Jag funderar på att göra något dumt...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
abstruse skrev:
Ok, har tänkt lite. Lutar åt denna: Canon DM MV550i - videokamera - Mini-DV.

Vad säger ni?

Tanken är ju att köpa den på ett kreditkonto jag har, betala ca 300-400:- i månaden under sommaren och sedan köpa loss den helt före årets slut. Så snart säsongen är över har man ju pengar igen.

Då blir det ju väldigt många fler filmer från Team zxr.just.nu. :D

...dock inga fler sportbike_cruising.wmv... :rolleyes:

Sparka mig i r*ven nu, jag är nära ett beslut!

Inget fel på Canon, har själv en systemkamera från dem och jag är mycket nöjd med den. :tummenupp

Köp du dig en sån. NU! :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Fråga:

Jag köper alltså kameran enbart i syfte att kunna göra banfilmer. Ser nu att kameran väger 2,5kg. Eftersom jag inte haft någon egen kamera tidigare har jag inte direkt några referenser. Är 2,5kg lätt eller tungt i sammanhanget?

Ju mindre vikt desto bättre, enligt Gamlot...

Was sagen Sie?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
abstruse skrev:
Fråga:

Jag köper alltså kameran enbart i syfte att kunna göra banfilmer. Ser nu att kameran väger 2,5kg. Eftersom jag inte haft någon egen kamera tidigare har jag inte direkt några referenser. Är 2,5kg lätt eller tungt i sammanhanget?

Ju mindre vikt desto bättre, enligt Gamlot...

Was sagen Sie?

Du får banta bort 2,5 kg från dig själv så går det på ett ut.

Mao: jag har inte en aning. :rolleyes:

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Här är en länk med fakta och test av kameran http://www.cyberphoto.se/canon/video/mv550i.shtml

Klicka på ok när rutan vill du ladda ramarna kommer upp
så funkar sidan

jag säger det igen du får inte bättre kamera för dom
pengarna.

Jag har testat en canon mv400i en snarlik modell
och den sitter som en handske i handen

blabla...........

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi säger så här då: Bästa kamera för max 6500:- inkl moms? Vad väljer man då?

/Viktor Elig

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
abstruse skrev:

Tanken är ju att köpa den på ett kreditkonto jag har, betala ca 300-400:- i månaden under sommaren och sedan köpa loss den helt före årets slut. Så snart säsongen är över har man ju pengar igen.

*ROTFL*

Kan säga att min ansträngda ekonomi knappt tillåter gymkortet på 275kr/månad som skaffades i december...
Efter säsongen? Hela hösten går åt att betala allt man gjort av med under sommaren, sen kommer våren och då sparar man allt för att få säsongen att nästan gå ihop, sen vill man ju inte ha en alltför gammal schleten hoj heller, så man pular och gör den fin över vintern och det är inte gratis det heller, och sen var säsongen igång och då har man helt plötsligt inte fullt så mycket pengar man trodde man skulle ha ändå..
Men visst ska du bara åka ett race om året så... :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
abstruse skrev:

:crash The Force is strong in you young Skywalker but you're not a Jedi yet!
darth.vader.lg.jpg

Räkna inte med att ha pengar när säsongen är över. Hoppas möjligtvis på att ha pengar till julklappar.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
*ROTFL*

Kan säga att min ansträngda ekonomi knappt tillåter gymkortet på 275kr/månad som skaffades i december...
Efter säsongen? Hela hösten går åt att betala allt man gjort av med under sommaren, sen kommer våren och då sparar man allt för att få säsongen att nästan gå ihop, sen vill man ju inte ha en alltför gammal schleten hoj heller, så man pular och gör den fin över vintern och det är inte gratis det heller, och sen var säsongen igång och då har man helt plötsligt inte fullt så mycket pengar man trodde man skulle ha ändå..
Men visst ska du bara åka ett race om året så... :)

Sant, men i år kör jag ju bara max två race och vi kanske har olika nuffror i våra kalkyler. :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
:crash The Force is strong in you young Skywalker but you're not a Jedi yet!
darth.vader.lg.jpg

Räkna inte med att ha pengar när säsongen är över. Hoppas möjligtvis på att ha pengar till julklappar.

Säg som det är! Du vill inte ha några filmer ute där jag kör om dig! :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
abstruse skrev:
Sant, men i år kör jag ju bara max två race och vi kanske har olika nuffror i våra kalkyler. :)

träning är inte heller särskilt mycket billigare än race, om du tänkt besöka bandagar och träningsdagar så trillar det iväg pengar på det också.
Men, iofs har jag sett dina filmer och gillar dem..
Bara det att jag som Chrille tror att du kommer bli rätt biten efter ditt första race, och du vill man inte annat än köra allt man har råd med..
Det är precis som med heroin, man blir snabbt beroende och alla pengar man har går till det...

Känns ju lite hemskt när man vet vad man lockar in folk till :D

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Jag har sagt det innan, och säger det igen. Låt din snälla chef köpa den där videokameran som han vill ha, så kan du låna den så mkt du vill.

Alternativet är ju naturligtvis att ni är några stycken som går samman och köper den, såsom några gjort här nere i Skåne, Micke, Lasse B mfl. Okej, dom HYR en kamera, men upplägget borde ju kunna vara det samma iallafall.

Har du fortfarande för mkt pengar över kan du ju alltid köpa däckvärmare eller ngn annan nyttig pryl till din hoj :D

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OnOff & Gåsa:

Jajaja, jag vet att jag kommer behöva varenda krona. Men, 300 till 400:- i månaden måste jag kunna avvara. Tusan, jag har suttit hela vintern och sett på filmer, andras och mina egna. Det vore ju skönt att slippa se samma filmer nästa vinter, när man sitter och längtar till kommande säsong. Så klart är ni riktigt förnuftiga nu, vilket jag inte kommer erkänna, men jag vill inte vara förnuftig nu...

Finns det ingen som kan komma med peppande råd istället? *mummel* :rolleyes:

Jag väntar fortfarande på tips på bra, lätt och stabil DV-kamera för under 6500:- inkl moms.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
abstruse skrev:

Finns det ingen som kan komma med peppande råd istället? *mummel* :rolleyes:

KÖÖÖP!! :tummenupp

Får du syn på någon bra kamera så är det ju klart att du skall slå till!
Om inte annat för att kunna bevisa alla snabba varv som du garanterat kommer lägga i sommar.. :crash

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning