jag har köpt en ny hoj

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
M:et skrev:
2371448 Härligt:tummenupp Du tog ditt sunda förnuft till fånga till slut :) Dessvärre kan jag inte följa med själv längre för min 660 råkade bli såld i förrgår :( Börjar redan ångra mig.... Jag tror inte farbror blå blir så glad om jag hänger på med 560:n....
Så du sålde 660:n? Trångt i garaget eller...:tungan

Jag vill *inte* köra motard! Jag vill köra R6:a!!:huvet

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Dr.Bike skrev:
2371573 ;)
KTM kåteämm ktm kåååtee-emm så långt ögat når! (Lelle äger er alla!)
Vart tog lokalpatriotismen vägen!
Det finns ju Husaberg! :)

Att handla på Lelles är väl lokalpatriotism, för att få tag i en Husa blir det väl att åka utsoknes till Olle på Trosta gård?

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Fan vad alla åker mongoretard e det så roligt:va
Måste en annan med köpa sig en sådan för o prova..
3 moppar på gården plus pappas o riktiga moppar... börjar bli trångt nu:tummenupp

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Oj oj oj... ni skulle ha sett Dawan på Rörken idag, han såg ju inte direkt ledsen ut. :)

Grattulerar till nyförvärvet jag är inte ett dugg avundsjuk:gnissla

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Gratulerar till ett bra köp, du kommer garanterat att få många roliga mil med den hojen :tummenupp

Ska sätta ut min KTM 660 som gått 612 mil på annons nu i veckan, är det nån som är intresserad så skicka ett PM.

Roligare hoj får man leta efter :D

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Affe_R1 skrev:
2373078 Oj oj oj... ni skulle ha sett Dawan på Rörken idag, han såg ju inte direkt ledsen ut. :)

Grattulerar till nyförvärvet jag är inte ett dugg avundsjuk:gnissla

Hehe, kan tänka míg det :) Rörken passar 660:n perfekt!

Appropå Rörken, finns det någon chans i världen att man kan få ta ut en oreggad hoj där? Jag vill också köra :6surkart

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
2373940 Din fot? Har du redan kastat nya hojen? Ta det försiktigt...

Nejdå inte alls. Jag tror hojen baktände och slog till mig med kicken. Ont gjorde det iallafall. Var tvungen att lägga mig ner för att inte börja grina. Sedan kommer Peter :nurse med lite is, då blev det bättre.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Dawan skrev:
2374399 Nejdå inte alls. Jag tror hojen baktände och slog till mig med kicken. Ont gjorde det iallafall. Var tvungen att lägga mig ner för att inte börja grina. Sedan kommer Peter :nurse med lite is, då blev det bättre.
Skönt att foten är okej :tummenupp

Jag reagerade inte först när du på ditt väldigt lugna sätt säger:
-Jag mår lite illa, jag tror jag kommer att svimma..
Jag var till och med tvungen att fråga om du menade allvar.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:rofl Jag säger absolut ingenting... utom.. fan vad vissa är tröga!!! :D

Grattis Dawan, du har iaf NÄSTAN förstått... :pannkyss

En sak måste jag dock säga och det är att våra kära fyrtaktssupermoppar INTE baktänder utan anledning. Du rörde gasen när du skulle starta va?!?:7peta

Ha det så himla kul!!! Ska jag ha Husan med mig på fredag eller vad?!? :tungan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
2373549Appropå Rörken, finns det någon chans i världen att man kan få ta ut en oreggad hoj där? Jag vill också köra :6surkart
Det är väl i så fall att hyra banan för en dag och köra oförsäkrat. Har fungerat det med...

Dawan skrev:
2374399Jag tror hojen baktände och slog till mig med kicken.
Det ska den inte göra om du inte gasat samtidigt. Gjorde den det ändå, så är tändningen ställd lite för tidigt (man får då ställa tillbaka den med tändningskåpan). Hade du riktiga cross-stövlar ?

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Josef skrev:
2371997 Att handla på Lelles är väl lokalpatriotism, för att få tag i en Husa blir det väl att åka utsoknes till Olle på Trosta gård?

Mnjao och joodå, men nu såg jag det hela ur ett NATIONELLT perspektiv.(gynna svenska jobb osv)
Man kan ju inte vara patriot om man handlar KTM! :lol Det var det jag menade.
Sen att man på makronivå vill gynna en viss Lelle...ja det kan man ju alltid diskutera om det är lokal-lokalpatriotism eller bara bekvämt att handla vad som finns i sin närmsta butik.

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Dawan skrev:
2369576 Det blev en KTM 660 -06 med 0 mil på mätare. Ikväll fick den sina första 5. Ett tag trodde jag pungen skulle skaka sönder men kul var det. Undrar om man inte kan fästa upp den på något sätt, typ lägga upp den på magen eller kila fast den mellan skinkorna. Vilket är bäst? Hur gör ni andra?

Hur som helst, tack M:et för att jag fick prova din hoj på Montza.

Tja, någon av oss andra låter oss kastas av i en snygg radiell båge, landandes på buken med en bennetfraktur som följd. (Bruten tumme i leden:mad: ) Detta resulterar i att man inte kan köra på två månader, och därav räddar de ädlare delarn mot långvariga vibrationsskador. Inget jag rekkomenderar dock, men du frågade ju...

Som tur är är man återigen med i gemet, och kan i alla fall hålla i styret med båda hjulen på backen, det är gott nog just nu.
För tusan, hör av dig om du vill köra utan att skämmas, finns fler som inte kan köra mer än på två hjul med de maskinerna...:rodnar

// Wip

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF 426 -00, GSXR750-85, GSXR1100-92(Sålda)
Hann inte snacka med dig igår Dawan, men såg nyförvärvet.
Jag såg även att det verkar vara vissa problem att få igång den, är det dig eller hojen det hänger på? Ett tag trodde jag du skulle få springa igång a´la gamla moppemaner.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Dr.Bike skrev:
2374951 Mnjao och joodå, men nu såg jag det hela ur ett NATIONELLT perspektiv.(gynna svenska jobb osv)
Man kan ju inte vara patriot om man handlar KTM! :lol Det var det jag menade.
Sen att man på makronivå vill gynna en viss Lelle...ja det kan man ju alltid diskutera om det är lokal-lokalpatriotism eller bara bekvämt att handla vad som finns i sin närmsta butik.

Du är medveten om att Husorna skruvas ihop tvärs över gatan från KTMerna sedan 4år?

Dr.Bike

Guest
Josef skrev:
2377993 Du är medveten om att Husorna skruvas ihop tvärs över gatan från KTMerna sedan 4år?

:lol Alltför medveten... T.o.m så att det ÄR ktm som skruvar ihop dem :gnissla
Inget får vara heligt!
Men de har iaf sin motorsport och racingsektion här i Sverige och företaget ÄR ju svenskt! *blågulaglasögon* :)

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Patlar skrev:
2377258 Hann inte snacka med dig igår Dawan, men såg nyförvärvet.
Jag såg även att det verkar vara vissa problem att få igång den, är det dig eller hojen det hänger på? Ett tag trodde jag du skulle få springa igång a´la gamla moppemaner.

Det är nog mig det är fel. Enligt Petter så kickar jag som en kärring. Hur som helst så får jag igång den ibland och då är det riktigt kul.

Igår lärde Petter mig att åka på bakhjulet. Det var kul, och farligt. Sedan skulle jag åka på framhjulet. Det var svårt, och läsktigt. När jag inte kunde, visade Petter. Jävla Petter.

Angående Pumpen:
Skulle det inte vara lite kul om vi hade en dag i vecka eller månaden som vi alla sågs där nere. Då kunde vi äta en glass och sedan åka hem. Jag röstar för måndagar klockan 19.00 :)

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Dawan skrev:
2389105 Det är nog mig det är fel. Enligt Petter så kickar jag som en kärring. Hur som helst så får jag igång den ibland och då är det riktigt kul.

Igår lärde Petter mig att åka på bakhjulet. Det var kul, och farligt. Sedan skulle jag åka på framhjulet. Det var svårt, och läsktigt. När jag inte kunde, visade Petter. Jävla Petter.

Angående Pumpen:
Skulle det inte vara lite kul om vi hade en dag i vecka eller månaden som vi alla sågs där nere. Då kunde vi äta en glass och sedan åka hem. Jag röstar för måndagar klockan 19.00 :)

Ja jävla Petter, Tony och Frille!
Ska vi inte säga Tisdagar klockan 19:00 så finns det en möjlighet att köra på Rörken.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...