Jag brukar hälsa på motorcyklar jag möter, Och dom flesta har hälsat tillbaks, till och med en kille på en R1a hälsade tillbax, blev lite förvånad att han hälsade tillbaks på en liten moppe, hehe... Fast han hälsade lite slappt, ungefär "okej då, jag får la vinka lite..."
Det är lite synd att det inte är många moppedister som vet om det här med att vinka.
Jag har endast varit med om att en hälsat på mig först, en glidare, jag kollade på han, o han kollade tillbax, sen precis innan vi möttes vinka han, så jag han nite hälsa tillbax
Kan ju iofs förstå att moppedister är lite hatade, tycker själv att många kör förjäligt, sen såfort vissa ska nånstans kör dom o sicksackar mmellan folk på gångvägar för att dom är rädda för polisenn på vägarna... Sen är det inte specielt många som har nått vidare trafikvett...
Är det nån på en blå R1a som hälsat på en blå moppe med nummerplåt vid rosenlundsbadet i jönköping förresten? Kul o se om han råkade binka o trodde det var en supermotard, eller om han erkänner att han vinkar frivilligt på en liten sketen moppe, hehe
5 års lång väntan till tung MC, kan ni förstå hur hårt det känns, man ser alla grabbar som vrider om så dom försvinner på nån stund, eller supermotard åkarna som klipper upp på bakhjulet varje raka, o själv sitter man där o illvarva för att den ubud huvud taget ska orka upp för minsta lilla backe i över 50 knyck iaf...
Nästa år blir det 125a iaf, ett steg i rätt riktning!
Hur många av er här hade hälsat tillbax om en moppe hälsat på er? (kommer nog inte en enda erkänna, hehe)