag kass men det är lite av intresse att veta vilket?

//@
Ramlagret.
Spelet va för tight.
Det ligger tydligen nåt skims(stavning)mellan vev och lager.
Lagret hade gått emot godset i motorn och en bit hade lossat.
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
hp skrev:
Det har ju gått rykten en tid om att ramlagren skulle vara dåliga på -04. Det har diskuterats på bland annat http://www.husaberg.org

Tycker också det verkar otroligt men ryktet kanske stämmer. Tur man har den bekymmersfria årsmodellen (-03) :) :)
Det är nog inget fel på lagren,liten monterings miss bara.
När det nya lagret åker i så tas det där jävla skmset(stavning)bort så att det blir lite bättre axial spel.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hm, är det garanti på det där eller bara att pröjsa å se glad ut? Jag har snart 17timmar.......... :näsblod

EDIT:axellt spel, TYP glapp i "sidled" ? Ska alla riva ut shimsen eller, eller är det bara på vissa? Hur vet man...... *uppskrämd* Man vill ju inte att bebisen ska lida i onödan :tummenupp

wheelielover skrev:
Ramlagret.
Spelet va för tight.
Det ligger tydligen nåt skims(stavning)mellan vev och lager.
Lagret hade gått emot godset i motorn och en bit hade lossat.
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Tom Byron skrev:
Hm, är det garanti på det där eller bara att pröjsa å se glad ut? Jag har snart 17timmar.......... :näsblod

EDIT:axellt spel, TYP glapp i "sidled" ? Ska alla riva ut shimsen eller, eller är det bara på vissa? Hur vet man...... *uppskrämd* Man vill ju inte att bebisen ska lida i onödan :tummenupp
Jag har garanti.
Vet inte hur lagren är på andra års mod.
Men på min blir det så,hon måste ju klara lite tryck:)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, men då är man safe. är det ett officellt fel så brukar de inte trilskas om det pajar typ.... :tummenupp

wheelielover skrev:
Jag har garanti.
Vet inte hur lagren är på andra års mod.
Men på min blir det så,hon måste ju klara lite tryck:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top