Jag kan inte bestämma mig ny supernaken cykel :).

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
jodå , Duken är provad iaf (vilket as att gå :yoparty tyvärr för svettig försäkring för mig ) och Speed triplen (som jag gillade skarpt , fast lite mellanmjölk) , har även ägt och kört Brutale800 (dock ej en R modell) som är en vansinningt rolig hoj , kan tänka mig att R varianten är en klar konkurrent till alla ovanstående trots lite mindre effekt (och betydligt lägre vikt)

och jag nämnde att kungen var tung .... men den trollar förvånandsvärt bra bort vikten när man kör men den spelar i en helt annan liga än alla ovanstående , tipsade mest som budgetalternativ

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
jodå , Duken är provad iaf (vilket as att gå :yoparty tyvärr för svettig försäkring för mig ) och Speed triplen (som jag gillade skarpt , fast lite mellanmjölk) , har även ägt och kört Brutale800 (dock ej en R modell) som är en vansinningt rolig hoj , kan tänka mig att R varianten är en klar konkurrent till alla ovanstående trots lite mindre effekt (och betydligt lägre vikt)

och jag nämnde att kungen var tung .... men den trollar förvånandsvärt bra bort vikten när man kör men den spelar i en helt annan liga än alla ovanstående , tipsade mest som budgetalternativ

duken är ett monster!
Men jag betalar hälften av försäkringspremien för alla andra cyklarna där MT-10 är billigast (säkert för att det inte finns statistik på den än).
Men Speeden kändes sjukt mysig.
Men jag tror att MT-10 är strået vassare än Speeden, men utseendet på Speeden är ju gudomligt, den är ju väldigt förfinad med sina detaljer. Men 20hk under om man ska gå på det.

Ne B king går bort, det är streetfighter eller Tuono som känns budget.
Finns ju även andra LC8 tex smr, men det är inget nytt.
Samma motor i ett annat chassi så det känns inte så kul.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Kompressor och kolfiberhjul?

Fz10 eller ja MT 10 måste vara ljusår bättre än fz1.
Har du testat MT-10?
Gör det isåfall, för den har allt som FZ1 inte har.
Bota dens astma och förstoppade ändtarm kombinerat med lite elchocksbehandlingar av hjärnan så vaknar den ordentligt.

Har inte provat mt10, och den är säkert vassare på de flesta punkter, men också tre gånger dyrare.

Allt är ju en fråga om hur mycket man är villig att ge och vad som kittlar ens organ. En ny hoj för +150tkr är ju såklart "bättre" än tio år gamla diton, men räknar man även valuta per krona så kan det bli ganska annorlunda.

Streetfighter 1098 hade jag nog gått på om jag sketit i ekonomiska sidan. Den är ren porr ?

Last edited:

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Bota dens astma och förstoppade ändtarm kombinerat med lite elchocksbehandlingar av hjärnan så vaknar den ordentligt.

Har inte provat mt10, och den är säkert vassare på de flesta punkter, men också tre gånger dyrare.

Allt är ju en fråga om hur mycket man är villig att ge och vad som kittlar ens organ. En ny hoj för +150tkr är ju såklart "bättre" än tio år gamla diton, men räknar man även valuta per krona så kan det bli ganska annorlunda.

Streetfighter 1098 hade jag nog gått på om jag sketit i ekonomiska sidan. Den är ren porr ��

Räknar man smiles per krona investerad, köp en SD990.

Streetfighter måste jag provköra, men den har inte ABS.
Det är väldigt synd, ABS är inte ett krav men det är jäkligt bra att ha.

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Mmmmm Tuonon är grym,,, men Austin Racing är ju något som bör vara standard till den besten... :kär Helt klart min favorit idag.
Tycker även att SF1098 är en niz hoj för "billig" peng om man tänker på vad den kostade ny.
Jag sitter dock och väntar på att Duccefabriken ska släppa sin streetfighter 1199 panigale. Vi har väntat länge nog på en sådan nu så får hoppas att det blir deras big news vid stora mässan. :D

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Törs man fråga vad farbror har för budget?

Personlig åsikt: Ducati SF otroligt vacker i mina ögon men jag har dock aldrig provat någon, vilket som jag skulle gärna vilja.

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Är det så?
Motivera gärna!
Har du kört någon av dom ovanstående?

SD1290 vs. SF1098 då hade jag tagit Ducatin alla dagar i veckan.
Jag har provkört den första och ägt den andra.

