Jag ska till USA igen... =) Tips på sevärdheter?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag var nyss i Las Vegas och Karlifornien. Bästa tipset jag har är att inte försöka hinna med så mycket det blir bara stressigt, allt tar längre tid än väntat. Åker du från Las Vegas till Cali så kan du åka genom Death Valley nationalpark sen norrut till Mammoth och sen åka Tioga passet in i Yosemeti nationalpark. I Las Vegas har MGM Grand grymt poolområde och brukar vara ganska billigt med schyssta rum.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag var nyss i Las Vegas och Karlifornien. Bästa tipset jag har är att inte försöka hinna med så mycket det blir bara stressigt, allt tar längre tid än väntat. Åker du från Las Vegas till Cali så kan du åka genom Death Valley nationalpark sen norrut till Mammoth och sen åka Tioga passet in i Yosemeti nationalpark. I Las Vegas har MGM Grand grymt poolområde och brukar vara ganska billigt med schyssta rum.

Eller Hard Rock så du kan softa i poolen på Rehab. Om det nu finns fortfarande. Sen rörservice på Tao's

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Drar inatt / imorgon bitti. Nu gäller det!

Nån som känner till några större tävlingar / motorevents som pågår i Juli månad?! Försökte o leta men lite svårt när man inte riktigt vet man man vill se och därmed inte vet vad man ska söka på!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ett tips är att varje gång du kör in i en ny delstat på en större väg finns där ett turistcenter. Kolla där, de skall veta.

NASCAR skall till Daytona

http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/schedule.html

Men det finns ju naturligtvis ett helt gäng regionala serier. Kolla när du kommer dit, det kryllar av reklam för all möjligt.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Vet inte om du är intresserad av el men... elhojar och -bilar på Laguna Seca 20 Juli.

REFUEL Clean Power Motorsports Event at Mazda Raceway Laguna Seca on Sunday, July 20, 2014.
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=25&t=61049

Kanske till och med går att låna/hyra en Zero/Brammo eller liknande, och vara med och köra, om du säger att du är svensk roadracingstjärna.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska inte mot Florida. Mer åt New Orleans, sen västerut mot Houston (NASA space center) och följer lite meteorkratrar på vägen var det tänkt hehe.

Någon som känner till något stort naturhistoriskt museum på vägen, typ? Dinosaurier o sånt kanske men även meteorer o sånt.

Sitter på Arlanda just nu. Så snart bär det av =) Tyvärr har man haft en redig virus-grej i kroppen som precis börjar klarna upp. Riktigt typiskt, men kanske bättre 1 vecka före än mitt under resan och bara vara deckad.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
34°06'03.1"N 118°48'13.3"W

Glöm inte löftet om fotokurvan! Du kanske kommer med i en framtida rnickeymouse-produktion... ;)

Trevlig resa! Och kom ihåg att inte försöka skoja med passkontrollanterna/säkerhetskontrollanterna i USA. Det uppskattas inte... :rolleyes:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Om du inte redan bokat hotell så är ett tips att använda hotels.com men se till att du valt USA som "nationalitet" och får priserna i dollar. Det brukar skicka ner priset ordentligt när det gäller erbjudanden. Hyrbil vart faktiskt mycket billigare via momondo.se istället för att gå direkt på firmornas hemsidor.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
New Orleans! Berätta vad du tyckte när du kommer hem. Kröka inte för mycket och akta dig för damerna, man kan åka i finkan.

Man behöver sällan boka hotell i USA, kan vara bra vid turistfällorna kanske. Storhelger som fjärde juli är det svårt att hitta rum. På vardagar är det dock lätt. I värsta fall får man slagga en natt i bilen, funkar om man inte har barn... ja, eller funkar ju då också egentligen.

Bara en gång jag råkat illa ut, det var en helg med State Fair i staden. Allt var fullt i Twin Town med omnejd.

Stannar man på nämnda turistcenters finns där ett häfte med rabattkuponger för den ekonomiskt lagda.

Last edited:

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Ska inte mot Florida. Mer åt New Orleans, sen västerut mot Houston (NASA space center) och följer lite meteorkratrar på vägen var det tänkt hehe.

Någon som känner till något stort naturhistoriskt museum på vägen, typ? Dinosaurier o sånt kanske men även meteorer o sånt.

Sitter på Arlanda just nu. Så snart bär det av =) Tyvärr har man haft en redig virus-grej i kroppen som precis börjar klarna upp. Riktigt typiskt, men kanske bättre 1 vecka före än mitt under resan och bara vara deckad.

Inte naturhistoriskt men stort museum : Lite söderut i Corpus Christi ligger USS George Washington , gammalt hangarfartyg som nu är museum . Ett tag sen jag var där så kanske bäst att kolla de men då hade dom en av dom första flygsimulatorerna ombord där under däck och en hel rad välkända flyg på väderdäck , bl.a en F 14 Tomcat = Top Gun , F 16 Fighting Falcon , F 18 Hornet och någon Apache helikopter osv som man får gå runt å känna på om man gillar sånt .
De ångdrivna katapulten har ca 1.000.000 hp !

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Inte naturhistoriskt men stort museum : Lite söderut i Corpus Christi ligger USS George Washington , gammalt hangarfartyg som nu är museum . Ett tag sen jag var där så kanske bäst att kolla de men då hade dom en av dom första flygsimulatorerna ombord där under däck och en hel rad välkända flyg på väderdäck , bl.a en F 14 Tomcat = Top Gun , F 16 Fighting Falcon , F 18 Hornet och någon Apache helikopter osv som man får gå runt å känna på om man gillar sånt .
De ångdrivna katapulten har ca 1.000.000 hp !

Fanns/Finns något liknande i Hudson River på Manhattan NYC. Gammal hangarskuta med en massa spännande ombord, bl a en gammal Blackbird då... originalet som gjorde Mach 3.

Absolut sevärda grejer.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fanns/Finns något liknande i Hudson River på Manhattan NYC. Gammal hangarskuta med en massa spännande ombord, bl a en gammal Blackbird då... originalet som gjorde Mach 3.

Absolut sevärda grejer.

Och Midway i San Diego. Helt klart värt några timmar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA