jag har en "kompis"

tpe-swe

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
-gbg-
Hoj
CBR 929
Hejsan på er alla hoppas allt e bra med er gubbs..
jo har som sagt en kompis som jag tror va ute o körde
fick mr blå efter sig men åkte hem istället typ.
sen kom mr blå hem till han med husransakan o hittade kläderna som puckot körde med börjar skriva rapport o säger att vi ses i domstol.
puckot har inget körkort för mc .
mycket korkad "kompis" :huvet
vad har han för chans?
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
tpe-swe skrev:
Hejsan på er alla hoppas allt e bra med er gubbs..
jo har som sagt en kompis som jag tror va ute o körde
fick mr blå efter sig men åkte hem istället typ.
sen kom mr blå hem till han med husransakan o hittade kläderna som puckot körde med börjar skriva rapport o säger att vi ses i domstol.
puckot har inget körkort för mc .
mycket korkad "kompis" :huvet
vad har han för chans?

Så länge din "kompis" inte säger att det var han som körde eller om dom såg ansiket så har dom nog inte så stor chans.

Vad bevisar dom med att han har ett skinnställ och hjälm i samma färg som den dom jagade. Behöver ju inte vara samma person. Hojen var ju "utlånad" till nån som ville provköra. :D

Önskar din "kompis" lycka till!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
WestW skrev:
Så länge din "kompis" inte säger att det var han som körde eller om dom såg ansiket så har dom nog inte så stor chans.

Vad bevisar dom med att han har ett skinnställ och hjälm i samma färg som den dom jagade. Behöver ju inte vara samma person. Hojen var ju "utlånad" till nån som ville provköra. :D

Önskar din "kompis" lycka till!

Japp så är det!
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Husransakan pågrund av fortkörning?? :va
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Husransakan? Har din kompis kört hjäl någon? Låter som en ambitiös polis annars...
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Och eftersom det inte är lag på att ange folk i Sverige så behöver du inte säga något om vem killen som körde är. Däremot får du inte ljuga.

- Det kan jag (tyvärr) inte svara på.

Riktigt användbar i många situationer. Speciellt när Farbror blå är uppretad och ringer och frågar vem som körde.

// Wip

Edit:
Resultat.
- Säg till din kompis att ta det lugnare i fortsättningen.
...
 

tpe-swe

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
-gbg-
Hoj
CBR 929
ja han kommer inte köra mer innan kortet om man säger så...
nu är det väll bara hoppas på det bästa för jävligt dumt va det :dummer
 

PiT

Bilförare
Gick med
25 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 258a
Wip skrev:
Och eftersom det inte är lag på att ange folk i Sverige så behöver du inte säga något om vem killen som körde är. Däremot får du inte ljuga.
...

Om man själv är misstänkt så får man ljuga hur mkt man vill faktiskt. Däremot kan man som vittne bli åttalad om man ljuger.
 

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Tollered
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Japp det ska inte vara några problem för honom att gå fri,åklagaren borde bara lägga detta ärende åt sidan.
Jag var själv inblandad i något liknande för ett tag sen när man var ung och :dummer
Gick till tingsrätt och de hade tom ett vittne som var 100% på att han sett mig köra fordornet,han va tom väktare i tjänst.
Men jag drog min story om vad jag ansåg som skett och gick fri i tingsrätten,
men nu väntar hovrätten i nästa vecka :tummenupp
 

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
Wip skrev:
Och eftersom det inte är lag på att ange folk i Sverige så behöver du inte säga något om vem killen som körde är. Däremot får du inte ljuga.
...

Endast vittnen berörs av mened, åtalad har all rätt att ljuga så att tungan blir svart. Om man hörs för information i ett fall kan jag tänka mig att man kan torska för försvårande av utredning om man medvetet ljuger sig blå i ansiktet för att leda polizei på villospår.

