Provade också en för ett tag sen. Var en ganska speciell känsla att gå från en 20 år gammal sporthoj strypt till 25kw, till den. Lite synd dock att jag inte riktigt får plats på en modern supersport hoj, med mina 190 cm och smidighet som ett kylskåp.
Vi kanske syns på Rosen?
Jag gick från moddad 950SMR till splitter ny 990SMR förra året - jag var hennes första kavaljer - men vad tråkig den kändes i början. Efter 100mil gjordes service samt att akrasystemet kom på samtidigt som SAS togs bort och akra mappen installerades. Vips så var hojen helt sjukt annorlunda!
Egentligen är det dåligt av KTM att släppa ut en hoj som blir så förändrad efter inte så mycket meck, men de måste väl tjäna pengar på tillbehör och se till att verkstäderna överlever...
Ska du vinna rödljuskörningar är ingen sporthoj inkl. SMR särskillt det optimala verktyget, sporthojarna har fel utväxling på 1:an och SMR för kort hjulbas. Då skall du ha typ en V-Max eller en gammal hoj, som är lång och låg.
Å fan, intressant, jag kanske ska modda lite då...
Men jag vill inte meka..jag har andra saker jag prioriterar i livet. För mycket att göra!
Vem kan hjälpa och vad kostar det?
Vilket blad?Bara jag som undrar var SH bladet är?
hahaha, nu vet jag !!!Regel nr 1, man provkör inte en nyare hoj om man inte är beredd att ta konsekvenserna.
Det slutar alltid med att ens egna hoj efteråt upplevs som något arkelogerna blir glada av att hitta om ca 2 år.
Jag provkörde också S1000RR 2012 ett par veckor sen och jag känner igen lite det du säger....
FY SATAN I HEVLVETT VA DEN GÅR!!
HELT GALET!!!!
Hur gick det från ett "hallelujah-moment" till en byggtråd av diverse KTM?
du kanske skall läsa tråden igen?
en snabb sammanfattning kan jag göra åt dig:
Det rycker i snasen hos trådskaparen efter provkörning av sydtysk, helt plötsligt framstår hans österrikare som en trött medelålders snubbe utan fjong (eftersom du är från helsingborg så är "snasen" ett slangord för det som dinglar mellan benen hos killar, och "fjong" är ett slangord för att "snasen" är pigg/har piggnat till)
hur som helst, jag, som den goda medborgaren jag är, berättade för trådskaparen att den finns hjälpmedel för hans trötta österrikare att bli riktigt potent med ganska små medel, för att inte säga skitbilligt jämförelsevis med att lägga en mellanskillnad på 130´k för sydtysken.
Jag var också noga med att poängtera att nån john holmes kommer aldrig hans österrikare bli, men kanske ron jeremy (=småfet och inte särskillt snygg men tillräckligt bra för att vara bland de bästa). Fattar du nu då?
Ja, jag tycker att sverige-tyskland matchen är tråkig och måste skriva lite...
Ha, ha - välkommen till sporthojsträsket! Men ska du ha något som verkligen gör 300 km/h så får du nog sikta på en S1000RR!
Bara jag som undrar var SH bladet är?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |