Jag orsakade en vurpa?

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Viftar på trottoaren och lyckas bromsa omkull med bakbroms. Skall inte säga för mycket för man gör det säkert själv snart med det är fan Darwin award på den. Beroende på omständigheterna hade kanske ett låst framhjul varit ok...

Såg du om det fanns tändningslås och nyckel?

PeterHaber

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2015
Hoj
2006, Triumph Scrambler
Jag såg rimligtvis samma kille i helgen, tror att han grenslar en V-Rod. Inte hundra på modell, såg bara bakdelen och brudens röv. Han kom i 120+ mellan mig och en bil på 275:an mellan Åkeshov och Brommaplan. Sedan körde han mot rött i Brommaplansrondellen och fick halvsladd ut ur densamma.

moddlaren

Guest
Hade en granne som körde jävelen förbi huset när barna var små.. Pratade rätt många gånger med personen om detta men inget hjälpte tyvärr... Det rann över en sen sommar kväll när han kom på fyllan desutom i beachbuggy o jag stoppade honom o frågade vad fan han pysslar med.. Det hela slutade med ett blått öga som satt i i nästan 3 veckor på personen o knepigt nog körde han långsamt förbi oss dom 2 åren som han bodde kvar:D

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Jag tycker inte att det låter som om det vore ditt fel. Svårt att säga när man inte var där. Men som du beskriver det så begick killen massor av dumma och riktigt vårdslösa handlingar.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Japp det var en sån här han körde, silverfärgad. Han verkade ha garage i Blackeberg. För det stod öppet garage där och han höll på och varvade innan han stack iväg utan hjälmen.

V-RodSilber_2.jpg

Såhär i efterhand är jag bara glad att han inte slog ner mig eller nåt i den stilen. För jag tröck ändå ett par ggr. på att det inte var ok att köra sådär i 30 och 50 områden. Men jag var ju snäll såklart tills jag märkte att han var ok och vi fått upp hojen.

Och nej, inget tydde på att han var påverkad. Han kändes inte kaxig eller tuff eller nåt sånt utan mest svansen mellan benen lixom.

Jag glömde som sagt kolla regnummer, eller kolla så noga på hojen om den hade nyckel osv.

Fick magkänslan av att han inte har hojkort.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det här får mig att tänka på denna gamla goding till nyhetsrubrik. Denna gång: - Kaninen vinkade åt mig!

kanin2.jpg

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Fick magkänslan av att han inte har hojkort.

Oavsett vilken hoj man sitter på, oavsett hur fort man kör och oavsett om man blir skrämd eller inte - om ens första instinkt är att stampa BAKBROMS och sedan hålla kvar tills man ligger ner, då känns det inte som att man har vare sig utbildning eller särskilt mycket erfarenhet av att köra en någorlunda modern motorcykel.

En inte alltför vild gissning är det handlar om en riktig bad boy biker - kanske till och med en riktig långgaffelåkare - som uppgraderat till en hoj av samma märke som faktiskt fungerar såväl som presterar. Tyvärr ingick inte uppgradering av körstil och körkunskaper i affären.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
vrodar har ju ingen nyckel utan nån sorts dosa som man har i fickan när man kör bara. typ som bilar med keyless go.

Förjävla bra gjort av ts att inte sparka på den som ligger ner.
Jag börjar själv iritera mig på folk som kör vårdslöst där det bor mycket människor och jag är inte ens 30.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jävlar vad du måste ha vinkat om han blåste omkull av det. :hihi
Men som alla andra här tycker jag inte att det var ditt fel alls om han inte ens kan sakta ner med broms utan att ramla .

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Om det hade varit en sporthoj.................

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag skulle inte ha hjälpt honom med hojen. Jag hade tagit en bild på honom och regplåten. Kunde vara bra att ha ifall han hade fortsatt köra som en idiot.
Din mamma kanske kunde ha pratat med hans mamma?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag hatar när civila människor springer ut på vägen och viftar med armarna, troligtvis i detta fall så orsakade det att han körde omkull och kunde ha skadat sig själv eller någon annan. Ta regnr, alternativt ett kort och ring polisen istället.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag hatar när civila människor springer ut på vägen och viftar med armarna, troligtvis i detta fall så orsakade det att han körde omkull och kunde ha skadat sig själv eller någon annan. Ta regnr, alternativt ett kort och ring polisen istället.
Fast ts hade väl inte sprungit ut på vägen i detta fallet?
Håller med om att det är sjukt efterblivet att springa ut på vägen i hopp om att folk ska sakta ner, det är aldrig okej.
Men att vifta lite med armen à la sakta ner ifrån trottoaren/vägkanten är inga som helst konstigheter.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring