Eftersom reglerna från och med i år även tillåter KTM 1290 Superduke att vara med, så blev jag väldigt sugen på att ställa upp 2016. Men hur bra bör man vara för att inte halka efter? Jag ställer ju inte upp förens jag kan haka på resten av bakre fältet. Det känns meningslöst om jag skulle bli varvad av näst sista föraren. Den enda erfarenheten från storbana som jag har för närvarande är cirka 5 bandagar på Gelleråsen, där jag kört 1.24 med skjuts, och 1.21 utan (Och ett rimligt mål för i år bör ligga runt 1.15). Tiden är förvisso satt med endast en iphone-app.. Så detta år tänkte jag tillbringa på diverse bandagar runtom i landet samtidigt som jag fixar till hojen så den blir tävlingsduglig.
Skulle ni kunna höfta vilka varvtider jag bör ligga runt på Gelleråsen och Gotland Ring för att vara något sånär lika snabb förare som de långsammare i BoTT? Det är där de första bandagarna i år kommer spenderas, och det vore kul att få ett mål att sträva efter.
Hur är nivån i rookie-klassen i BoTT? Och hur mycket bör man räkna med att varje tävling kommer kosta? kan en uppsättning däck räcka för hela helgen? Eller bör man räkna med 2 bakdäck?
Eller är det bättre att hoppas på att de ändrar reglerna för 2-cylindriga hojar i speedster cup istället för att börja direkt i BoTT?
Skulle ni kunna höfta vilka varvtider jag bör ligga runt på Gelleråsen och Gotland Ring för att vara något sånär lika snabb förare som de långsammare i BoTT? Det är där de första bandagarna i år kommer spenderas, och det vore kul att få ett mål att sträva efter.
Hur är nivån i rookie-klassen i BoTT? Och hur mycket bör man räkna med att varje tävling kommer kosta? kan en uppsättning däck räcka för hela helgen? Eller bör man räkna med 2 bakdäck?
Eller är det bättre att hoppas på att de ändrar reglerna för 2-cylindriga hojar i speedster cup istället för att börja direkt i BoTT?