H_____P
Trygghetsnarkoman
Och en Cayman i bakgrunden. Bra val av fordon!
Och en Cayman i bakgrunden. Bra val av fordon!
Jag kan erbjuda ett amatörmässigt uttalande efter turenDen vill jag också ha ett omdöme på.![]()
Ja Caymanen ska snart ut och piskas på kurviga vägar!Och en Cayman i bakgrunden. Bra val av fordon!
Men den är ju inte Grön?Snabbaste färgen också!
Mvh
Riktigt trevlig hoj. Sålde min 1290 SAS förra våren efter 5 års ägande. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en likadan om jag kommer igång med körandet igen.Det blev en begagnad KTM Super Adventure S 2019 med knappt 1600 mil på mätaren.
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.Riktigt trevlig hoj. Sålde min 1290 SAS förra våren efter 5 års ägande. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en likadan om jag kommer igång med körandet igen.
Jag är själv ganska lång ca189. Tycker ofta det funkar bättre med en låg ruta så får vinden på bröstet under hjälmen så slipper turbulens runt huvudet.Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.
View attachment 512353
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
Bytte min original ruta omedelbart då den är designad att förstärka turbulens...Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
View attachment 512353
Då bytte du ut mekanismen också eller?Bytte min original ruta omedelbart då den är designad att förstärka turbulens...
Jag bytte till en Madstad som funkar bra.
Rutan från en R?Jag är själv ganska lång ca189. Tycker ofta det funkar bättre med en låg ruta så får vinden på bröstet under hjälmen så slipper turbulens runt huvudet.
Sen att det ser fruktansvärt fult ut med en stor hög ruta är en annan sak som talar till låga rutans fördel
Nä, samma mekanism.Då bytte du ut mekanismen också eller?
Jag tyckte rutan funkade bra för mig, 187 cm lång med normala (tror jag) proportioner. Man får justera den så att inte turbulensen hamnar i huvudhöjd bara. Som @fleece skriver är det bättre om man fångar vinden på bröstet.Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
View attachment 512353
Snyggt med en kåtte utan massa orange.Det blev en begagnad KTM Super Adventure S 2019 med knappt 1600 mil på mätaren.
View attachment 512322
Det är inte en slump att jag valde just den.Snyggt med en kåtte utan massa orange.![]()
Ts, snart är du biten och har orange i blodådrorna som vi andra KTM'ers!Det är inte en slump att jag valde just den.
Hade gått på denna ruta, https://www.powerbronze.co.uk/ktm-1...-adventure-s-17-20-250-mm-high-460-kt103.htmlFörsta problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
View attachment 512353
Snygg!
Tack!Snygg!
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |