Jag har sett ljuset

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Regel nr 1, man provkör inte en nyare hoj om man inte är beredd att ta konsekvenserna.
Det slutar alltid med att ens egna hoj efteråt upplevs som något arkelogerna blir glada av att hitta om ca 2 år.

jetson

Guest
Jag provkörde också S1000RR 2012 ett par veckor sen och jag känner igen lite det du säger....

FY SATAN I HEVLVETT VA DEN GÅR!! :D

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Provade också en för ett tag sen. Var en ganska speciell känsla att gå från en 20 år gammal sporthoj strypt till 25kw, till den. Lite synd dock att jag inte riktigt får plats på en modern supersport hoj, med mina 190 cm och smidighet som ett kylskåp.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag får en speciellt jävla känsla varje gång jag ringer till nått försäkringsbolag och frågar om helförsäkring...

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Provade också en för ett tag sen. Var en ganska speciell känsla att gå från en 20 år gammal sporthoj strypt till 25kw, till den. Lite synd dock att jag inte riktigt får plats på en modern supersport hoj, med mina 190 cm och smidighet som ett kylskåp.

Prova en RC8R:tummenupp Eventuelt en R1 08

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Vi kanske syns på Rosen?

Jag gick från moddad 950SMR till splitter ny 990SMR förra året - jag var hennes första kavaljer - men:zpy vad tråkig den kändes i början. Efter 100mil gjordes service samt att akrasystemet kom på samtidigt som SAS togs bort och akra mappen installerades. Vips så var hojen helt sjukt annorlunda!

Egentligen är det dåligt av KTM att släppa ut en hoj som blir så förändrad efter inte så mycket meck, men de måste väl tjäna pengar på tillbehör och se till att verkstäderna överlever...

Ska du vinna rödljuskörningar är ingen sporthoj inkl. SMR särskillt det optimala verktyget, sporthojarna har fel utväxling på 1:an och SMR för kort hjulbas. Då skall du ha typ en V-Max eller en gammal hoj, som är lång och låg.

Å fan, intressant, jag kanske ska modda lite då...
Men jag vill inte meka..jag har andra saker jag prioriterar i livet. För mycket att göra!
Vem kan hjälpa och vad kostar det?

Bara jag som undrar var SH bladet är? :va
Vilket blad?

Regel nr 1, man provkör inte en nyare hoj om man inte är beredd att ta konsekvenserna.
Det slutar alltid med att ens egna hoj efteråt upplevs som något arkelogerna blir glada av att hitta om ca 2 år.
hahaha, nu vet jag !!!

Jag provkörde också S1000RR 2012 ett par veckor sen och jag känner igen lite det du säger....

FY SATAN I HEVLVETT VA DEN GÅR!! :D

HELT GALET!!!!

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Hur gick det från ett "hallelujah-moment" till en byggtråd av diverse KTM? :hoppa

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Lägger in en liten testkörning som visar hur pass potenta dagens sporthojar egentligen är.Skärmklipp.Prestanda.JPG

johber

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
BT1100, Husqvarna TE 450
Hästar vs icke hästar

På kurviga (läs roliga) vägar är allt över 70 hk rätt onödigt. Gasa fullt på raksträckor blir fort tråkigt. Kvar står man med höga försäkringskostnader. Jag har gått från sporthojar och ångrar mig inte. 65 hk Bulldog går också upp på bakhjulet med lite vilja! Av alla hojar jag ägt är Bulldogen coolast/fulast bäst/tröttast.

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hur gick det från ett "hallelujah-moment" till en byggtråd av diverse KTM? :hoppa

Du kanske skall läsa tråden igen?:va

En snabb sammanfattning kan jag göra åt dig:
Det rycker i snasen hos trådskaparen efter provkörning av sydtysk, helt plötsligt framstår hans österrikare som en trött medelålders snubbe utan fjong (eftersom du är från Helsingborg så är "snasen" ett slangord för det som dinglar mellan benen hos killar, och "fjong" är ett slangord för att "snasen" är pigg/har piggnat till:))

Hur som helst, jag, som den goda medborgaren jag är, berättade för trådskaparen att den finns hjälpmedel för hans trötta österrikare att bli riktigt potent med ganska små medel, för att inte säga skitbilligt jämförelsevis med att lägga en mellanskillnad på 130´k för sydtysken.
Jag var också noga med att poängtera att nån John Holmes kommer aldrig hans österrikare bli, men kanske Ron Jeremy (=småfet och inte särskillt snygg men tillräckligt bra för att vara bland de bästa). Fattar du nu då?

Ja, jag tycker att Sverige-Tyskland matchen är tråkig och måste skriva lite...:tummenupp
:hej

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Jag har kört över 1000 mil med Sporthoj å har aldrig fått den känslan,fast de är ju klart ja har bara 15 hästar:rolleyes:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Glöm inte bort att det är föraren som gör hojen snabb inte Hojen som gör föraren snabb.....:fakta

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
du kanske skall läsa tråden igen?:va

en snabb sammanfattning kan jag göra åt dig:
Det rycker i snasen hos trådskaparen efter provkörning av sydtysk, helt plötsligt framstår hans österrikare som en trött medelålders snubbe utan fjong (eftersom du är från helsingborg så är "snasen" ett slangord för det som dinglar mellan benen hos killar, och "fjong" är ett slangord för att "snasen" är pigg/har piggnat till:))

hur som helst, jag, som den goda medborgaren jag är, berättade för trådskaparen att den finns hjälpmedel för hans trötta österrikare att bli riktigt potent med ganska små medel, för att inte säga skitbilligt jämförelsevis med att lägga en mellanskillnad på 130´k för sydtysken.
Jag var också noga med att poängtera att nån john holmes kommer aldrig hans österrikare bli, men kanske ron jeremy (=småfet och inte särskillt snygg men tillräckligt bra för att vara bland de bästa). Fattar du nu då?

Ja, jag tycker att sverige-tyskland matchen är tråkig och måste skriva lite...:tummenupp
:hej

fantastiskt!!

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
D dära me hestar i en hoj är som me watt i en förstärkare...folk fattar inte att "its not about the power - its all about the way it´s delivered"...hestar hit och dit...450 watts receiver som låter bajs, 80 watts receiver som låter fett najs..första frågan moppefucko ställer "hur många hestar är den på" och andra frågan "hur fort går den"...lite som boombox fucko frågar "hur många watt är den förstärkaren på" ...

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kände så när jag provade Ducati 1098, min Fireblade från 00 kändes som en trött tourer på hemvägen då ;)

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Skulle jag ge full gas på 2án i låg fart, skulle jag också få en häftig, oförglömlig nära döden upplevelse; då hojen skulle ha gjort en frivolt bakåt.:näsblod

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln