Engman
SDK socio:4215
...
Är ABS på hoj OK vid uppkörning? jag trodde hela idén med bromsprovet var att lära sig att inte låsa hjulen.
ABS på uppkörning är ok. Det hade alla utom jag vid min uppkörning.
...
Är ABS på hoj OK vid uppkörning? jag trodde hela idén med bromsprovet var att lära sig att inte låsa hjulen.
ABS på uppkörning är ok. Det hade alla utom jag vid min uppkörning.
Du ska dock fortfarande försöka bromsa så hårt som möjligt utan att ABS:en börjar jobba.
Det verkade inte vara ett krav för dem som hade ABS då jag körde upp.
Deras ABS "tickade " så fint så. Och alla som körde den dagen klarade sig.
Jag bromsade omkull mig själv också ca en vecka innan uppkörning. Det släpper sen när du kör och bromsar igen. Och nu har du ju en respekt för bromsen samt att du vet ju vart gränsen går
Jag är själv glad över att det hände innan jag tog kortet och blivit kaxig och började köra i högre hastigheter.
Upp och hoppa bara att le och köra igen
skönt att du klarat dig hyffsat.
Jag körde min första tur på nästan 2månader sedan jag krashat i ett stålräcke, kändes minst sagt nervöst..... de första 30minuterna innan man kunde uppskatta det hela igen.
Huvudsaken är att du inte ger upp för en sån liten grej och klarar kortet denna säsong.
Du gick omkull i 80kmh och "säkerthetsutrustingen" vart bara skit av, kom du direkt från stranden?
Hur fan kan sådant få vara godkänt?
Så länge som man håller sig till lagliga hastigheter så räcker för det mesta allvädersställ. Det gör ju inget om stället går sönder så länge som du är hyfsat hel. Det är ju att skydda dig det är gjort för.Körde med allväderställ, vet inte om det ska tåla att åka 20 - 30 meter på asfalt. Vad är bäst igentligen, vilket ställ ska man ha?
Lösningen heter ABS-bromsar. Så går allt lätt som en plätt utan klotningar
Du har alltså fått ligga?!
(Sorry för den otroligt komiska humorn här på SH! Om det är någon tröst så gjorde jag likadant en gång!
Mmmmm, coooolt va!!!! Får man inte på det ena så får man ta till det andra....
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|