totoro
Är fulladdad ibland
Nja han var nog ung å stark som jag? på den tiden så några kg till hade han på stången.
Jag har träffat Oldsberg några gånger. Något som slog mig var att han är en fena på att komma ihåg namn. En gång var jag ute med ett större sällskap, han var ensam. Gubben gillar sprit. I vilket fall så hälsade han fort på alla, sen stog vi och snackade någon timme. När vi lämnade tog han alla i hand och sa ”ha det bra A. ha det bra B.” osv. Vartenda namn satte han. Jag glömmer namn typ 2 sekunder efter jag hälsat på någon så jag var mäkta imponerad.För en massa år sedan gjorde jag ett jobb tillsammans med Ingvar Oldsberg som var relaterat till marknadsföring av det som min kollega så finkänsligt kallade "kläder för banktanter och klimakteriekossor". Han envisades med att kalla mig för "Giovanni" och så förevisade han sin kaffemaskin (en sån där selectaautomat som har "kaffe med vitt") som han hade fått modifierad så den kunde göra Irish Coffee.
Något år senare var jag på en kompis svensexa och lagom till desserten fick vi för oss att vi måste ringa Ingvar. Jag presenterade mig som "Giovanni" och sen hade vi ett filosofiskt samtal om bl.a. Janne "Loffe" Carlsson.
Ja, känner igen det där. En makalös förmåga att minnas både namn och andra detaljer. Gjorde en del inspelningar av filminslag och det var aldrig tal om att använda något manus, improviserade och satte det alltid direkt. Alltid glad och trevlig dessutom.Jag har träffat Oldsberg några gånger. Något som slog mig var att han är en fena på att komma ihåg namn. En gång var jag ute med ett större sällskap, han var ensam. Gubben gillar sprit. I vilket fall så hälsade han fort på alla, sen stog vi och snackade någon timme. När vi lämnade tog han alla i hand och sa ”ha det bra A. ha det bra B.” osv. Vartenda namn satte han. Jag glömmer namn typ 2 sekunder efter jag hälsat på någon så jag var mäkta imponerad.
- Jag såg Oldsberg vid ett bord på ett uteställe/dansställe här i stan en sommarkväll/natt. Han flankerades av två blondiner ungefär hälften så gamla som honom. Såg inte om de lämnade tillsammans alla tre. Han såg glad och nojsig ut, konstig nog ; )Ja, känner igen det där. En makalös förmåga att minnas både namn och andra detaljer. Gjorde en del inspelningar av filminslag och det var aldrig tal om att använda något manus, improviserade och satte det alltid direkt. Alltid glad och trevlig dessutom.
En lite rolig detalj var att han en gång fastnade i hissen på väg upp till vårt kontor. Ett par veckor senare skulle vi göra en helt annan grej tillsammans med hans son Staffan. Han hade dock hisskräck, så vi fick lotsa in honom via trapphuset och en bakdörr.
Du råkar inte kallas för "Kålle" ?Lite avis här har vi en kille som träffat prinsessan Diana.
haha nejDu råkar inte kallas för "Kålle" ?
Kördes konstant på lyckliga gatan? Man måste va rätt gammal och sunkig för att veta vilka sånger hon sjungit...Jag köpte en gång en Audi 100cc -86 som Anna-Lena Löfgren ägt.
Igensatt vevhusventilation. På bilen, inte på Anna-Lena...tror jag.
Hamnade med Carl Dyall i en hiss häromåret, när vi skulle på samma musikal. Han som huvudrollsinnehavare och vi som publik. Jag högst motvilligt eftersom jag verkligen inte gillar musikaler. Teater ok, men musikal nooo.
Hissen stannade o han klev in: Hej, finns det plats för en till?
Jag småmuttrandes: Hm..jo det gör det väl. *ogillande knuff i sidan från tjejen*
3 st i sällskapet: *glatt leende* Vi ska ju iväg nu o se dig i - ja, vadtusannumusikalenhette.
Det var flera timmars pina att uthärda med en enda öl till hands i pausen.
Ja du. Det gör man åtminstone inte.Jag gick på OPERA för att få ligga en gång, Utomhus! (Operan alltså, hon hade hotellrum)
Vad gör man inte liksom...
- Jag TROR att jag hade fått till det med tjejen även om jag nobbat musikalen, eftersom de lurade mig o sa att vi skulle på teater. Men fan vet om jag valt att ta risken...mys är mys ?Jag gick på OPERA för att få ligga en gång, Utomhus! (Operan alltså, hon hade hotellrum)
Vad gör man inte liksom...
Ja du. Det gör man åtminstone inte.
Hamnade med Carl Dyall i en hiss häromåret, när vi skulle på samma musikal. Han som huvudrollsinnehavare och vi som publik. Jag högst motvilligt eftersom jag verkligen inte gillar musikaler. Teater ok, men musikal nooo.
Hissen stannade o han klev in: Hej, finns det plats för en till?
Jag småmuttrandes: Hm..jo det gör det väl. *ogillande knuff i sidan från tjejen*
3 st i sällskapet: *glatt leende* Vi ska ju iväg nu o se dig i - ja, vadtusannumusikalenhette.
Det var flera timmars pina att uthärda med en enda öl till hands i pausen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|