Jag hälsade på en mopedist idag.

Har du hälsat på en mopedist idag?

• Antal röstningar
    0

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Powerpack skrev:
det är fortfarande en moppe eftersom den används som en...ingen skylt och sånt.. men svara ärligt nu har ingen av er ägt en moppe lr?

Å fan så det är användningsättet som bestämmer om det är en moppe eller inte? :rolleyes:
Jag som alltid har trott att kubiken hade något med saken att göra... :crash

:lol :lol :lol

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag måste också erkänna en sak...

Jag körde moppe idag... :rodnar

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
McB skrev:
Nej, det är ingen moped. En moped får ha högst 50 kubik.

Men ja, jag har ägt moped. Däremot hälsade jag aldrig på motorcyklister.

jag hälsar inte på en mc när jag kör bil.. :D

var o en sak har sin tid..

de finns de som kör moppe o de som kör moppe o e livsfarliga för alla.. :(

Dufva

Guest
Eheh! Råkade oxå göra det igår, han bara tittade på mig som om jag vore knäpp i huvet. Hade lust o vända, åka ikapp honom o ta tag i nackskinnet o ruska om. - Nästa gång hälsar du för f*n din slyngel! :4skrika

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
125cc
125cc åkare verkar åtminståne ½ accepterade :) kanske 50/50 som hälsar tillbaks och någorlunda ofta nån hälsar först...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag höll nästan på att smälla en dåre på moppe idag, räknas det? Jag hötte med näven åt honom, så man kan ju se det som att jag hälsade. För övrigt så tror jag att hans mamma fick tvätta hans kalsonger när han kom hem idag :D

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
Jacke skrev:
125cc åkare verkar åtminståne ½ accepterade :) kanske 50/50 som hälsar tillbaks och någorlunda ofta nån hälsar först...

Det kanske sitter i cylinderantalet, upplever ungefär samma situation när man är ute och smäller runt lite med Xt'n..

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Det har väl hänt någon gång, speciellt om det varit en offroad-moppe (de ser ju exakt ut som en Motard). :crash

Lite pinsamt när man sedan kollat i backspegeln, och inte sett någon skylt utan bara "en smal skärm"...

Ninja M

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
Husqvarna 610 SM
Jag har också hälsat på mopedist när jag är ute och åker. Jag tycket att det inte är något fel att hälsa på de.
Man kom ju ihåg hur det var när man var 12-15år och drömmer om att få åka tung-mc nån dag när man bli stor.

Kom igen grabbar!!!Vi skapar en stor inspiration för dem.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag brukar hälsa på motorcyklar jag möter, Och dom flesta har hälsat tillbaks, till och med en kille på en R1a hälsade tillbax, blev lite förvånad att han hälsade tillbaks på en liten moppe, hehe... Fast han hälsade lite slappt, ungefär "okej då, jag får la vinka lite..."

Det är lite synd att det inte är många moppedister som vet om det här med att vinka.

Jag har endast varit med om att en hälsat på mig först, en glidare, jag kollade på han, o han kollade tillbax, sen precis innan vi möttes vinka han, så jag han nite hälsa tillbax :rolleyes:

Kan ju iofs förstå att moppedister är lite hatade, tycker själv att många kör förjäligt, sen såfort vissa ska nånstans kör dom o sicksackar mmellan folk på gångvägar för att dom är rädda för polisenn på vägarna... Sen är det inte specielt många som har nått vidare trafikvett...

Är det nån på en blå R1a som hälsat på en blå moppe med nummerplåt vid rosenlundsbadet i jönköping förresten? Kul o se om han råkade binka o trodde det var en supermotard, eller om han erkänner att han vinkar frivilligt på en liten sketen moppe, hehe

5 års lång väntan till tung MC, kan ni förstå hur hårt det känns, man ser alla grabbar som vrider om så dom försvinner på nån stund, eller supermotard åkarna som klipper upp på bakhjulet varje raka, o själv sitter man där o illvarva för att den ubud huvud taget ska orka upp för minsta lilla backe i över 50 knyck iaf...

Nästa år blir det 125a iaf, ett steg i rätt riktning!

Hur många av er här hade hälsat tillbax om en moppe hälsat på er? (kommer nog inte en enda erkänna, hehe)

Therudeboy

Guest
McB skrev:
Nej, det är ingen moped. En moped får ha högst 50 kubik.

Men ja, jag har ägt moped. Däremot hälsade jag aldrig på motorcyklister.

Klassar du min "värsting" hoj som moped då ? :gråta

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Att hälsa på mopedister är pinsamt. Vore ungefär som om lastbilsschaffisar började hälsa på flygplan och båtar.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
berggren_martin skrev:
Att hälsa på mopedister är pinsamt. Vore ungefär som om lastbilsschaffisar började hälsa på flygplan och båtar.

Ja, det vore ju ungefär samma sak. :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...