Jag vet inte om hoj e min grej...

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jag fick också lite avsmak när jag precis hade köpt min hoj, tänkte att, fan är det värt detta?
Kostar ju asmycket pengar att ha, men när man tar den där högfartshögern i precis den hastighet som är lagom för en själv då behöver man inga förklaringar, det bara känns att det är rätt.
Sen när man körde bana, det var fan det roligaste jag gjort.
Har du bara kört gathoj i en vecka så tycker jag inte du ska ge upp redan..
Och det är roligare när man kör med folk man känner och som håller ungefär samma tempo som en själv.

//Anders.

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ingen för tillfället...
Håller fullständigt med, har man väl börjat köra vill man inte sluta igen... :3freak

hållundan skrev:
Tycker fan jag med alltså... Så fort jag vart ute å kört vill jag bara ut igen åp köra mer å mer...

Galet.... :)

Mingves

Guest
UnderDOG skrev:
Jag fick också lite avsmak när jag precis hade köpt min hoj, tänkte att, fan är det värt detta?
Kostar ju asmycket pengar att ha, men när man tar den där högfartshögern i precis den hastighet som är lagom för en själv då behöver man inga förklaringar, det bara känns att det är rätt.
Sen när man körde bana, det var fan det roligaste jag gjort.
Har du bara kört gathoj i en vecka så tycker jag inte du ska ge upp redan..
Och det är roligare när man kör med folk man känner och som håller ungefär samma tempo som en själv.

//Anders.

Nej, jag skall inte ge upp än. Jag skall testa några veckor till. Känns det mysko då så kanske jag säljer.

///M

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Tanken har aldrig slagit mig att man inte blir helt såld när man köpt en schysst maskin. Hoppas du hittar glädjen i att köra annars är det ju bara och sälja... :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Testa custom? Offroad? Bana? Supermotard? Hojåkning är så mycket mer än höga hastigheter, se på naturen och vara för sig själv.

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ingen för tillfället...
Tycker jag låter som en vettig idé... :tummenupp

Man ska inte ge upp direkt, men man ska å andra sidan sett inte heller hålla på med något som man inte gillar!!

Mingves skrev:
Nej, jag skall inte ge upp än. Jag skall testa några veckor till. Känns det mysko då så kanske jag säljer.

///M

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Det har säkert sagts hundra ggr förut här på SH men...boka in en bankörning, varför inte en av SMCs broms å kurvtagningskurser. Det är en sak att ta kortet och köra lite på gata med polarna, men man kan uppleva en nytändning om man faktiskt lär sig att använda en sporthoj som det är tänkt.

Mingves

Guest
cRoC skrev:
Testa custom? Offroad? Bana? Supermotard? Hojåkning är så mycket mer än höga hastigheter, se på naturen och vara för sig själv.

Känns nästan som att svära i kyrkan, men jag tror jag är mer customkille....cruising i långsamt tempo är nog min grej....
Visst är det underbart att kunna gasa på som en liten blå och känna accet men att glida långsamt och kolla på saker är inte helt fel:)

///M

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Är man med polare på samma nivå brukar allt vara kul.
Provade snowboard för några år sedan o dom jag åkte med var kungar på brädan. Det var en värdelös dag.
Sen var jag o åkte med mina brollor, som oxå var värdelösa o vi hade askul.
Nu är jag besviken att jag inte haft möjlighet att åka den här säsången.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det måste nog vara så att när man tar på gasen så kommer det en sån där mysig känsla igenom hela kroppen. Så har det vare både för mig och min far (tror jag) under hela tiden jag kört hoj.

Skjussade en polare som bara snackar om bilar förra helgen, sen dess har det vare 90% sporthoj å 10% bil han har snackat om ;) Bara man tog på gasen så såg man hur hans ansiktsuttryck blev ljusare å ljusare. Jag tror det är så man ska känna för att vara en sån som åker hoj hela livet ut!

