Jag "läcker" live sidan till Airbag jeans launchen

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Hoj
Egenbygge
Jag "läcker" live sidan till Airbag jeans launchen två timmar före den officiella tiden (18.00) - till er på forumet :Rockbanan

Här är länken till live sidan.

Det har varit många vändor i flera trådar och roliga skratt. Jag försökte ju få in kapital till airbagjeans idén redan 2019 med den ökände "Rik Motorcyklist?" - tråden.
Det slutade med med flera som hörde av sig men inget som gick i lås, så jag var tvungen att delta på "Draknästet" och få med mig tre Drak-investerare på färden.
Jag gillar att snacka med folk här på forumet och ta pulsen på airbag produkterna, bra feedback, mycket support och alla bässervissar...tack!

PS. maila mig på knockknock@mocycle.com om ni vill ha secret link innan ni handlar ;)

MVH
Moses

PS.
Viket plagg eller paket hade du valt?
Vad tycker du om designen på kläderna?
Vad tycker du om säkerheten?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det skulle väl då vara en airbagväst som man kan ha under en annan jacka.
(kan jag inte ha den under en jacka så vill jag inte ha den heller, väst får andra köra omkring med)

Ingen av plaggen passar min stil direkt, läderrocken såg ut som den kom ur en film om WW2...

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Minns den gamla tråden, kul att ditt projekt kommit så här långt.
Viket plagg eller paket hade du valt?
Vad tycker du om designen på kläderna?
Vad tycker du om säkerheten?
Jag gillar mitt skinnställ och har inget problem med utseendet på allvädersställ. Så för mig går rocken bort. Hade eventuellt kunnat överväga mc-jeans, men hade hellre sett en mer traditionell design. Vad gäller västen känner jag som GuW, det hade varit en gamechanger om man kunde ha den under en annan jacka.

Estetiskt tycker jag plastfästena till västen ser tråkiga ut, får det att påminna om en flytväst. Hade hellre haft ett stretchigt tyg (mesh kanske) och en diskret dragkedja till att hålla ihop den.

Om jag skulle köpa en sån väst att ha utanpå mitt svarta skinnställ, så hade jag velat välja någon annan färg än svart/blå/reflex. Exempelvis en varselfärg eller stark röd/gul/grön som kan kontrastera och matcha hojen. Jag som redan har ryggskydd i skinnstället tycker också att baksidan på västen blir lite trist med skyddet som sitter där.

Vad jag tycker om säkra plagg? Jag tycker det är en jättegod idé att du vill ta airbag-konceptet från banan till gatan. Nu är det bara en fråga om hur du löser det praktiskt och estetiskt. Airbag-jeans går inte att sälja till rediga BMW-gubbar i Rukka-ställ. Det tror jag är en brist. En diskret väst med inbyggt ryggskydd passar inte en skinnställsposör som försöker se ut som Power Rangers.

Tänk också på att folk som kör i jobbet troligen inte kommer att kunna ha dina mc-jeans. Hade inte förvånat mig om mc-poliser gärna hade haft airbag-byxor, i fall det var något som gick att ha inuti befintligt allvädersställ. Vad gäller västen tror jag branding på ryggen och varselfärger kan vara avgörande för om det kommer gå att sälja till yrkesförare och BMW-gubbar med obligatorisk varselväst.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det är ju helt klart ett dilemma att olika motorcyklister klär sig väldigt olika.

Jag gillar allvädersställ, mest för att det är praktiskt att inte behöva stanna och dra på en kondom över skinstället när det kommer en skur, men också för att jag inte är knäskrapstypen.

Brorsan kör Harley och en annan kompis kör riktig sporthoj, ibland bytlånar vi motorcyklar när vi är ute och kör och då ser man hur fel det blir med fel kläder till hojtypen.

Innanför min allvädersjacka skulle västen få plats, i synnerhet om man tar ut jackans ryggskydd, men i upplåst läge skulle det nog se ut som Babben Larsson i thights.
(tänk på den innan ni somnar)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag gillar rocken, den skulle funka bra till min veteranhoj.
Dock känner jag inte att jag behöver airbag när jag är ute och kör med sidvagn i mycket maklig takt.

När jag kör modern hoj vill jag sportigare kläder men kanske skulle västen funka bra ovanpå skinnstället. Den kan ju vara ett av alternativen när/om jag ska köpa airbag.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det skulle väl då vara en airbagväst som man kan ha under en annan jacka.
(kan jag inte ha den under en jacka så vill jag inte ha den heller, väst får andra köra omkring med)

Ingen av plaggen passar min stil direkt, läderrocken såg ut som den kom ur en film om WW2...
Jag tänkte mer på en Darth Vader som har börjat gå på SLM.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Smälter inte UHMWPE vid 150 grader?

Jeansen såg schyssta ut. Inte 799€-schyssta men snygga.

Jackan och speciellt rocken är ganska vågade för min smak. Känns lite som latexhitler på bögklubb. Måste man ha airbagvästen utanpå jackan? Dödmansgrepp funkar inte för mig. Har minne som en guldfisk och lite hetsig när jag är stressad. Kommer sluta med att jag löser ut patronen eller välter hojen.

Inte min kopp te men hoppas såklart det går bra för er. Entreprenörsskap är viktigt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Smälter inte UHMWPE vid 150 grader?

Jeansen såg schyssta ut. Inte 799€-schyssta men snygga.

Jackan och speciellt rocken är ganska vågade för min smak. Känns lite som latexhitler på bögklubb. Måste man ha airbagvästen utanpå jackan? Dödmansgrepp funkar inte för mig. Har minne som en guldfisk och lite hetsig när jag är stressad. Kommer sluta med att jag löser ut patronen eller välter hojen.

Inte min kopp te men hoppas såklart det går bra för er. Entreprenörsskap är viktigt.

Ja, jag vet inte hur mycket 40kg dragvikt är, när man är en stor kluns själv och har en stabil hoj att förankra i.

En späd 16 årig tjej på 125'a följer nog med hojen i diket, medans jag kanske kan rycka ut den när jag kliver av...
Kanske ha två olika pluggar för olika kroppsvikt?

(får en bild i huvudet av mig släpandes en lätt 125'a i snöret som en stor nyckelring)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag har glömt min Hit-air-snodd några gånger. 95kg + utrustning har inte vådautlöst ännu.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping