Jag funderar på att byta hoj

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Kryptonit skrev:
Glömde nämna...

Uppäckte idag att packboxen höger fram på min hoj har börjat läcka :(

och i.o.m. att jag åkte direkt från V-ås för att provköra så hade jag kameran med mig.
Här på datorn har jag nu 12 bilder på den :D ;)

Har hört mig för, så nu vet JAG..... vad tyckte du om provkörningen?? grym hoj eller hur, hörde även att du
kollade upp försäkringen på den.... blir det trafikförs?? :rolleyes:
Syns på Rörken då.... /Micke

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
M:et skrev:
Men se då till att slänga ut bilderna här din fåne. Jag är ju nyfiken så jag spricker. Du brukar ju alltid ta bilder i skumma vinklar på små detaljer. Lägg ut en sån åtminstonde så vi kan gissa i alla fall. NUUUUU.

Det är möjligt att jag lägger ut någon väldans svårgissad bild inatt eller så om jag har tid..
Sitter ju med massvis med kort från helgens dragracing som måste ut på nätet och sedan blir det kanske några kort vid Rörken idag ;)

R6-Drutten skrev:
Har hört mig för, så nu vet JAG..... vad tyckte du om provkörningen?? grym hoj eller hur, hörde även att du
kollade upp försäkringen på den.... blir det trafikförs?? :rolleyes:
Syns på Rörken då.... /Micke

Det blir trafikförsäkring då den kostar ca 750:-/månad. Halv får jag ju betala ca 20k för och en hel ca 30k. Det är lite väl dyrt :fakta
Bland det första som ska göras vid inhandlande blir i sånt fall montering av krashpuckar.

För att summera provkörningen kort kan jag säga att den extra mängden av effekt märktes. :) Helhetsintrycket var dock inte alltför imponerande. Jag hade väntat mig lite mer, men acc, bromsar, mm är bättre än vad jag har i dagsläget så det blir nog köp. Till en början lär jag bli långsammare i kurvorna, men jag antar att det bara är en vanesak.. Hojen är ju Mycket högre än min.

Kan nämna att jag har fått ok från banken att låna summan som jag behöver. Väntar bara på ett intyg från facket att jag varit med i mer än 6 mån (det blir lite billigare med ett sådant) :squid

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kryptonit skrev:
Jag hade väntat mig lite mer...

Det måste vara en Yamaha m a o! :D

Har du förresten tänkt på att du får svårare att nå ner med dina poserpuckar om du byter till en högre hoj? ;)

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Har du förresten tänkt på att du får svårare att nå ner med dina poserpuckar om du byter till en högre hoj? ;)

:skrämd

Ja.. det blir nog vila ett bra tag för poserpuckarna. Det tar ju ett tag att vänja sig vid en ny hoj också. Sedan vill man ju helst inte krasha de första veckorna :rolleyes:

Edit: Yamaha-kommentaren lämnar jag till bl.a. Kongo, Yammaretta och Affe_R1 att kommentera :crash :D

Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kryptonit skrev:
Kan nämna att jag har fått ok från banken att låna summan som jag behöver. Väntar bara på ett intyg från facket att jag varit med i mer än 6 mån (det blir lite billigare med ett sådant) :squid

Nu har jag fått intyget också :crash

Edit: Tidigast om två dagar köper jag den... Gör jag det får ni se bilder först efter det varit en solig dag. Enligt prognosen ser det ut att bli tråkigt väder denna vecka :(

Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Pärlan såld :(

Nu är RS 250 n såld... :(
Det svider alltid att sälja en sådan pärla men ni får nog fortfarande se den på Rörken samt andra banor fast då inte med mig som förare....
Men man kommer säkert att dyka upp på nått annat nån gång i framtiden när det finns mera tid samt motivation....
börjar redan suga lite i tarmen.
:D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha