phastasphuk
blubb blubb
SR-71, vilken fiiin kærra, tyværr inte aktiv tjænst længre, satelliter gør jobbet nu men NASA har fortfarande en som flygande testbædd.
Drar allt det hær från huvudet så jag kan ha fel
Ær runt 35 meter lång, men blir runt 30 cm længre nær den ær i flight av friktionen mot luften, vilket ær runt 300 grader eller så i MACH 3. Har kommit upp i hastigheter mot MACH 3.5.
Byggt mestadels i titan før att klara værmen, och læcker som sagt som ett såll på marken. Andvænder en specialsoppa som ær mer trøgflytande vid normala temperaturer.
De två konerna som sitter vid motorerna går att skjuta fram och tillbaks. Vid start ær dom helt tillbaks och då andvænder sig SR-71'an av konventionella jetmotorer, men før att kunna flyga effektivt vid høga hastigheter så krævs det en annan typ av motor. Så nær kærran kommer upp i øverljudshastighet så kopplar man ur dom vanliga motorerna och andvænder sig av ramjet motorer som komprimerar luften med hjælp av farten och konerna. Ju snabbare man flyger desto mer skruvar man fram konerna
Hehe, fungerar som gigantiska apelsinjuicepressar kan man sæga
HAr en arbetshøjd på runt 30 000 m, dær det inte finns så mycket luft (alls) att andas, så piloterna har gamla øverblivna rymddrækter från apollo tiden, dom oranga fina Dom fløg uppdrag mellan 6 och 12 timmar, och de hær drækterna har INGA bekvæmlighetsfaciliteter...you do the math
Argh....tror jag har messerschmittrat klart nu
Just ja...enda "flygplanet" som har gjort MACH 6, ær X-15
Drar allt det hær från huvudet så jag kan ha fel
Ær runt 35 meter lång, men blir runt 30 cm længre nær den ær i flight av friktionen mot luften, vilket ær runt 300 grader eller så i MACH 3. Har kommit upp i hastigheter mot MACH 3.5.
Byggt mestadels i titan før att klara værmen, och læcker som sagt som ett såll på marken. Andvænder en specialsoppa som ær mer trøgflytande vid normala temperaturer.
De två konerna som sitter vid motorerna går att skjuta fram och tillbaks. Vid start ær dom helt tillbaks och då andvænder sig SR-71'an av konventionella jetmotorer, men før att kunna flyga effektivt vid høga hastigheter så krævs det en annan typ av motor. Så nær kærran kommer upp i øverljudshastighet så kopplar man ur dom vanliga motorerna och andvænder sig av ramjet motorer som komprimerar luften med hjælp av farten och konerna. Ju snabbare man flyger desto mer skruvar man fram konerna
Hehe, fungerar som gigantiska apelsinjuicepressar kan man sæga
HAr en arbetshøjd på runt 30 000 m, dær det inte finns så mycket luft (alls) att andas, så piloterna har gamla øverblivna rymddrækter från apollo tiden, dom oranga fina Dom fløg uppdrag mellan 6 och 12 timmar, och de hær drækterna har INGA bekvæmlighetsfaciliteter...you do the math
Argh....tror jag har messerschmittrat klart nu
Just ja...enda "flygplanet" som har gjort MACH 6, ær X-15