Jag såg ett par hojjar i Tyskland?

larsat

turbo
Gick med
25 Sep 2005
Ort
MantorpPark
Hoj
GSX750ES -83 snart bes? GSX1100R -86/92 snart nerplockad?
Tjena! Jag var på semester i tyskland förra veckan, det började med att jag såg en sporthojj "stylad" & ombyggd som bara fasen med monoswing..
monoswing är för mig lika med ducati MEN det såg inte alls ut som en 916 eller motsvarande & jag kunde inte gå & kolla så noga just då & sen åkte den iväg :(
Hur som hellst, tänkte inte så mycket mer på det mer än att den var j*ligt snygg..
på vägen hem ser jag en till hojj ståendes vid vägen, hmm monoswing på denna oxå & dubbla runda framlysen, även skymtandes ett litet honda märke tyckte jag (jag är faktiskt måttligt synskadad), men kunde heller inte nu stanna dels för man körde en 3 tons cheva van me kassa bromsar & vändradie man enklast mäter i km & dels då jag hade brottom till bordershop innan stängning ;)
så tänkte höra här om honda har gjort nån äldre hojj med monoswing eller om de kan ha vart nån annan japanare kanske eller nått?
den såg ut att vara rätt gammal den andra hojjen jag såg & den första var totalt ombyggd så det kan ha varit vilken årsmodell som, inte lätt att se..
tacksam för tips! :yoparty
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Honda VFR har enkelsving.
rc30.jpg

VFR%20400.jpg
 
Last edited:

larsat

turbo
Gick med
25 Sep 2005
Ort
MantorpPark
Hoj
GSX750ES -83 snart bes? GSX1100R -86/92 snart nerplockad?
tackar! sådana var det, såg det fanns en variant av 400cc med enkelswing oxå..
såg ut som den andra hojjen jag såg i tyskland var till salu, ångrar att jag inte stannade & kollade på den :(
snygga!!! :cool:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sedan finns det ju svingtilverkare som har monosving till en massa modeller. Tex brittiska Metmachex (som jag köpte min sving ifrån).
Här är tex lite bilder på deras monosving till R1, de har även till en massa andra japsmodeller.
http://www.metmachex.net/p3_9_10.htm

/J
 

larsat

turbo
Gick med
25 Sep 2005
Ort
MantorpPark
Hoj
GSX750ES -83 snart bes? GSX1100R -86/92 snart nerplockad?
låter visserligen dyrt men ändå intressant, vad kostade det klart & betalt för dig?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
låter visserligen dyrt men ändå intressant, vad kostade det klart & betalt för dig?

Min sving gick på strax över 8000:- inklusive frakt. Min var dock ingen monosving. Priserna står på deras hemsida. Det tar ca en månad från beställning till man har den hemma. De tillverkar svingen när man lagt beställningen. Man kan då även påverka designen lite, tex längd på svingen, om och hur man vill ha fästen för ev bobbiner etc. Om den ska vara polerad eller pulverlackad etc.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns det någon som helst fördel med monosving?
Visst det blir kanske lättare att ta av hjulet, men det gör jag två gånger om året max.
Det känns som man skulle måsta ta till i godstjocklek för att få en monosving lika stadig som en dubbel, och på så sätt få mer ofjödrad vikt på hojen?

Tänker jag fel?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top