Jag ska också köpa bil, tips?

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Är det något som varit i kontakt med Svenska Bilgruppen AB i Stockholm? Ska finnas i Haninge och på Södermalm. Har rätt taskiga omdömen på nätet men tänkte se om någon här haft positivt möte med dem.

Hur mycket ska man värdera att en handlare har MRF-garanti?
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
En Volkswagen kan man nog få billigt nu :banana

Skämt åsido, jag har en S80 -00 som gått 29000 mil, inte en rostfläck. Drar en del soppa (automat) men skön att köra (den är tyst jämfört med andra bilar trots sin ålder).

Jag har bytt styrleder osv i framvagnen (det är bilens akilleshäl, likadant på V70) samt dämpare bak och bakre ljuddämparen vid 26000 mil men annars har den bara funkat. AC:n krånglade ett tag men bytte en magnetventil för 700 riksdaler så den funkar den med nu.

Har man inget emot lite högre bränsleförbrukning så är S80 o V70 okej bilar (förutom framvagnen)

Har haft min sedan 2005, den är sliten men funkar. Servad regelbundet så inget problem med motor osv.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Avensis eller Accord. Den senare har lite trevligare förarmiljö och roligare motorer/växellåda (man).
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Inte fan köper man en V70/volvo frivilligt?
Svenssons våta dröm att äga en maxutrustad med 20" fälgar och känna sig cool.

Jag säger japanskt (och ford är inte sämre än vag idag).
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Har nog fastnat för en Avensis 2.0 Executive -09 nu. Den var rätt pepprad av sten i fronten men kunde få den omlackad. Det enda jag tycker den saknar är väl motorvärmare men det kan jag ev få via en bekant för inköpspris så monterar jag det själv eller tar till verkstad.

Bara en liten detalj att störa sig på. På en av de bakre skärmarna fanns det en lackskada, alltså precis i kanten av hjulhuset(slå mig om jag använder termerna fel här). Jag tänker mig att det är ett ganska utsatt ställe som lätt börjar rosta. Bör jag be att få även det lackat eller räcker det med sån färg man bara penslar på?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Har nog fastnat för en Avensis 2.0 Executive -09 nu. Den var rätt pepprad av sten i fronten men kunde få den omlackad. Det enda jag tycker den saknar är väl motorvärmare men det kan jag ev få via en bekant för inköpspris så monterar jag det själv eller tar till verkstad.

Bara en liten detalj att störa sig på. På en av de bakre skärmarna fanns det en lackskada, alltså precis i kanten av hjulhuset(slå mig om jag använder termerna fel här). Jag tänker mig att det är ett ganska utsatt ställe som lätt börjar rosta. Bör jag be att få även det lackat eller räcker det med sån färg man bara penslar på?

Är plåten framme räcker inte stenskottspensling. Då måste man lägga på nytt rostskydd och ny lack.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Steffo K, visserligen rätt intressant bil men det blir 3k i skatt och ca 11-12k i försäkring. Lite för högt för mig.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Steffo K, visserligen rätt intressant bil men det blir 3k i skatt och ca 11-12k i försäkring. Lite för högt för mig.
Skatten stämmer, men försäkringen kan inte vara rätt. Jag pröjsar under 4000 kr / år för min Civic Type R helförsäkrat. Det går att hitta bolag som försäkrar denna för liknande pengar utan tvekan. Du får väl lägga på en del om du är ung, men nog tusan ska det gå att försäkra denna för 7-8000 / år!?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top