Jag krachade med min flickväns pappas hoj för tvp veckor sedan. Nu känner jag att jag kan börja med att tänka på reperation av hojen. Han hade senior försäkring så de betalar inte ut ett nickel eftersom jag är 28.
Jag har två frågor:
1. Är det komplicerat att byta de inre gaffelbenen?
2. Varför svårstartad? Tips? - Motorn är helt intakt, men det är lite kabeltrassel vid styret där mätaren och lampan satt. 4 sladdar är inte inkopplade, men jag hittar inte var de skall sitta. Kanske de inte var inkopplade före kraschen heller. Jag fick igång den en gång efter kraschen, men efter det så när jag trycker på start är det precis som om startmotorn börjar dra för att direkt stoppa. Ibland när jag trycker så drar inte startmotorn alls.
Låter detta som om det är startmotorn eller något annat i motorn eller är det elfel. Högra sidan på styret där start knappen sitter fick sig en rejäl smäll vid kraschen.
Jag har bilder på hårddisken, men vet inte hur man lägger in dom här.
Hoppas att någon orkar läsa mitt långa och något förvirrande inlägg.
Tack på förhand!
Jag har två frågor:
1. Är det komplicerat att byta de inre gaffelbenen?
2. Varför svårstartad? Tips? - Motorn är helt intakt, men det är lite kabeltrassel vid styret där mätaren och lampan satt. 4 sladdar är inte inkopplade, men jag hittar inte var de skall sitta. Kanske de inte var inkopplade före kraschen heller. Jag fick igång den en gång efter kraschen, men efter det så när jag trycker på start är det precis som om startmotorn börjar dra för att direkt stoppa. Ibland när jag trycker så drar inte startmotorn alls.
Låter detta som om det är startmotorn eller något annat i motorn eller är det elfel. Högra sidan på styret där start knappen sitter fick sig en rejäl smäll vid kraschen.
Jag har bilder på hårddisken, men vet inte hur man lägger in dom här.
Hoppas att någon orkar läsa mitt långa och något förvirrande inlägg.
Tack på förhand!