Jag kan inte köra på bakhjulet...

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3106094 Det blir litegran så när man ligger så pass högt upp utan att kunna använda bakbroms, man bromsar ner sig lite med hjälp av motorbromsen istället.

När du wheelar (har jag märkt) drar du ju bara pure powerwheelies och håller stumt för att framdäcket ska hålla sig kvar ovanför marken. That's it.:)
ok förlåt. men tyckte det lät som han slog av helt.
vaför du drar in min "skills" i det här förstår jag inte. jag har alldrig sagt att jag kan köra på bakhjulet. :va
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
ok förlåt. men tyckte det lät som han slog av helt.
vaför du drar in min "skills" i det här förstår jag inte. jag har alldrig sagt att jag kan köra på bakhjulet. :va

Nej, du har bara jämfört dig och mig då och då, när du pratar om det där med att släppa på gasen hela tiden :) My bad.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har han handskar på sig för att skydda vid klotning, eller för han fryser:va
Skulle inte låna ut min cykel till sådanna aktiviteter,och stå brevid och ev se den smulas sönder.

Klart ni kanske gjort upp "You crash it, you buy it!" Tror många vänskapsband pajat pga man inte gjort upp innan.
 
Last edited:

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Det blir litegran så när man ligger så pass högt upp utan att kunna använda bakbroms, man bromsar ner sig lite med hjälp av motorbromsen istället.

När du wheelar (har jag märkt) drar du ju bara pure powerwheelies och håller stumt för att framdäcket ska hålla sig kvar ovanför marken. That's it.:)


ligger högt:D :D
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
jösses vilken jäkla musik :gnissla


tycker för övrigt han hade ganska bra koll på sina wheelisar
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Har han handskar på sig för att skydda vid klotning, eller för han fryser:va
Skulle inte låna ut min cykel till sådanna aktiviteter,och stå brevid och ev se den smulas sönder.

Klart ni kanske gjort upp "You crash it, you buy it!" Tror många vänskapsband pajat pga man inte gjort upp innan.

Synd att det skall behöva vara så... men i detta fall så kände jag ingen som helst oro.
Krävs så oerhört mycket mer än en krashad hoj för att ta kål på över 20 års vänskap. Han har förresten kvaddat en hoj för mig tidigare :tuttar
Men det var inte hans fel.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Va ska han doktorera i?

Ska vi göra en gissningstävling?

Two stroke man gissar på riskanalys :D

Ren allmänt tycker jag här på Sporthoj stor brist på respekt för hur andra människor väljer att leva och bete sig! Varför kör ni själva MC? Många människor tycker att det är för farligt!!! Har ni aldrig sex utan gummi heller? Troligen skulle några av er kräva förbud mot motorcyklar om ni inte själva hade kört MC.

Om ni själva promenerar mot röd gubbe, cyklar utan hjälm osv är nog de flesta ganska medvetna om vilka risker dom tar.
Men tror ni då inte att föraren är medveten om sin risknivå? Tror ni inte att Maggy har förstånd nog att inse vad som kan hända med hans hoj?

Kort sagt tycker jag Sporthoj.com till stor del består av kärringar som borde köra cab istället för MC.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Äh, det är skrattretande att folk leker moralkärringar när de själva kör sporthoj.
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
dålig stil och ha en techno remixad låt av Big in Japan.. orginalet är så mycket bättre :tummenupp
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Trevlig film, trevlig hoj och goda bakhjulsåkarkunskaper :tummenupp.

bra skydds kläder:huvet :gnissla :huvet

Om man nu känner ett okvävbart begär att kommentera något liknande för att man precis ramlat ner från stolen i chock över vilka risker någon utsätter sig för... är det då inte mest rimligt att kommentera bakhjulsåkat i sig självt? Det måste ju vara där risken ligger i förhållande till att sitta hemma och pilla naveln.

Det får han svara på själv om han känner för det... han vet att tråden finns.

Det får vi hoppas att han gör... blir så glad när jag ser akademiker här på sporthoj.com :).
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Trevlig film, trevlig hoj och goda bakhjulsåkarkunskaper :tummenupp.



Om man nu känner ett okvävbart begär att kommentera något liknande för att man precis ramlat ner från stolen i chock över vilka risker någon utsätter sig för... är det då inte mest rimligt att kommentera bakhjulsåkat i sig självt? Det måste ju vara där risken ligger i förhållande till att sitta hemma och pilla naveln.

Det kan ju finnas en anledning till val av klädsel. :rolleyes:
Naturligtvis så fanns riskbedömning med i kalkylen vid detta val.
Hur lång skulle denna tråd ha blivit om han haft skinnställ?:tungan



Det får vi hoppas att han gör... blir så glad när jag ser akademiker här på sporthoj.com :).

Han kommer nog inte att tala om det... men jag kan säga att det inte är molekylärbiologi iallafall!:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top