Varför ska man hålla på med något som man inte tycker särskilt bra om? Jo för man e bra på det :tungan ;) Annars ere bara lägga av!

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ingen för tillfället...
Why Not?? :confused:

Har själv åkt custom en period :va, men det va inget direkt för mig personligen men visst alla typer av hojar har sina "goda & dåliga" sidor... :tungan

Mingves skrev:
Känns nästan som att svära i kyrkan, men jag tror jag är mer customkille....cruising i långsamt tempo är nog min grej....
Visst är det underbart att kunna gasa på som en liten blå och känna accet men att glida långsamt och kolla på saker är inte helt fel:)

///M

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Mingves skrev:

///M

Jag erkänner, jag åkte faktiskt lite custom idag... Och det va gött :tummenupp

Mingves

Guest
Robban W skrev:
Är man med polare på samma nivå brukar allt vara kul.
Provade snowboard för några år sedan o dom jag åkte med var kungar på brädan. Det var en värdelös dag.
Sen var jag o åkte med mina brollor, som oxå var värdelösa o vi hade askul.
Nu är jag besviken att jag inte haft möjlighet att åka den här säsången.

Är nog sant, jag blev ju ganska ifrånåkt :D Killarna i WCX är ju grymma, jag satsar väl inte på att kunna köra som de men de kan ju hantera hojen :tummenupp
Jag är nog lite för feg för att åka så :)
Kände mig grymt stressad när jag körde med dem, trots att de sa att jag skulle köra i mitt tempo. Så till sist så beslöt jag att köra lite på egen hand eftersom jag dels sinkade dem och för att jag körde snabbare än vad jag kände var hälsosamt för mig...

Skall testa att åka med nån som kör som jag nästa gång :hihi

///M

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Nu tror jag du har svarat själv på din fråga. Gör det du brinner för, det gör jag.

Mingves skrev:
Jag tycker att det är kul att det finns de som kan tänka sig lägga alla sina pengar på MC, det är kul med folk som brinner för sina intressen:)
Jag brinner för klättring, men det kostar lite mindre...
//M

Ok, så om det är till rätt pris så kanske glidandet är din grej ?

Mingves skrev:
///M

Mingves skrev:
Visst e det kul att posa på stan, men jag tycker inte riktigt att det är värt en dagskostnad på 100kr/dag :näsblod
///M

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Men Mingves. Nu har du gnällt i ett år om hur gärna du vill ha hoj och om hur för jävla dyrt allting är och nu när du väl köpt en är allting skit. Varför hänger du på sporthoj om du inte ens gillar att köra hoj?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Visst jag har bara haft min kort sen -96 men jag har aldrig tröttnat på hojar och kommer aldrig att göra det. Det enda som jag har blivit trött på är vägen som jag hade till ett jobb som jag hade tidigare. 2 mil motorvägs liknande väg med en supermotard varje dag i en månad. Den fanns verkligen ingen liten väg jag kunde ta så det blev att ligga och nöta 80 km/h dit och hem sen. Efter den månaden så lät jag bara hojen stå 3 dar pga jag var så trött på att köra hojen den sträckan. Sen efter några dar så kom suget tillbaka. Gör som vissa andra har sagt ta hojen till nån bankörning. Visst kan du ta ev din customhoj också på en bankörning men förvänta dig inte att kunna lägga ner den lika mkt. Du sa att enduro inte var din grej? Köp en gammal grussmiskare då. Du kommer inte ångra dig. Oavsett vilken hoj du köper så se till att du inte lägger av med hojåkningen helt för det kommer du bara att ångra nån dag.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Mingves skrev:
cruising i långsamt tempo är nog min grej....
Visst är det underbart att kunna gasa på som en liten blå och känna accet men att glida långsamt och kolla på saker är inte helt fel

Det låter som om du skulle passa på en Touring maskin...

VFR 750/800
ZZR 600/1100
RF 900
GSX 1100 F

testa dig fram,men som sagt bättre att testa sig fram nu, än att ångra dig när du e gammal....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024