KTMen går en aning fortare när det börjar gå mycket fort. Men annars känns de ungefär lika kraftfulla.
Ducatin har dock mycket mer karaktär i motorns gång och sång, samt utseendet enligt mig.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Är det så?
Motivera gärna!
Har du kört någon av dom ovanstående?

Ägde en SF1098 under några år. Touring på småvägar i Japan, pendling till jobbet, och hårdkörd på bana - denna maskinen klarar allt.

Satte stackarn i en bil, men helrenoverade hojen som lever än idag. Sök efter byggtråden om du vill se en SF i bitar.

Vill du bara känna på hur det är att äga ducce så har jag en krökt ram till kompispris :)

Sen är det ju det här med själ...

1e5bc65fc882b594e13d40c7e2ea9994.jpg

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Törs man fråga vad farbror har för budget?

Personlig åsikt: Ducati SF otroligt vacker i mina ögon men jag har dock aldrig provat någon, vilket som jag skulle gärna vilja.

Streetfighter för runt 90k hade ju varit väldigt fint.
Jag satsar nog främst på en ett år gammal cykel, det gör mig inget att nån har ollat tanken innan.
Så det är väl 90-140k är väl rimligt att lägga på en cykel nästa år.

Har du nån specifik cykel i tankarna? :D

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Mmmmm Tuonon är grym,,, men Austin Racing är ju något som bör vara standard till den besten... :kär Helt klart min favorit idag.
Tycker även att SF1098 är en niz hoj för "billig" peng om man tänker på vad den kostade ny.
Jag sitter dock och väntar på att Duccefabriken ska släppa sin streetfighter 1199 panigale. Vi har väntat länge nog på en sådan nu så får hoppas att det blir deras big news vid stora mässan. :D

Jag har ju en form av förkärlek till akrapovic, så det lär nog hamna en pipa på alla cyklar av det märket.
Austin verkar vara ett system som lever jävulen, det är ju kul!
Men det innebär att det blir originalsystemet på bana och jag tar hellre ett system som klarar DB krav med killer.
Vilket ligger runt 95 :(.

Last edited:

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Ägde en SF1098 under några år. Touring på småvägar i Japan, pendling till jobbet, och hårdkörd på bana - denna maskinen klarar allt.

Satte stackarn i en bil, men helrenoverade hojen som lever än idag. Sök efter byggtråden om du vill se en SF i bitar.

Vill du bara känna på hur det är att äga ducce så har jag en krökt ram till kompispris :)

Sen är det ju det här med själ...

1e5bc65fc882b594e13d40c7e2ea9994.jpg

Förbaskat!
Det är en hojj jag måste provköra då! :).
Men tack för informationen.
Jag har på känn att det är en riktigt fin hojj!
Plus så ser den ju så jäkla rå ut!
Riktigt fint med justerbar fjädring någonting som tex CB1000 inte har.

Den ser jäkligt snabb ut på bilden :).

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Streetfighter för runt 90k hade ju varit väldigt fint.
Jag satsar nog främst på en ett år gammal cykel, det gör mig inget att nån har ollat tanken innan.
Så det är väl 90-140k är väl rimligt att lägga på en cykel nästa år.

Jamen har du deeen budgeten. SF 1098. Go for it! Kommer nog själv äga en sån någon gång i framtiden. För jävla läcker

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Eller varför inte en 1299 streetfighter ??

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Jamen har du deeen budgeten. SF 1098. Go for it! Kommer nog själv äga en sån någon gång i framtiden. För jävla läcker

Har du spanat in den som ligger på blocket?
Akra burkar och mycket annat godis, ser ruskigt fin ut! :D
Man kanske ska försöka hinna med att provköra en sådan innan säsongen är över.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Har du spanat in den som ligger på blocket?
Akra burkar och mycket annat godis, ser ruskigt fin ut! :D
Man kanske ska försöka hinna med att provköra en sådan innan säsongen är över.
Inte gått mig förbi nej :)
Akra ser nästan bättre ut de där termignoni som alltid annars sitter på. De flesta SF verkar ha gått väldigt lite och är nog väldigt omhändertagna. 85-90tkr verkar priserna legat stabilt på dom ett tag.

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07

Tyvärr har jag inte det, ska väl vara SF men mest för utseendet.

Annars tycker jag att MT-10 ser jävligt häftig ut.

Men jag har ju som sagt inte testat nån av de så du får komma med en recension när du har testat dem :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår