Jag hävdar envist att...

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Jo visst, det handlar ju bara om enskildas tyckande och efter som de flesta tycker olika så kan det ju aldrig finnas något " Facit"
Men Fraulein Poensgens plats i 250 visar väl ändå att det inte bara handlar om förarkapacitet när det gäller att få en styrning i toppskiktet, detta då med tanke på vad offkeff skrev om Cralle och Liden

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jo, det krävs ju både talang, pengar och kontakter för att ta sig in i vm-cirkusen. Det är inte riktigt så att det sitter talangscouter ute och kollar på banorna tyvärr. Även om teamen givetvis håller sig någorlunda underrättade.
Sen krävs det resultat, eller ännu mer pengar för att hänga kvar.
Stiggy har som sagt lyckats vara en av de få som faktiskt fått betalt för att åka för ett team i vm, klart synd för stiggy att sabre inte fick fortsätta köra, för de hade gott om pengar och hade säkerligen kunnat leasa en av de värre fyrtaktarna om de tillåtits.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
KJS skrev:
jag är tvärtemot mycket lung i min övertygelse att Stiggy är den bästa förare vi någonsin haft i sverige och att ingen skulle ha den minsta chans.

Men Watz är ändå en grym hjälte och jag hoppas självklart att han blir bättre än stiggy.

Skulle Stiggy fixat topp tioplaceringar på en privathoj i SBK-VMs tuffaste startfält nånsin?

Cralle är alldeles för underskattad, liksom Stiggy iofs.

Jag tror Watz och Stiggy bägge är exceptionella talanger, men frågan är om inte stiggy snart bränt sitt krut. Watz verkar ha värre utvecklingspotential. Dessutom är det fakta att Watz slagit folk som inte Stiggy rår på ibland och vilken tror du är snabbast? Stiggys Aprilia eller Watz TZ-00?

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Hur som helst...

...så hade Stiggy nionde tid nu på uppvärmningen, hoppas vi får se lite j-vlaranamma idag och en bra start!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Skulle Stiggy fixat topp tioplaceringar på en privathoj i SBK-VMs tuffaste startfält nånsin?

Cralle är alldeles för underskattad, liksom Stiggy iofs.

Jag tror Watz och Stiggy bägge är exceptionella talanger, men frågan är om inte stiggy snart bränt sitt krut. Watz verkar ha värre utvecklingspotential. Dessutom är det fakta att Watz slagit folk som inte Stiggy rår på ibland och vilken tror du är snabbast? Stiggys Aprilia eller Watz TZ-00?

Ehh, njae, sanning med modifikation, vilken av förarna från EM har inte stiggy lämnat bakom sig?
Vad gäller bataille så körde han från watz nere i spanska mästerskapen, det är en kille med rätt stor erfarenhet från VM..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Ehh, njae, sanning med modifikation, vilken av förarna från EM har inte stiggy lämnat bakom sig?
Vad gäller bataille så körde han från watz nere i spanska mästerskapen, det är en kille med rätt stor erfarenhet från VM..

Just det jag refererade till var att Gemmel låg före Stiggy på kvalet när jag skrev.....

Och det måste varit Faubel som Watz fightades med i spanska, eller var det Jara....

Hursomhelst så tror jag Stiggy hade fått något att bita i om han hade mött Watz på samma mtrl.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Just det jag refererade till var att Gemmel låg före Stiggy på kvalet när jag skrev.....

Och det måste varit Faubel som Watz fightades med i spanska, eller var det Jara....

Hursomhelst så tror jag Stiggy hade fått något att bita i om han hade mött Watz på samma mtrl.

Efter ett tag, ja, inte på studs, det är inte så att en maskin automatiskt plockar bort 3 sekunder hit eller dit, oavsett talang(vanligtvis). Man ska inte glömma bort att Watz faktiskt kört ett tag och inte är någon gröngöling direkt, men att hans körning riktigt släppt det senaste åren.
Johan var snabbare iväg i sin karriär helt enkelt. Fredde har en sak mot sig, åldern, även om han ännu har tid att ta sig till vm.
Klart är att han nog inte skulle vara sist i ett 250-vm, men att han direkt skulle slå sig in topp-10 på en aprilia likadan som Johans tror jag inte.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning