Jag har kört så här fort på gatan:

Fortaste herrn/damen kört med sin MC på gatan? (ungefär)

• Antal röstningar
    0

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
mätaren ut på R1 är väl ca 290 eller :va

Edit: Verklig fart

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
URAL och en BMW1150
Den här tråden var ju gääääääääääääääääääääääääääääääsp

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
i senaste numret av Bike var det väl en test på 4 snabba japaner ,, 2st av dom hade mätarfart på ca:340 som i verkligheten inte var mera än 280-290 ,,, snacka om att skapa myter om att det går fort ,,, kan med över 20 års erfarenhet säga att det krävs jäkligt mycket för att det ska gå över 300 strecket ,,,.

blom skrev:
du tyckte att det räckte med 150km :D

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Inte så himla mycket över 200.. Har faktiskt aldrig varvat ut nån av mina hojar på sexan :va Måste betyda att det känns som det kvittar att bara köra snabbt..

Men för mindre än en kvart sen körde jag i 200 på bakan i mätarfart, så visst utmanar jag ödet med då och då..
:hoppa

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
jocke i köping skrev:
i senaste numret av Bike var det väl en test på 4 snabba japaner ,, 2st av dom hade mätarfart på ca:340 som i verkligheten inte var mera än 280-290 ,,, snacka om att skapa myter om att det går fort ,,, kan med över 20 års erfarenhet säga att det krävs jäkligt mycket för att det ska gå över 300 strecket ,,,.

Hur går det ihop, när alla japanska sporthojar har en elektronisk spärr som gör att hastighetsmätaren aldrig visar mer än 299?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Så 13% av alla som röstat har kört över 300 blås.

Undra hur många hojar som gör över 300.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Hmmm med bladen " bara " 270 km än så länge (mätarfart ).

265km med M3:an ( borttagen fartspärr ) Den gjorde trots allt 285km uppmätt med GPS, annan förare och tejpade rutor, dörrar och cab. 13,75s på 402 m orginal.

Tyvärr såld men Bladen fyller tomrummet gott och väl!

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Läs blaskan o dra dina egna slutsatser ,, som sagt ,, det är inte många som har en rättvis hastighetsmätare ,, skaffa en GPS o mät så blir dom flesta av oss förvånade ,, inklusive jag själv. :va

McB skrev:
Hur går det ihop, när alla japanska sporthojar har en elektronisk spärr som gör att hastighetsmätaren aldrig visar mer än 299?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Qwerty skrev:
Så 13% av alla som röstat har kört över 300 blås.

Undra hur många hojar som gör över 300.

...och undrar varför vi har så höga premier... :va Eller varför det förekommer så många korsningsolyckor på torr 70-väg i dagsljus? Eller varför det ploppar upp rip-trådar titt som tätt? En liten tanke bara...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
jocke i köping skrev:
Läs blaskan o dra dina egna slutsatser ,, som sagt ,, det är inte många som har en rättvis hastighetsmätare ,, skaffa en GPS o mät så blir dom flesta av oss förvånade ,, inklusive jag själv. :va

Jag är mycket väl medveten om att hastighetsmätare visar för mycket, och något annat har jag inte heller sagt. Jag är bara kritisk till ditt påstående om att hastighetsmätarna visar 340 km/h, eftersom jag vet att den elektroniska spärren finns där.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
McB skrev:
Första generationen hayabusa hade en mätare graderad till 350Km/h.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
nu är jag lite petig men egentligen finns det inget som heter hastighetsmätare, egentligen är det en fartmätare eftersom hastighet består av fart och riktning :tungan lite onödigt att säga men nu är det sagt

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Ogre skrev:
nu är jag lite petig men egentligen finns det inget som heter hastighetsmätare, egentligen är det en fartmätare eftersom hastighet består av fart och riktning :tungan lite onödigt att säga men nu är det sagt
För att kunna mäta fart måste man ha en riktning, och eftersom man vet att det går framåt så har man således en riktning... :rolleyes:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ogre skrev:

Egentligen är det ju en hastighetsmätare, eftersom den bara ger utslag när hojen kör framåt, dvs har man ju riktningen också! :tummenupp

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Hoztic skrev:
Egentligen är det ju en hastighetsmätare, eftersom den bara ger utslag när hojen kör framåt, dvs har man ju riktningen också! :tummenupp

Det beror vars man utgår ifrån, man kan ha negativ hastighet om man utgår från startpunkten :)

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Hoztic skrev:

min ger utslag när man rullar den bakåt åxå :hihi

P-E

Guest
Dennis_dj skrev:
hoppas att hojen din mäter hastigheten på bakhjulet.... :död

Vet inte hur det är med hans hoj just. Men sporthojar, iallafall nya mäter hastigheten på utgående axel eller något. Så den mäter även när du kör på bakhjulet. Inte som mopeder eller 125:eek:r som möter på framhjulet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln