Jag hatar glasfiber.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ikväll har jag hjälpt en kompis tapetsera om hans vardagsrum med såndär tjock renoveringstapet. Den var gjord av glasfiber tydligen, därför hade vi diskhandskar på oss när vi jobbade. Hjälpte det? NEJ. :gnissla

Så nu sitter jag här med en fan jävlat klåda på armarna och händerna och vet inte vad jag ska göra. :4skrika :huvet

Kallt vatten är det enda som man har hemma som fungerar någorlunda. Så tappa upp ett bad med kallt vatten och lägg dig ner och slappa...

Mmmmm..... Vet hur det känns. Jag håller på att inreda en vind.... Men idag så blev jag klar med isoleringsbiten,
så nu är det bara det roliga kvar :banana

Jag borrade ett par hundra hål i ett aopkärl av glasfiber en gång. Med bara armar. Det var inte mysigt.

Jag gjorde inget mer än att ta en lång dusch och sedan gå och lägga mig. Det gick över så småningom.

Alla rekommenderar kallvatten, men rådet jag fick på stället där jag jobbade med glasfiber använder jag nog hellre. Duscha i så hett vatten du kan, du svettas ut glasfibern då tydligen eller hur det nu fungerar. Jag vet bara att det fungerar, så en lång, het dusch ordineras. Om det fortfarande kliar alltså.

Ingen aning, det är väl bara att testa... Men jag kan tänka mig att duschen är effektivare eftersom den sköljer bort det samtidigt.

Nu tar vi det här en gång till. När jag själv jobbade med glasfiber i ett projekt så sa killen som hade jobbat med glasfiber i 30 år att det enda som funkar är att duscha i kallt vatten först innan man gör ngt annat. Varför?

Glasfiber består av massa små små partiklar som(kliar så inni helvete) lägger sig på huden. När du då duschar i kallt vatten så stänger porer och huden sig och glasfibern kan rinna av. När du duschar varmt så öppnar huden och porerna sig och de tränger in i huden och kliar som fan.

Har du redan nått stadiet att det kliar efter en varm dusch, så håll ut, det slutar snart.

Gamlingen på företaget jag jobbade på hade väl lika lång erfarenhet av glasfiber, och han och alla andra där rekommenderade varmvatten. Men, men, det kanske bara fungerar på skåningar, hallänningar och smålänningar...

Det är mycket bättre idag! :banana

Jag skrubbade av armarna en gång till innan jag gick och la mig, vet inte om det hjälpte eller om det gick över av sig själv men nu är allt ok igen. :)

Halogen skrev:
Det är mycket bättre idag! :banana

Jag skrubbade av armarna en gång till innan jag gick och la mig, vet inte om det hjälpte eller om det gick över av sig själv men nu är allt ok igen. :)

Jag använder sån där'na hårbalsam för att få fibrena "att Glida ut" lättare men som nån påpeka, spola med kallare än normalt vatten först,
sen på med tvål och balsam ,och spola av ..
sen kan du duscha normalt...

Obs innan du börjar jobba .. tejpa hals o handleder på overallen + vid Uberdj--ig averkning medelst vinkelkap å flappskiva
rekomenderas en extra Engångs overall tejapd utanför ..
+ dammsugare på,hela tiden...

lycka till

det bästa du kan göra är att sätta dig i en bastu i 30 min, allt kryper ut genom porerna och klådan försvinner. se bara till att dricka mycket öl så du svettas på bra, har funkar klockrent för mig varje gång jag isolerat ! :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick