Jag leder "Dyraste försäkringen"!!!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
MrGooFy skrev:
Jag fick min garageförsäkring på TH makulerad och pengarna tillbaka för några veckor sedan när dom upptäckte att den var förstäkrad på fel effekt. Pratade med dom och dom sa att om hojen hade blivit stulen när den var försäkrad på fel effekt så hade dom varit beredda att ta det till domstol innan dom betalade ut ett öre.
Spelar ingen roll att det bara var garageförsäkring och att hästkraftsantalet inte borde spela någon roll.

Jag skulle tippa på att det är tanten du pratade med på försäkringsbolaget som är ute och cyklar, dom brukar inte veta vad dom pratar om.

Kan mycket väl vara så. Om jag nu ändå ska ha en försäkring så vill nog jag att saker å ting ska vara riktigt så man inte får en kalldusch den dagen man behöver utnyttja den.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:
Dags för påställning av hojen.
Konstaterar att IF lyckats förvandla min helförsäkring till enbart trafik. Ett samtal senare så har man en försäkring till en kostnad av.....

(sätt in trumvirvel här)

40.000 kronor per år.

Som hittat.

Blir att ringa runt på tisdag tillFB och se om helgens "ojdå, jag fyller 30" kommer påverka min premie någonstans. Hej vad skoj det kommer bli! :4skrika
Drabbar ingen fattig ditt kapitalistsvin :D

Ba å knega
Ba å dega

HBmanneN

vill åka snart
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
yzf600r -98
Freppa skrev:
Dags för påställning av hojen.
Konstaterar att IF lyckats förvandla min helförsäkring till enbart trafik. Ett samtal senare så har man en försäkring till en kostnad av.....

(sätt in trumvirvel här)

40.000 kronor per år.

Som hittat.

Blir att ringa runt på tisdag tillFB och se om helgens "ojdå, jag fyller 30" kommer påverka min premie någonstans. Hej vad skoj det kommer bli! :4skrika
försäkrade min blade 97:a idag hos FOLKSAM..
gick på 8448 :- HEL/HEL.. hehe hyffsat nöjd faktiskt... :) :)

====== Prisa tjejerna på FOLKSAM ======

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Obesiktigad...
Von Vettet skrev:
jag kollade mina papper som kom hem och det står däri att hojen e försäkrad på 55 kw.skulle något hända så känner jag inte till någonting om hur effekt å så räkans.spelar heldum helt enkelt :lol

Detta fungerade på min gamla hoj, klotad den förra våren. Fick pengarna utan problem, m a o dom löste in den. Detta var i o för sig Salus Ansvar. Besiktningsmannen kollad aldrig vilken effekt det var eller så bara skadorna. :tummenupp Tur eller inte kan jag inte svara på, men det gick hem!

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Äh... Folkskam tog priset när jag kollade på min late Gixxer 750 anno -98... dom ville ha 110000kr. Behöver jag säga att jag valde ett annat bolag? Detta var dessutom för ca 2 årsedan.

Corp

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Yamaha R1 -99
sege skrev:
Tss, du leder inte alls. Jag fick offert på 144.000:- för ett år.

Du är 100k efter. Skärp dig. :D

Jag fick 146.000 kr för en GSX-R 600 -98 på Folksam ( jag var 22 år, bågen kostade 53.000 kr ) SJUKT!!!

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
:kocko länsförsäkringar skulle ha 69 papp för å ta en duke2 hel/hel???? :kocko kokta i skit! :dummer
det e för fan en liten skit jämfört med vad som finns där ute. undrar vad en busa skulle kosta mig där?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...