Jag mötte Lassie - Din fånigaste merit

Raderad medlem 51742

Guest
För en massa år sedan gjorde jag ett jobb tillsammans med Ingvar Oldsberg som var relaterat till marknadsföring av det som min kollega så finkänsligt kallade "kläder för banktanter och klimakteriekossor". Han envisades med att kalla mig för "Giovanni" och så förevisade han sin kaffemaskin (en sån där selectaautomat som har "kaffe med vitt") som han hade fått modifierad så den kunde göra Irish Coffee.

Något år senare var jag på en kompis svensexa och lagom till desserten fick vi för oss att vi måste ringa Ingvar. Jag presenterade mig som "Giovanni" och sen hade vi ett filosofiskt samtal om bl.a. Janne "Loffe" Carlsson.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
För en massa år sedan gjorde jag ett jobb tillsammans med Ingvar Oldsberg som var relaterat till marknadsföring av det som min kollega så finkänsligt kallade "kläder för banktanter och klimakteriekossor". Han envisades med att kalla mig för "Giovanni" och så förevisade han sin kaffemaskin (en sån där selectaautomat som har "kaffe med vitt") som han hade fått modifierad så den kunde göra Irish Coffee.

Något år senare var jag på en kompis svensexa och lagom till desserten fick vi för oss att vi måste ringa Ingvar. Jag presenterade mig som "Giovanni" och sen hade vi ett filosofiskt samtal om bl.a. Janne "Loffe" Carlsson.
Jag har träffat Oldsberg några gånger. Något som slog mig var att han är en fena på att komma ihåg namn. En gång var jag ute med ett större sällskap, han var ensam. Gubben gillar sprit. I vilket fall så hälsade han fort på alla, sen stog vi och snackade någon timme. När vi lämnade tog han alla i hand och sa ”ha det bra A. ha det bra B.” osv. Vartenda namn satte han. Jag glömmer namn typ 2 sekunder efter jag hälsat på någon så jag var mäkta imponerad.

Raderad medlem 51742

Guest
Jag har träffat Oldsberg några gånger. Något som slog mig var att han är en fena på att komma ihåg namn. En gång var jag ute med ett större sällskap, han var ensam. Gubben gillar sprit. I vilket fall så hälsade han fort på alla, sen stog vi och snackade någon timme. När vi lämnade tog han alla i hand och sa ”ha det bra A. ha det bra B.” osv. Vartenda namn satte han. Jag glömmer namn typ 2 sekunder efter jag hälsat på någon så jag var mäkta imponerad.
Ja, känner igen det där. En makalös förmåga att minnas både namn och andra detaljer. Gjorde en del inspelningar av filminslag och det var aldrig tal om att använda något manus, improviserade och satte det alltid direkt. Alltid glad och trevlig dessutom.

En lite rolig detalj var att han en gång fastnade i hissen på väg upp till vårt kontor. Ett par veckor senare skulle vi göra en helt annan grej tillsammans med hans son Staffan. Han hade dock hisskräck, så vi fick lotsa in honom via trapphuset och en bakdörr.

Last edited by a moderator:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja, känner igen det där. En makalös förmåga att minnas både namn och andra detaljer. Gjorde en del inspelningar av filminslag och det var aldrig tal om att använda något manus, improviserade och satte det alltid direkt. Alltid glad och trevlig dessutom.

En lite rolig detalj var att han en gång fastnade i hissen på väg upp till vårt kontor. Ett par veckor senare skulle vi göra en helt annan grej tillsammans med hans son Staffan. Han hade dock hisskräck, så vi fick lotsa in honom via trapphuset och en bakdörr.
- Jag såg Oldsberg vid ett bord på ett uteställe/dansställe här i stan en sommarkväll/natt. Han flankerades av två blondiner ungefär hälften så gamla som honom. Såg inte om de lämnade tillsammans alla tre. Han såg glad och nojsig ut, konstig nog ; )

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Med tanke på Jerringpriset så räknas väl Malin Baryard som kändis. Jag har "kört rödljusrace" mot henne på Södermalm, hon på häst och jag i bil.
Det var för ett TV-program "Inför OS" 2004.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Hamnade på efterfest med Svullo i en husvagn i Malå på tidigt 90tal , jag var själv i moppeåldern då och hade inte börjat att dricka än
Svullo var på turné och hade haft nåt uppträdande på kvällen och bodde på hotellet i Malå, det ligger en stugby bredvid hotellet och där stod en bekant med sin husvagn, så kl var väl runt 2-3 på natten när Svullo klampade in i husvagnen och höll låda , minns att han drack upp en oöppnad kvarting sprit och sen drack typ en halv kvarting till , så 0.5l sprit inom 10min ungefär, sen satt han kvar nån timme till och drack under den tiden 7-8 starköl till , men han såg dock tämligen oberörd ut, verkade vara rätt härdad

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Kom på en till!
Tjejen å jag satt ofta på Coops fik Bromma blocks på helger.
Tyckte en såg lite bekant ut. Robinsonrobban sa tjejen tyst men då vände han på sig å satt med ryggen mot oss. Tjej å barn hade han. Var väl 5-6 år sen

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Jag köpte en gång en Audi 100cc -86 som Anna-Lena Löfgren ägt.
Igensatt vevhusventilation. På bilen, inte på Anna-Lena...tror jag.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Hamnade med Carl Dyall i en hiss häromåret, när vi skulle på samma musikal. Han som huvudrollsinnehavare och vi som publik. Jag högst motvilligt eftersom jag verkligen inte gillar musikaler. Teater ok, men musikal nooo.

Hissen stannade o han klev in: Hej, finns det plats för en till?
Jag småmuttrandes: Hm..jo det gör det väl. *ogillande knuff i sidan från tjejen*
3 st i sällskapet: *glatt leende* Vi ska ju iväg nu o se dig i - ja, vadtusannumusikalenhette.

Det var flera timmars pina att uthärda med en enda öl till hands i pausen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hamnade med Carl Dyall i en hiss häromåret, när vi skulle på samma musikal. Han som huvudrollsinnehavare och vi som publik. Jag högst motvilligt eftersom jag verkligen inte gillar musikaler. Teater ok, men musikal nooo.

Jag småmuttrandes: Hm..jo det gör det väl. *ogillande knuff i sidan från tjejen*
3 st i sällskapet: *glatt leende* Vi ska ju iväg nu o se dig i - ja, vadtusannumusikalenhette.

Jag gick på OPERA för att få ligga en gång, Utomhus! (Operan alltså, hon hade hotellrum)
Vad gör man inte liksom...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Jag gick på OPERA för att få ligga en gång, Utomhus! (Operan alltså, hon hade hotellrum)
Vad gör man inte liksom...
- Jag TROR att jag hade fått till det med tjejen även om jag nobbat musikalen, eftersom de lurade mig o sa att vi skulle på teater. Men fan vet om jag valt att ta risken...mys är mys ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja du. Det gör man åtminstone inte.

Det var det värt, eftersom hon hörde till operasällskapet fixade hon en gratisbiljett (skulle ha gått på 1700:- har jag för mig) och lite fränt var det ju med explosioner och containers fulla med "blod" som forsade ut över scenen.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

Jag har åkt i samma hiss som Linda Bengtzing

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...