Jag tog tåget till Bromölla...en glädjehistoria i vintermörkret..

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Sålde bilen billigt till en polare, dan efter ringde jag (mitt på dan) på en blade.
Sa till chefen att jag skulle vara ledig halva morgondagen, men att jag jobbade in den kvällen samma dag.

Bokade buss och tåg. fick skjuts till buss stationen.
Sen satt jag pirrig som f-n neröver sverige.

Pirrigheten övergick i kallsvettning, tänk om den f-n blåser mig. i själva verket är det en skithoj m,m. och skulle bli tvungen att ta in på hotell då det ej gick färd hem den kvällen.

Men solen lös och jag satt bredvid en fin :tuttar på tåget. samtalade om allt möjligt, tiden gick och jag kände att detta skulle gå kanon.

Ringde killen när jag började att närma mig slutdestinationen, han svarar ej. Fan det är inte sant, luften gick ur mig.

Samlade mig och försökte ett par ggr till, han svarade och bad om ursäkt att han lämnat mobilen utan uppsikt ett tag.

Phu jag gick från chock till en smilande svettig gubbe med all konkande på utrustning.
Han möter upp mig, och vi åker på väg hem till honom.
Han bor efter en grusväg, shiit hur skall det gå med en hoj jag ej har kört tänkte jag.

Vi kom fram och tittade på hojen, startade och snackade lite.
Jag blev såld direkt.

Skrev papper och betalade.
När jag sen skulle byta om så var det varmt som f-n, svetten rann och kläderna satt som berg.
Packade kläder, ljuddämpare m,m
skulle försöka att grensla hojen. dödsdömt. (allt hade klibbat ihop)

Men men tillslut gick det, startade hojen och tog farväl.
Tänkte för mig själv, vurpa inte nu (hade ej provat hojen samt att det var grusväg).
Det gick som en dröm, hojen var ett med mig.
Smilet och mina ljudffekter i hjälmen håller jag för mig själv :hihi

Resan hem var det underbaraste jag varit med om, trotts att jag hade en tung packning.
Solen strålade och jag var överlycklig.

Bilderna är tagna med mobilen. (och är det skrivit konstigt så beror det på att ena handen är gippsad)

Bifogat

• Bild047.jpg
    Bild047.jpg
    57.8 KB · Visningar: 91
  • Bild053.jpg
    Bild053.jpg
    63.4 KB · Visningar: 102
  • Bild054.jpg
    Bild054.jpg
    53.1 KB · Visningar: 76

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
GHAAAAAAAAA abstinens vet ni vad det är GHAAAAAAAA. :huvet :huvet

Såna här historier vill man ju höra mitt i sommarn inte nu när man inte kan köra, eller jo det kan jag ju BWAAAAAHAHAHAHAHAHA.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
MrGooFy skrev:
Jag kan riktigt höra din oefterhärmliga röst när jag läser texten. :)

Underbar historia. :tummenupp
Jag saknar dock svordomarna, Madde brukar svära var tredje ord :lol

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
gaahh är du inte klok? vet du hur många som kan få hjärtinfrakt av att läsa en sån där topic så här års?? :D :tummenupp

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
Trevligt med lite glada inlägg för en gång skull :tummenupp har ju varit mycket snack om stämningen här på "Sporthoj"

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Fin berättelse Madde!

Madde på Kinnekulle:

Bifogat

• teaser17jpg.jpg
    teaser17jpg.jpg
    52.1 KB · Visningar: 97
  • IMG05002.jpg
    IMG05002.jpg
    85.1 KB · Visningar: 110
Last edited:

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Min historia borjar i fjol vinter nar jag va sjukskriven i 4månader pga rygg skada, nar jag va i stan sista gången på sjukhus och va i god bettring hade jag 2timmar ledigt mellan avtal med nevrolog och ct røntgen..så for at muntra upp mig lite drog jag till en butik som saljer mc och skoter (det va nu maj månad) der stod det en zx-6 97'a som jag frågade lite om, så frågar tjejen som jobbar dar om jag har lust at prova? sager så at jag inte har med mig hjalm osv, sen sager hon men du får ju låna har!!. Ar så ute och kjør i stan en timme eller så och leverar tilbaks hojen....

Nar jag ar kommen hem sager jag til min fru at jag ska kjøpa hoj, nesta vecka har jag fixat fram pengar och borjar leta hoj, efter et par veckor finner jag hojen som i dag ar min 16 mil hemma från. Åker dit med lånade klader i størt regn och tittar på den lyckas pruta ner den + at vi åker til en mc affar och monterar i nytt batteri...pengar byter agare och jag ar mc agare for førsta gång på många år...aker sen hem i samma regn med blankslitna dack ( det va lite spennande med ny hoj, spann flera gånger)....

Nu 8 månader senare kan jag bara saga at hojen ar det smartaste jag har gjort på många år, jag alskar min Kawasaki Ninja och detta ar inte sista sport hojen jag har agt.... :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag fortsätter i Mookies spår.
Madde på Gelleråsen:

Bifogat

• Madde -1.jpg
    Madde -1.jpg
    83.9 KB · Visningar: 91

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
najs historia, känner igenm mig litegran gick igenom samma känslomässiga spektakel när jag bestämt mig för min hoj :D

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Tja!
när köpte du din fireblade? o är den omlackad på vänstra delen av toppkåpan?
syns bäst i solljus.

:tomten

Willmar skrev:
Sålde bilen billigt till en polare, dan efter ringde jag (mitt på dan) på en blade.
Sa till chefen att jag skulle vara ledig halva morgondagen, men att jag jobbade in den kvällen samma dag.

Bokade buss och tåg. fick skjuts till buss stationen.
Sen satt jag pirrig som f-n neröver sverige.

Pirrigheten övergick i kallsvettning, tänk om den f-n blåser mig. i själva verket är det en skithoj m,m. och skulle bli tvungen att ta in på hotell då det ej gick färd hem den kvällen.

Men solen lös och jag satt bredvid en fin :tuttar på tåget. samtalade om allt möjligt, tiden gick och jag kände att detta skulle gå kanon.

Ringde killen när jag började att närma mig slutdestinationen, han svarar ej. Fan det är inte sant, luften gick ur mig.

Samlade mig och försökte ett par ggr till, han svarade och bad om ursäkt att han lämnat mobilen utan uppsikt ett tag.

Phu jag gick från chock till en smilande svettig gubbe med all konkande på utrustning.
Han möter upp mig, och vi åker på väg hem till honom.
Han bor efter en grusväg, shiit hur skall det gå med en hoj jag ej har kört tänkte jag.

Vi kom fram och tittade på hojen, startade och snackade lite.
Jag blev såld direkt.

Skrev papper och betalade.
När jag sen skulle byta om så var det varmt som f-n, svetten rann och kläderna satt som berg.
Packade kläder, ljuddämpare m,m
skulle försöka att grensla hojen. dödsdömt. (allt hade klibbat ihop)

Men men tillslut gick det, startade hojen och tog farväl.
Tänkte för mig själv, vurpa inte nu (hade ej provat hojen samt att det var grusväg).
Det gick som en dröm, hojen var ett med mig.
Smilet och mina ljudffekter i hjälmen håller jag för mig själv :hihi

Resan hem var det underbaraste jag varit med om, trotts att jag hade en tung packning.
Solen strålade och jag var överlycklig.

Bilderna är tagna med mobilen. (och är det skrivit konstigt så beror det på att ena handen är gippsad)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Trodde inte de fanns "såna" tjejer som trådskaparen :)
Starkt gjort iaf o bara sticka väg hur som helst för att sen köra 65 mil i ett sträck, fast iof allt går med lite vilja sen hjälpte säkert glädjen till!
Fin hoj? nja :mad: fin ägare? Dum fråga :D :banana
//D

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
& så här TRÖTT blir Madde av att köra Honda :D :D :D :D :D

2196-m.jpg

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
bivven skrev:
Tja!
när köpte du din fireblade? o är den omlackad på vänstra delen av toppkåpan?
syns bäst i solljus.

:tomten

Köpte den i somras, ej lackad. Men jag kommer att göra hellack på den.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Sköna storys... underbar läsning, kan du inte berätta om när ljuddämparen gick sönder Madelene, har för mej att du har en liknande story med den? mvh

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati