Jag såg att BMW vann ett test i senaste gratisnumret av Motorrad

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
-----

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag såg listan av hojar, och roade mig med att gissa vilken som skulle vinna. Jag hade rätt. :hihi

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Om man ska försöka nyansera det lite är det påfallande ofta BMW vinner Bikes tester också. Kanske beror på att BMW gör bra och genomtänkta hojar.

I Motorrads långtester har BMW dock visat sig undermåliga på många punkter, såsom rasade lådor mm...

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Alltså, läser man internationella MC tidsskrifter så lyckas BMW väldigt bra där också. Knappast unikt att BMW vinner i just Sverige. Uppenbarligen är det hojar som uppskattas av väldigt många runt om i världen.

Men är det verkligen något att gnälla om? Köp hoj med hjärtat och skit i vad andra tycker. Ganska enkelt faktiskt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om man ska försöka nyansera det lite är det påfallande ofta BMW vinner Bikes tester också. Kanske beror på att BMW gör bra och genomtänkta hojar.

I Motorrads långtester har BMW dock visat sig undermåliga på många punkter, såsom rasade lådor mm...

Minns testet 5 bandagar på en vecka med en BMW S1000RR i Bike. Det blev 3 bandagar och 2 motorhaverier. Haveriet i Tyskland fixades snabbt på garantin. Det i Frankrike fixades inte snabbt. Min SLUTSATS: BMW S1000RR kör du lämpligen i Tyskland.

Minns ett test av årets Superbikes i Bike. Alla hojarna hade samma däck. Utom BMW S1000RR för testhojen kunde man inte använda och reservhojen hade andra däck. Reservhojen S10000RR kunde bara testas i ett läge för Tractioncontrolen och ABS styrningen hade hängt sig i ett läge.
Och när man gav järnet "hoppade" framhjulet från asfalten i takt med att Tractionkontrollen slog motorn ON/OFF. Som jag tolkade det hela.

mvh
Läser mellan raderna

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT
Var det inte KTM som vann touring-testet? Eller fanns det flera tester?
Jag orkade inte ens läsa klart tidningen, vart så irriterad.

Ett gäng gamla gubbar som runkar av varandra hur duktiga de är.
"Chef över testgaraget", "chef över cheftest Sverige", "cheftestare", "chefformgivare".

"Den legendariskt snabba och extremt agila raceinspererade chefredaktören över Motorrad Tyskland. I spåret av cheflegenden"

Jag hade bara en tanke när jag läste:
Att köpa den här tidningen är som att hjälpa till att köpa en MC-resa till 5 gubbar till Frankrike och jag får ta del av deras semesterbilder 3 månader senare. Så intressant var innehållet i reportaget. Noll. Jag är noll intresserad av vad Kenneth åt för middag sista dagen vid bergspasset.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Även Honda måste ha betalat bra för artikeln om African twinen ....
(eller bjudit frikostigt i Sydafrika)

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Läser inte hojtidningar, provkör själv och försöker bilda mig en egen uppfattning.
Sydafrika mums:7peta

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Hoj
2014 yamaha xt1200
Jag skulle då inte stirra mig blind på alptestet, har helt andra körförhållanden för det mesta.

Ktm 1290 lät intressantare än BMW, ständigt arbetande tc, måste ju vara monstermotor i den motorcykeln.
Tyvärr har väl inte ktm heller någon bra "fail record", blir väl att fortsätta tugga sushi.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag skulle då inte stirra mig blind på alptestet, har helt andra körförhållanden för det mesta.

Ktm 1290 lät intressantare än BMW, ständigt arbetande tc, måste ju vara monstermotor i den motorcykeln.
Tyvärr har väl inte ktm heller någon bra "fail record", blir väl att fortsätta tugga sushi.

Pasta och Pizza är godare än sushi och wurst.:tungan

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag brukar gå in på Motorcyclenews o läsa om hojar, tycker det är väldigt enkelt o söka på hojar och finns ju både deras egna och användares recensioner av hojar.
finns även på youtube för den som vill kolla på klipp istället ^^

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
När jag skulle köpa hoj ville jag ha med TC och ABS.
I huvudet hade jag redan valt BMW s1000rr (den var ju överlägsen i allt enligt alla tidningar och tester) men väntade tills jag hittade en handlare som hade både BMW och en ZX10R som jag kunde prova samtidigt.
Grymt besviken på BMW. Säkert en superbra hoj men inte bättre en ZX10r.
Och accelerationen som skulle vara så extrem kändes inte mer än min Gixxer K5 som jag bytande från.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
När jag skulle köpa hoj ville jag ha med TC och ABS.
I huvudet hade jag redan valt BMW s1000rr (den var ju överlägsen i allt enligt alla tidningar och tester) men väntade tills jag hittade en handlare som hade både BMW och en ZX10R som jag kunde prova samtidigt.
Grymt besviken på BMW. Säkert en superbra hoj men inte bättre en ZX10r.
Och accelerationen som skulle vara så extrem kändes inte mer än min Gixxer K5 som jag bytande från.

Vi i OCD-föreningen fick just en gemensam hjärnblödning, vänligen kan du byta ut bytande till bytte :hihi

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
läser själv bara Performance Bikes när det gäller moderna saker och med betoning på sport/ supersport eller bara jävligt balla bajkar, hulliganmoppar, typ. s1000rr är än så länge ohotad i deras tämligen seriösa tester- men en bajk som verkligen drämde till på bantest var Aprilia Touno V4- en hel flock kusar mindre än bemven, men bara tiondelar långsammare, och då var ändå ducce/ honda yamma etc värstingar med i detta test.

bemves andra modeller har jag noll koll på, inte heller nått större intresse av att veta hur bra/ sunkiga dom är.
men S1000rr har skakat om rejält på supersport planen.

//jj

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
OCD...

Jaha! Sveriges Dyslektiska Samfund?

Nepp.........OCD-Föreningen är en förening för drabbade och anhöriga för folk som lider av OCD, alltså tvångssyndrom. Jag har t ex ett tvångsymdrom själv - Jag får psykiska och fysiska obehag om jag inte besöker SH minst en gång om dagen.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Nepp.........OCD-Föreningen är en förening för drabbade och anhöriga för folk som lider av OCD, alltså tvångssyndrom. Jag har t ex ett tvångsymdrom själv - Jag får psykiska och fysiska obehag om jag inte besöker SH minst en gång om dagen.

Lider inte dom flesta medlemmarna här utav det? :va eller borde iaf :yoparty

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...