En lögnare bör dock vara begåvad med ett gott minne. :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
låDan skrev:
Japp det ska inte vara några problem för honom att gå fri,åklagaren borde bara lägga detta ärende åt sidan.
Jag var själv inblandad i något liknande för ett tag sen när man var ung och :dummer
Gick till tingsrätt och de hade tom ett vittne som var 100% på att han sett mig köra fordornet,han va tom väktare i tjänst.
Men jag drog min story om vad jag ansåg som skett och gick fri i tingsrätten,
men nu väntar hovrätten i nästa vecka :tummenupp

Berätta gärna din historia. Vill du inte skriva här skicka gärna ett PM. Intressant att veta ifall min "kompis" skulle få besök av polisen.

Jag antar att säga att det var en person på stan som ville provköra kan låta lite dumt i rätten. Ska man säga t.ex att det var en kompis som man inte minns namnet på eller liknande?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
tpe-swe skrev:
Hejsan på er alla hoppas allt e bra med er gubbs..
jo har som sagt en kompis som jag tror va ute o körde
fick mr blå efter sig men åkte hem istället typ.
sen kom mr blå hem till han med husransakan o hittade kläderna som puckot körde med börjar skriva rapport o säger att vi ses i domstol.
puckot har inget körkort för mc .
mycket korkad "kompis" :huvet
vad har han för chans?


Husransakan för fortkörning/olovlig körning,,,

låter som denna historien antingen e överdriven eller omgjord..


tror inte en ensam polis skulle få tillstånd av en åklagare att göra husransaken pga det du säger...

antingen så har din "polare" släppt in polisen utan rätta papper, eller så ljuger alt. överdriver han..

[edit] en "kompis" brukar vara en själv, när man inte vill erkänna att man e en :kocko
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vadå? Ringde det inte en kille för ett par dagar sedan och ville köpa din kompis hoj? Eftersom han bjöd så bra för just hans hoj så kunde han inte låta bli att fundera i banorna att byta cykel detta år.

När killen kom som bjudit på hojen så hade han varken hjälm eller ställ med sig, så din polare var hygglo och lånade ut sina grejjor, dom passade inte perfa men det dög.

Vadå har han spöat skiten ur min hoj???? Nä vilken jäkel, va det därför han var borta så länge. Blev nästan orolig man har ju hört historier om folk som provkör andras cyklar och så kommer dom ej tillbaka.

Vad killen som provkörde hette, vänta ett tag så ska jag kolla i mobben, har hans nummer där................. Vänta nu det verkar inte ha sparats, dessa tekniska prylar.... Men han hette något micke eller va det nicke. Minns inte så noga.

Lessen att jag inte minns, men om jag kommer på något av honom så hör jag av mej så fort som möjligt.
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
WestW skrev:
Så länge din "kompis" inte säger att det var han som körde eller om dom såg ansiket så har dom nog inte så stor chans.

Vad bevisar dom med att han har ett skinnställ och hjälm i samma färg som den dom jagade. Behöver ju inte vara samma person. Hojen var ju "utlånad" till nån som ville provköra. :D

Önskar din "kompis" lycka till!
Eftersom puckot inte hade något körkort så hoppas jag att puckot åker dit.
 

Ducati for life

Guest
lee skrev:
Eftersom puckot inte hade något körkort så hoppas jag att puckot åker dit.


...håller med föregående talare. Skulle inte ens få för mig att "samåka" med någon utan kk.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Hur hittade polisen till kompisen?

Det normala är väl att man tycker att det är för ofta att skumbjörnar kommer undan efter ´förhör. Spelar ingen roll hur många som såg att nån tog knark och stal bilstereos osv. Ute dagen efter,,,,.
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Säger som visa andra: finns nog inga trafikbrott (utan personskador) som berättigar till husrannsakan. Ska vara misstanke om rätt grova grejor för det. Han bluffade sig in, tror jag.
/u
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Rymding skrev:
Hur hittade polisen till kompisen?

Det normala är väl att man tycker att det är för ofta att skumbjörnar kommer undan efter ´förhör. Spelar ingen roll hur många som såg att nån tog knark och stal bilstereos osv. Ute dagen efter,,,,.

Reg nr kanske... kompisen borde inte ställt hojen hemma eller haft stället hemma på ett tag, dvs utlånad..! ...det vet vi ju sen tidigare att drar man dem så knackar det snart på dörrn... :blah
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top