blom skrev:du tyckte att det räckte med 150km
jocke i köping skrev:i senaste numret av Bike var det väl en test på 4 snabba japaner ,, 2st av dom hade mätarfart på ca:340 som i verkligheten inte var mera än 280-290 ,,, snacka om att skapa myter om att det går fort ,,, kan med över 20 års erfarenhet säga att det krävs jäkligt mycket för att det ska gå över 300 strecket ,,,.
McB skrev:Hur går det ihop, när alla japanska sporthojar har en elektronisk spärr som gör att hastighetsmätaren aldrig visar mer än 299?
Qwerty skrev:Så 13% av alla som röstat har kört över 300 blås.
Undra hur många hojar som gör över 300.
jocke i köping skrev:Läs blaskan o dra dina egna slutsatser ,, som sagt ,, det är inte många som har en rättvis hastighetsmätare ,, skaffa en GPS o mät så blir dom flesta av oss förvånade ,, inklusive jag själv.
Första generationen hayabusa hade en mätare graderad till 350Km/h.McB skrev:Hur går det ihop, när alla japanska sporthojar har en elektronisk spärr som gör att hastighetsmätaren aldrig visar mer än 299?
För att kunna mäta fart måste man ha en riktning, och eftersom man vet att det går framåt så har man således en riktning...Ogre skrev:nu är jag lite petig men egentligen finns det inget som heter hastighetsmätare, egentligen är det en fartmätare eftersom hastighet består av fart och riktning lite onödigt att säga men nu är det sagt
Ogre skrev:nu är jag lite petig men egentligen finns det inget som heter hastighetsmätare, egentligen är det en fartmätare eftersom hastighet består av fart och riktning lite onödigt att säga men nu är det sagt
morlock skrev:Första generationen hayabusa hade en mätare graderad till 350Km/h.
hoppas att hojen din mäter hastigheten på bakhjulet....Hultan skrev:Men för mindre än en kvart sen körde jag i 200 på bakan i mätarfart, så visst utmanar jag ödet med då och då..
Hoztic skrev:Egentligen är det ju en hastighetsmätare, eftersom den bara ger utslag när hojen kör framåt, dvs har man ju riktningen också!
Hoztic skrev:Egentligen är det ju en hastighetsmätare, eftersom den bara ger utslag när hojen kör framåt, dvs har man ju riktningen också!
Dennis_dj skrev:hoppas att hojen din mäter hastigheten på bakhjulet....
Begtest?McB skrev:Ja, men första generationens Hayabusa testades knappast i senaste Bike, eller hur?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|