Re: Re: Re: Re: Jag har en ide !
gurra2fast skrev:
Ja visst beror det på förarna... för utan dom skulle ju ingen klota...
Men för att vi då överhuvudtaget ska kunna framföra våra motorcyklar i framtiden så krävs ju nya regler!!!
Eller vad tycker du??
Bara vänta o se tills folk börjar klota mindre??
Det finns ingen chans att det händer eftersom vi hojåkare bara blir fler...
Nej vad som krävs är en hel del nya regler o förordningar!!
Ja, som sagts redan tidigare. Högre självrisk och lägre premie är en sak man kan göra. Det kan få många (förhoppningsvis) att tänka efter en gång till innan de ger sig in på något som de kanske inte klarar. Man kanske inte heller är lika snabb på att utnyttja sin försäkring. Det kanske är billigare att själv reparera.
Höjer man självrisken på vagnskada kommer ju hojarna att, i än större utstrcäkning än i dag, att "stjälas". Hru man ska göra där vet jag inte. Att ha en extremt hög självrisk på stöld känns ju lite "sådär" eftersom man inte själv kan råda över det på samma sätt. Visst, man kan skaffa larm och bra lås, men vill någon verkligen knycka hojen så gör de det ändå.
Att få bukt med skenförsäkringarna är åxå en sak man borde försöka. Skenförsäkringar är måhända inte olagliga, men de drar trots allt upp premierna för de som är ärliga och betalar sin premie.
Sen bör man definitivt se över verkstäderna och hålla koll på dem. Tror nog att de passar på och saltar lite och fixar saker som inte behöver fixas, eller väljer ett dyrare alternativ än som vore nödvändigt.