Pawwe
SDK Socio#2533
Appropå sälja saker... min kompis skulle sälja sin risiga/rostiga Golf. Hade en hel del spekulanter på den.. tror utgångs priset va på 5000:-, hur som haver,så sa han mer eller mindre till 2st som ringde att kom du kl 15.00 till ena, och kom du 15.15 till den andra. Så när det första gänget dök upp i sin merca, så var det typ 4st ny svenskar.. Och dom stod och dividerade med polaren om det ena och det andra.. Efter ett tag så dök nästa gäng upp, denna gång i en volvo. Dessutom var samliga typ 4-5st skinnbulor.
Och det var ett jävla surr om denna Golf. Så började dom bjuda, Merca-gänget bjöd 5500:-, och då bjöd skinnbulorna 5500:-. Så sa polaren till dom att -va fan, skall man bjuda måste man ju för fan bjuda högre en den som redan bjudit. Men icke.. Va fan säger ena bulan, klart att du säljer den hellre till mig för samma pris än att sälja den till den dära Kebaben..
Och konstigt nog så slutade allt utan ngt bråk, och merca killarna fick köpa Golfen =)
Och det var ett jävla surr om denna Golf. Så började dom bjuda, Merca-gänget bjöd 5500:-, och då bjöd skinnbulorna 5500:-. Så sa polaren till dom att -va fan, skall man bjuda måste man ju för fan bjuda högre en den som redan bjudit. Men icke.. Va fan säger ena bulan, klart att du säljer den hellre till mig för samma pris än att sälja den till den dära Kebaben..
Och konstigt nog så slutade allt utan ngt bråk, och merca killarna fick köpa Golfen =)