Jag tror den här kan bli lite svårsåld...(Blocket)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Om man har hängt med i utvecklingen av iPhån och köpt senaste modellen har man väl bränt en 25-30k på telefoner dom senaste åren. I jämförelse så är väll gixern i annonsen billig eftersom för bara ett par iFån till så blir det djävligt mycke mer åka.

NMH.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Man FÅR sätta ut sin hoj till vilket pris man vill det är det ingen som har velat ändra.

Man FÅR göra sig lustig över folk som begär sjuka överpriser på sin skit.

Man FÅR göra sig lustig över folk som tror att dom har ökat värdet på sin plastraket genom att vurpa den och sätta på ett biltema crosstyre och den fulaste framlampan dom hittat.

Man får göra sig lustig över tyskstukade hojar som ser ut att ha blivit överstegrade medans bakramen fortfarande var varm.

Man får göra sig lustig över leasade Audis och plastbåtsägare också Jörgen, fast det skulle väl aldrig du göra?

Jag tror inte du förstår vad jag menar.
Jag är bara så fascinerad över den stora harm som allt som oftast genomsyrar såna här trådar. Redan i förstainlägget brukar man ana hur det är fatt. Det är hederlig svensk anonym internetilska som ska ut. Dessa pristrådar är väsenskilda från de trådar om blocketannonser där humorn dominerar, tex Kjellkåpor och liknande.

Sist det var en sån här tråd försökte jag ju lätta upp den med humor, men det förtretade TS:en höll sitt spår.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=247499

Jag försökte även lätta upp denna pristråd, men då vart du gramse.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Den enda harm jag hittar i tråden är dom som försöker försvara prissättningen i annonsen eller klankar ner på tråden.

Jag skiter i vad folk begär för sina grejor, men visst skrattade jag åt den här: http://www.blocket.se/vasterbotten/Volvo_142_1973_i_toppenskick_36032022.htm?ca=2&w=1&last=1

Hoppas förstås han får den såld. Jag tror att den ägaren/renoveraren resonerar som så, att får jag ett bra bud så släpper jag den, eljest inte. Säljaren är ju också öppen för dialog Tycker det är kul att folk börjar lägga ned en del jobb på 140. Även om jag gillar amazon bättre. En fin amazonkombi i det skicket (fast med originalfälgar) kan nog gå för det priset. Men det som är osvenskt bra med Volvoannonsen är ju att han är öppen för budgivning på denna skattebefriade klassiker

Svenskar brukar ju annars skriva PoK och liknande formuleringar. Sånt kan jag skratta åt

Last edited:

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
na
Den enda harm jag hittar i tråden är dom som försöker försvara prissättningen i annonsen eller klankar ner på tråden.

Jag skiter i vad folk begär för sina grejor, men visst skrattade jag åt den här: http://www.blocket.se/vasterbotten/Volvo_142_1973_i_toppenskick_36032022.htm?ca=2&w=1&last=1

Visst kan man skratta lite gott åt en sån annons, men det finns annonser man blir gråtfärdig av också, annonser där det är uppenbart att ägaren missat att sköta sin medicinering, ett par exempel;

http://www.blocket.se/varmland/Ford_granada_73__2_3_ev_byte_36403647.htm?ca=5&w=3
14000kr för en skrotfärdig gammal granada..

http://www.blocket.se/uppsala/Plymouth_savoy_hgv__64_35867021.htm?ca=5&w=3
Det finns nog en del gävlebor som känner igen bilen, tror ni någon betalar 32000:- för den? En riktig businessman det där..

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Bifogat

• Blocket_4.jpg
    Blocket_4.jpg
    156.9 KB · Visningar: 121

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den där kan jag faktiskt förstå att den är svår att prissätta även om nu priset är högt.
Den har ju gått över den magiska gränsen och blivit en klassiker.

Rent generellt, bilar som finns i överflöd blir inte dyra klassiker bara för att dom blir gamla, i synnerhet inte om dom inte är i orginalskick.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tycker det är kul att folk börjar lägga ned en del jobb på 140. Även om jag gillar amazon bättre. En fin amazonkombi i det skicket (fast med originalfälgar) kan nog gå för det priset.
För övrigt så körde en bekant folkrace med en Amazon kombi förut.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
För övrigt så körde en bekant folkrace med en Amazon kombi förut.

Jäkligt vackra karosser Amazon kombi tycker jag. Inte vanligt idag att man hade dedikerad design/tillverkning för bakdörrar för kombimodellen nuförtiden. Det är Amazon och W123T och ett fåtal andra europeiska stationsvagnar som unnade sig den fördyringen. Men då blir det ju vackert också. Med enhetsbakdörrar får man endera en ful sedan eller en ful kombi.

140 är kanske inte min favvo. Men de börjar helt klart bli sällsynta. Inte ofta man ser dem här i Sthlm. Men uppe hos er rullar det ju säkert en hel del

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Det värsta tycker jag är om man råkar lägga ut något för billigt.

Jag la ut min Golf diesel för 2år sen 01:a med 30 000 mil på mätaren. Intryck dörr och diverse rost. jag tyckte den var i dåligt skick och testade med 25 000. Jag var tvungen att plocka bort annonsen så nerringd jag blev, säkert 50 samtal den första halvtimmen.

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Själv är man en såndär dum en som köper till "överpris" bara för att man vill ha just DEN prylen.
Letade ihjäl mig efter just en grön ZX9R och när DEN dök upp spelade det ingen roll om notan slutade ett par tusenlappar över listpris. :)

Nyligen köpt en lägenhet som budgivningen drog iväg på och blev väldigt dyr men det var just DEN lägenheten jag ville ha.

Håller man på och snålar, vänder på tior, klagar över priser så har man antingen lite väl höga förväntningar (för sin egen ekonomi) alternativt är dumsnål.

Tror TS aber här är att han verkligen vill ha DEN hojen i anonnsen men just DEN hojen är för dyr. :D

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tror TS aber här är att han verkligen vill ha DEN hojen i anonnsen men just DEN hojen är för dyr. :D
Kollade faktiskt på en GSX-R750 -96:a för någon vecka sedan. Tyckte dock att den var för dyr då ägaren inte ville pruta på de 18 000:- han skulle ha för den.

Tror dock att det får bli en glidare eller en XL-offroad i garaget i framtiden.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Våren är här.
Och Blocket med den...

kan dock aldrig vänja mig vid skillnaderna mellan min egen uppfattning om rätt pris kontra säljarnas önskemål.

inte för att just denna är ett alternativ jag funderar på men 40 kkr för en 93:a?

http://www.blocket.se/lulea/Groooon_Gold_Wing_1500_Aspencade_52725789.htm?ca=1_9&w=0

View attachment 405533
Tror inte att 40'kr i allmänhet är så extremt löjeväckande för en vinge som bara gått 5000mil. Den hade kunna vara tio år äldre och gått dubbelt så långt och ändå varit utannonserad till ett sånt pris.

Dock är det ju lite intressant att den är ihopsatt av minst tre olika hojar (ram -88, motor -93 och karosseri -94), färgen är vald av en människa som tydligen önskar att cykeln var av ett helt annat märke och personen tydligen tyckt att den varit så stilig att den fått pryda vardagsrummet i ett par år.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Rent generellt, bilar som finns i överflöd blir inte dyra klassiker bara för att dom blir gamla, i synnerhet inte om dom inte är i orginalskick.

Visserligen väldigt gammalt inlägg, men:
Jag har ofta sett motsatsen. Kanske inte direkt "dyra" klassiker men när bilarna blivit skrotade "eftersom de finns i överflöd" och skaran som hade dessa när de var (relativt) unga börjar bli till åren och drabbas av nostalgi så hoppar priserna upp lite.

140 börjar närma sig det stadiet. Om inte annat så börjar priserna gå upp för att det börjar bli knapert med reservdelar på bilskrotar.
Blev varse att det inte är helt enkelt att hitta delar till dem längre förra året.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO