Jag har skaffat en ångestmaskin!

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Vad du än gör, ta inte bort separatsmörjningen och ersätt den med olja i bensinen..
det blir så dyrt i längden...

by the way, jag hadde 76 hästar i min rgv250-93 när det begav sig, fabrikstrimm:)

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Hej Solan...grattis till köpet!!!

Jag vet vad hon gav...vill någon veta :) ???

Själv sålde jag Yamman igår, blir nytt i veckan kanske, lunch till veckan?

/Tobias

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Dirtfighter skrev:
2229494 Vad du än gör, ta inte bort separatsmörjningen och ersätt den med olja i bensinen..
det blir så dyrt i längden...

by the way, jag hadde 76 hästar i min rgv250-93 när det begav sig, fabrikstrimm:)

Ja, det var just det... Det första jag gjorde var att försöka få dit pumpen igen. Det verkade gå fantastiskt bra tills jag startade den. Inte fan kom det någon olja. Så nu är den borta igen och slangarna pluggade.
Tips och förslag är välkomna.

Edit: Jag luftade pumpen och allt som man ska. Men nåt har jag uppenbarligen förbisett. Drivningen satt på plats och snurrade och allt, TROR jag.

Solan får helt enkelt lära sig mellangasa och ge fan i att motorbromsa. :)

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
Solan skrev:
2229473

Äh...du kan få köpa min dyrt när jag är klar med den. ;)

Köp den här så länge.

Måste bli av med min skrothög innan, skvallra inte över mitt uttryck hon kanske inte vill starta imorgon annars :brinnerup

men men har bara runt 15.000 löst nu och sthlm var ju bara att puttra över... och föresten hur mycker tror du det är kvar av hojen när du är klar :squid ne du jag får nog leka blodhund sen när det är dags på allvar :rolleyes:

återigen Grattis till köpet och Lycka till på banan och klappa lite på henne från mig :pannkyss

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Gustav O skrev:
2229574 Visst är det härligt, och om du har tur kommer kanske både jag och Teddy kommer ner och ryker. :D

... Kanske även jag kommer ner om jag får ordning på moppens kläder någon gång :gnissla

rollex

Guest
Solan skrev:
2225904 Tisdagsträningen på Sviestad blev för mycket. Jag kan inte hantera att bara stå bredvid och glo på alla andra som kör.
Så...nu har jag införskaffat mig en alldeles egen skruttibangbang som jag kan leka med. :banana
:yoparty Rätt märke !!! :yoparty

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Säljare av tvåtaktsmaskiner har antingen en jäkla tur eller så är det ondskefulla människor.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Victor skrev:
2235261 Säljare av tvåtaktsmaskiner har antingen en jäkla tur eller så är det ondskefulla människor.
Tydligen har den körts med 2% pre-mix....känns nästan ondskefullt mot maskinen.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ja, inte har den fått gott om olja, inte. Jag försökte som sagt få fart på oljepumpen i lördags, men lyckades inte. Vetefan om pumpen eller drivningen är trasig eller om jag helt enkelt är inkompetent.

Nu får jag iaf chansen att öka på mina mektalanger. Åh, vad roligt.

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Suzuki har ju en ovana ibland att direktsmörja lager med separatsmörjningen, om man då kör med oljeblandat och skippar olja i separaten så skär det lagret/lagren.

Det råkar inte vara så att det är fallet med RGV250 också ?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ny, spännande update!

Jag rev isär eländet idag, och veven är inte felet. Det som har plattat till stiftelektroden är delar av kolven. Den har skurit ordentligt på den övre cylindern och bara nypit lite grann på den främre. Främre cylindern går att rädda med syra, men den övre vill nog gärna ha ny nicasil. Som tur är hade vi en extra cylinder så hojen blir nog hel och fin igen inom kort. Ska bara kompletteringsköpa lite smått och gott. AVA får det bli, kräsen blir utan.

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Hoj
800, blåsvart
SNYGG !!!! Inte så mycket skruttibangbang över den ju.

Kostade?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...