Jag hävdar envist att...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
...Stigefeldt hör hemma där han är och att han ska ha chans på topp tio

213155.jpg

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Att han hör hemma på plats tretton ungefär? Jaa, det är ju där han är, så...

[feministbait]Katja är för bedrövlig, hon är väl okej för att vara tjej men i GP hör hon inte hemma.[/feministbait]

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ser ju onekligen lovande ut inför framtiden, och jag håller med dig. Stigefeldt ÄR en bra förare, han har haft lite oflyt bara.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
För ordmärkarna då så menar jag klassen och inte specifikt placeringen...

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj :-(, MG TF160
Mattias skrev:
Att han hör hemma på playts tretton ungefär? Jaa, det är ju där han är, så...

[feministbait]Katja är för bedrövlig, hon är väl okej för att vara tjej men i GP hör hon inte hemma.[/feministbait]

Katja rules :whip

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Klart att han hör hemma i GP250. Lite svårt att sia om tider första dagen. Vi får väl se vad som händer dom kommande dagarna.

Om han inte hör hemma där var ska han då tävla - jag hävdar att det är inte många förare utanför GP250 som är snabbare i samma klass.

Var det 1.36.?? som han körde på A-torp? om detta är rätt uppgifter kan man fråga sig vem som är snabbare än det. I Sverige är det ingen, eller har jag fel.

Mycket gissningar, rätta mig om jag har fel.'

Mvh//ZF

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
" Problemet " med Stiggy är väl inte så mycket vad han presterar utan mer andras föväntningar på hans prestation, vilket han själv i viss mån är orsak till med sina uttalanden.
Jag bedömer att paketet Stigefeldt+Nuvarande team+årets motstånd i 250 gör att han i bästa fall kan komma in kring 10.e plats.
Så två 14.e platser i årets första tävlingar är väl inte så illa, som jag ser det.
Är han för dålig för att köra i VM?
Tja, om bara förare med kapacitet för en VM titel skulle få köra i VM - deltävlingar skulle det bli väldigt tunna startfält.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Klart som fasen han är bra nog för 250. Om han dessutom kan höja sig de där sista tiondelarna så blir det nog riktigt bra. Katja är inte bra nog för VM, tyvärr.

Bussei rockar! (bilden som Lord Melchet har som avatar alltså)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Är det ingen mer än jag som kunnat dra slutsatsen av årets första två race att Fredrik Watz är en riktig jävel på att köra? Kolla var killar som Gemmel,Faubel,Nigon,Bataille mfl ligger. Killar som Watz stressade/slog trots en betydligt långsammare hoj.

Jag är inte säker på att Stiggy är snabbast i Sverige längre....inte alls säker....

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Chris Ash skrev:
Är det ingen mer än jag som kunnat dra slutsatsen av årets första två race att Fredrik Watz är en riktig jävel på att köra? Kolla var killar som Gemmel,Faubel,Nigon,Bataille mfl ligger. Killar som Watz stressade/slog trots en betydligt långsammare hoj.

Jag är inte säker på att Stiggy är snabbast i Sverige längre....inte alls säker....
:hej Jag håller med! Skulle vara kul att se Watz och Stigefelt i samma race, vet inte om Stiggy ska åka EM'et på Anderstorp, hoppas hoppas!!!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Det kommer ett kval till åxå...

men han hadde OTUR med sina varv....eller så testade han lite olika saker på hojjen så den funkade inte hela vägen runt...

För om man tar Bä'sta tiden han har från varje sektion så...
japp
han
Skulle vara på 9:de plats...ganska nära 8:an...
tiden skulle vara 1.47.0XX....

men det är ju ett HELTVARV som räknas:)

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
3:e startled

Stiggy startar i tredje ledet imorgon, hoppas han får en hyfsad start så han får lite topp 10-känning.

Bifogat

• stiggy.jpg
    stiggy.jpg
    95.8 KB · Visningar: 239

Tobias T

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
- ingen -
Istället för att starta ny tråd klämmer jag in Moto Gp kvalet här oxå. Ducati:na var grymma idag, Capirossi aspirerade på årets mode-award genom att köra med vit näsduk kring halsen...

213693.jpg

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Om man jämför: McCoy på MotoGP-Kawan skulle bara ha fjärde bästa tid i 250-kvalet... :eek:

Vågar man tro att Ducce tar första segern imorgon? Rejäl prestation isåfall. Jag tror mer på Biaggi/Rossi högst upp.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
En sak man ska tänka på är att stiggy inte är så liten, han har alltid siktat på 500'a och motogp, 250 är han sjukt snabb på, men han är lite för stor för att slåss på 250 i VM.
Watz börjar klart närma sig stiggys farter och ja, när det gäller galentalang ligger watz hästlängder före stiggy :D
Wildcard för Watz så kommer det bli riktigt jäkla kul, men vid ett sådant tillfälle, så tror jag Stiggy fortfarande kommer sitta på en snabbare cykel och vara lite snabbare. Ska man vara snabb som wildcard ska det vara ens hemmabana och man ska helst vara japan, plus få en fabrikshoj från Honda..
Men, kör man bra på en sunkhoj kan man nog få chansen för något team i botten, det är dock svårt och det är typ en chans man får en gång livet.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Chris Ash skrev:

jag är tvärtemot mycket lung i min övertygelse att Stiggy är den bästa förare vi någonsin haft i sverige och att ingen skulle ha den minsta chans.

Men Watz är ändå en grym hjälte och jag hoppas självklart att han blir bättre än stiggy.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
KJS skrev:
jag är tvärtemot mycket lung i min övertygelse att Stiggy är den bästa förare vi någonsin haft i sverige och att ingen skulle ha den minsta chans.

Men Watz är ändå en grym hjälte och jag hoppas självklart att han blir bättre än stiggy.

Det var visserligen att tag sen men Kent Anderssons två VM titlar i 125 73 och 74 är ganska mycket mer än vad någon annan svensk presterat i någorlunda modern tid.
Håller Peter Liden och Cralle som bättre förare tillika, om man jämför när de var som bäst.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Både lindén och cralle är superba förare, var i klass med stiggy helt klart på "sin" tid. Men ingen av dem lyckades hålla sig kvar i vm, tråkigt nog.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning