Jag orkar inte läsa hela denna tråd men

morlock skrev:
Trådlåning är en annan sak som är irriterande när det liks ska gnällas idag. :rolleyes:

"Tänkte låna tråden lite grann och passa på att gnälla på en annan sak - Folks gigantiska signaturer kan vara väldigt irriterande eftersom det grötar ihop en hel tråd. -> Exampel_1, Exempel_2

Och när vi liks håller på, varför inte klaga på allt OT osv.
Shit busted, där föll jag på eget grepp :tungan

1-0 till dig Morlock :tummenupp

Jag tycker att han som körde den gröna Saaben, ut från parkeringen, gjorde fel. :tungan

Skämt åtsido.
Nått som är märkligt är när någon skriver. "Jag orkar inte läsa alla 57 sidorna, kan någon tala om på vilken sida som (något speciellt) hände."

Med andra ord så orkar personen inte läsa själv utan vill att någon annan skall göra det för honom. :va

Jag har läst hela tråden men... fattar ändå inte :jäs

Om den första frågan behandlats så behövs det ju inte igen lixom aszfå? :mattias

GSXR1100R skrev:
Ja det är väl ok, men när trådar som exempelvis försäkring på bankörning får inlägg med denna rubrik så har ju vederbörande inte ens orkat läsa igenom tråden för att se om svaret redan finns där, istället ältas samma sak om och om igen.
På denna punkt känner jag mig träffad. Jag skrev i den tråden igår och började med att skriva "jag har inte läst igenom hela tråden" eller något liknande. Men jag hade ingen fråga, då jag tycker att man borde leta svar själv först, utan ville bara upplysa. Hade jag känt mig tvungen att läsa igenom hela tråden innan jag fick posta, så hade jag skitit i det. Jag läste så mycket som först sidan och där stod det tvärt emot vad jag fått reda på. Tänkte att någon kanske var intresserad.

brinckis skrev:
På denna punkt känner jag mig träffad. Jag skrev i den tråden igår och började med att skriva "jag har inte läst igenom hela tråden" eller något liknande. Men jag hade ingen fråga, då jag tycker att man borde leta svar själv först, utan ville bara upplysa. Hade jag känt mig tvungen att läsa igenom hela tråden innan jag fick posta, så hade jag skitit i det. Jag läste så mycket som först sidan och där stod det tvärt emot vad jag fått reda på. Tänkte att någon kanske var intresserad.
Du är inte ensam om att göra så, dom flesta skriver dock inte att dom inte orkat läsa hela tråden, man ser det ändå på deras inlägg att dom inte följt trådens utveckling.

Dock är det helt ok att göra så, det finns inga regler att man måste läsa igenom alla inlägg innan man postar, man gör som man vill helt enkelt.

Ibland önskar man dock att vissa borde ha läst innan dom kastar sig in i en tråd som redan har förklarat huvudämnet, mest för att undvika missförstånd i all välmening.

:)

jar orkar inte läsa hela den här tråden men jag tror inte det sagts nå mycket av värde.

morlock skrev:
:fatta! på "Jag orkar inte läsa hela denna tråd men..."-människor.

Dom ingår i kategorin "slösurfare" . Vanliga symptomer hos dessa individer är förutfattade meningar pga dom sällan orkar läsa en hel text, istället tittar dom lite snabbt på texten och sedan postar dom ett inlägg med en feltolkning som leder till missförstånd och obehag.

Detta leder till ett tillstånd som kallas förvirringus maxmimus.

Även kategorin jagskriversnabbtsomsatan skapar förvirring eftersom dom sällan kollar vad dom igentligen skrev innan dom postar.

Sedan har vi kategorin OT Lustigkurren som älskar att skapa förvirring genom att posta irrinlägg och nonsens i andras trådar, går även under benämningen trådus pajus.

:tungan

morlock skrev:
Trådlåning är en annan sak som är irriterande när det liks ska gnällas idag. :rolleyes:

"Tänkte låna tråden lite grann och passa på att gnälla på en annan sak - Folks gigantiska signaturer kan vara väldigt irriterande eftersom det grötar ihop en hel tråd. -> Exampel_1, Exempel_2

Och när vi liks håller på, varför inte klaga på allt OT osv.
Exackt banna dom dävlarna,

Såg inte riktigt rubriken men e det här Kamkedjesträckartråden?

Min R1'a har gått typ 2200-2300 mil och jag undrar hur ofta man ska sträcka kamkedjan?

Osså undrar jag om den e svår att sträcka?

...och vart den sitter.

RoLLER skrev:

Min R1'a har gått typ 2200-2300 mil och jag undrar hur ofta man ska sträcka kamkedjan?

...och vart den sitter.
Du strekcer kjedjan genom att flyta bak hjulet!!!

RoLLER skrev:

...och vart den sitter.
Den sitter under sadeln och bör sträckas vid vartannat tändstiftsbyte som du byter vid var tredje kedjesmörjning som du smörjer 2ggr per tankning med tanke på hur ofta du försöker köra på slangen .....

(notera längden på meningen)

RoLLER skrev:

...och vart den sitter.
Det behövs inte, du har inget KK.

RoLLER skrev:
Johojo! Det har jag visst det!

Fick tebax det den 16'e Januari. Tiden går fort i våran ålder :tomten
Grattis och håll hårt i lappen, lämna KK hemma när du kör så kan dom inte ta det.

Det tog mig fyra månader att hitta mitt KK igen.

GSXR1100R skrev:
Grattis och håll hårt i lappen, lämna KK hemma när du kör så kan dom inte ta det.

Det tog mig fyra månader att hitta mitt KK igen.

Tog mig 4'a månader oxå. Jag hade inget körkort på mig. Det hade jag lämnat i pant till Buell. Som oxå hade min MC. :brinnerup

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back