Jag säljer... men bara om jag gillar dig!

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000SS -06
Appropå sälja saker... min kompis skulle sälja sin risiga/rostiga Golf. Hade en hel del spekulanter på den.. tror utgångs priset va på 5000:-, hur som haver,så sa han mer eller mindre till 2st som ringde att kom du kl 15.00 till ena, och kom du 15.15 till den andra. Så när det första gänget dök upp i sin merca, så var det typ 4st ny svenskar.. Och dom stod och dividerade med polaren om det ena och det andra.. Efter ett tag så dök nästa gäng upp, denna gång i en volvo. Dessutom var samliga typ 4-5st skinnbulor.
Och det var ett jävla surr om denna Golf. Så började dom bjuda, Merca-gänget bjöd 5500:-, och då bjöd skinnbulorna 5500:-. Så sa polaren till dom att -va fan, skall man bjuda måste man ju för fan bjuda högre en den som redan bjudit. Men icke.. Va fan säger ena bulan, klart att du säljer den hellre till mig för samma pris än att sälja den till den dära Kebaben..
Och konstigt nog så slutade allt utan ngt bråk, och merca killarna fick köpa Golfen =)

Thomas

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Hoj
Såldes alldeles nyss...
gulsvartkawwa skrev:
Japp pruta hör till. PoK (pussokram?) Funkar inte.
Min personliga favorit "Billigare vid snabb affär" har jag funderat lite över, brukar det inte bli billigare efter ett tag när prylen inte blir såld? Mao "Billigare om 2-3 veckor" borde det stå.

Kan det inte vara så att personen i fråga är beredd att sälja mcn/bilen/etc för en billigare penning vid en snabb affär, men om det visar sig att det är svårsålt så skiter han i att sälja den och behåller den tills vidare? Det tror jag är anledningen till att detta uttryck uppkom i alla fall. :)

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Jo tack!

När jag skulle sälja vespan min så kom dumsnutarna från dalarna med ett släp på bilen, jag skulle lämnat släpet en bit bort och prutat, handlat sen hämtat släpet!
Nu kändes det lite som dom var berädda på att ta den med sig hem...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
å andra sidan ägnar jag mig inte åt lurendrejeri, en del ser man ju på att de ska ha grejorna nästan oavsett. Men har jag då berättat sanningen så mår jag inet dåligt av att det var lättsålt för mig.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS