Jag vill ha nytt jobb!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Nu får jag snart panik. Är så otroligt less på mitt nuvarande jobb, så jag har planerat att bara säga upp mig för att bli av med skiten. Det känns som Herpes, något som man aldrig kommer undan hur man än försöker. :(

Därför frågar jag er: vet ni/har ni något företag som behöver en duktig medarbetare, helst inom data. Fördel om det ligger i Halland eller runt Borås/Göteborg.

Kom igen nu, hjälp mig! :bow

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
söker folk på mitt jobb. det jag gör är att röka, dricka kaffe å göra mellis ungefär. iofs så ligger det söder om sthlm, och inbegriper 10-åringar som slåss å bråkar ibland, men man kan väl inte vara kräsen??

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Anciol, är det bra betalt då? Jag kan iofs inte röka så bra, men resten låter ju okej.

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bra pröjs. Men som du ser har jag inte råd med nån hoj så det kanske inte är så bra ändå. Men för det lilla jag gör så är det heeelt okej! Snacka skit ingår också, men det är du kanske bra på??

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Säg upp dig omedelbart, du kommer inte bli av med det eftersom du hela tiden anser att det ger dig deg men vantrivs iaf.

SÄG UPP DIG IMORRON!

Jobb finns överallt. Är man social och har lätt att blanda sig kan du jobba var som....

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Anciol skrev:
Bra pröjs. Men som du ser har jag inte råd med nån hoj så det kanske inte är så bra ändå. Men för det lilla jag gör så är det heeelt okej! Snacka skit ingår också, men det är du kanske bra på??

Är du mellanstadielärarinna? Det är inte bra pröjs tyvärr :(
Jag skulle jobbat som högstadielärare men ville avsluta mina kurser först. Fast lönen är verkligen junk.

Dock känns det som om man hjälper småbarnen att hamna rätt i livet :)

750RR

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
McB, gör som jag... övar på mina lunch och fika-skillz! :)

Jobba är inge kul ändå... ;)

Nä... Men eftersom jag har lite ångest över vad jag ska bli när jag blir stor så tänker jag ta ett par temporära jobb att fördriva tiden med.

Som det ser ut nu så blir det väl väktare eller budkille... Nåt sånt.

Man måste ju inte jobba på kariären varje dag... och en massa skojiga arbetslivserfarenheter är ju aldrig fel. Man lär sig nåt på alla jobb.

Så mitt tips är att ta en paus och klura på vad du vill göra eller hitta det "perfekta" jobbet.

/Lucky9

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Är du mellanstadielärarinna? Det är inte bra pröjs tyvärr :(
Jag skulle jobbat som högstadielärare men ville avsluta mina kurser först. Fast lönen är verkligen junk.

Dock känns det som om man hjälper småbarnen att hamna rätt i livet :)

750RR

Inte lärare, det ska jag bli snart! Jobbar som fritidsledare på en fritidsgård. åker å badar 1 gång i veckan, käkar mc´donalds å tittar på film. Har mer än 8000/ mån, fast de är halvtid, men bra pröjs för det jag gör...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Anciol skrev:
Inte lärare, det ska jag bli snart! Jobbar som fritidsledare på en fritidsgård. åker å badar 1 gång i veckan, käkar mc´donalds å tittar på film. Har mer än 8000/ mån, fast de är halvtid, men bra pröjs för det jag gör...

It´s a shitty job, but someone´s gotta do it :tummenupp
För halvtid var det nog ok ändå :)
Men det e inte bara o softa med det ansvaret du har :fakta fast allt sånt kan du så jag ska inte säga det till dig.

750RR

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Självklart har jag en massa ansvar! Är som en hönsmamma. Men de e kul! Får uppfostra de små liven, plus att jag kan vara barnslig själv! Finns inget roligare än att rapa!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Anciol skrev:
Självklart har jag en massa ansvar! Är som en hönsmamma. Men de e kul! Får uppfostra de små liven, plus att jag kan vara barnslig själv! Finns inget roligare än att rapa!!

Jo, det finns det. Att träffa barn med glassbilen och svara att de får en glass om jag får ett äpple eller en apelsin när de frågar om de får en glass. :)
Jag mutar allt o alla med glass :fakta :tummenupp

Sen e d kul att få teckningar av barn med mig som glassmannen i glassbilen :) Oxå kul att spela när ett barn står på trottoaren o väntar på en sen hoppar han av glädje när man spelar :fakta :tummenupp

750RR

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
När jag jobbade på donken för 100 år sen fick alla som hade leksandskeps el. liknande en glass. :)

Men de betraktar mig nog inte som vuxen riktigt, jag har ju inga barn! Men de tror att jag är ungefär 40 år ändå. Man kan ju inte vara 21 och jobba!! "Min bror är lika gammal som dig" brukar ja får höra rätt ofta.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Anciol skrev:
När jag jobbade på donken för 100 år sen fick alla som hade leksandskeps el. liknande en glass. :)

Men de betraktar mig nog inte som vuxen riktigt, jag har ju inga barn! Men de tror att jag är ungefär 40 år ändå. Man kan ju inte vara 21 och jobba!! "Min bror är lika gammal som dig" brukar ja får höra rätt ofta.

När jag jobbade på BK skällde jag ut kunder och hota med att jag hade deras registreringsnummer och de skulle ge fan i att visa sig där igen. :)
Kom i bråk med en alban som inte gilla att jag slängde dörren i huvet på honom. Brukade skita i att dyka upp om jag skulle ut o köra mc. Slog chefen ibland för att jag ville och för att han var alkoholist..... Kastade tomater på mina kompisar. Sprutade ketchup på andra när det inte fanns nåt att göra. Hade tävling om vem som kunde lyfta brandsläckaren flest ggr, vem som kunde göra flest armhävningar, vem som kunde ta ut bröden ur frysen snabbast, vem som kunde bära flest pommeskartonger. Mobbade praoelever. Gick när jag kände för det.....

Visst hade man skoj i den lekstugan(som chefen alltid sa att det inte var :rolleyes: )

750RR

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
du slutade frivilligt lr?? spottade säkert på hamburgarna å sånt? kunde inte käka donken på flera år efter jag slutat men nu är det den bästa fyllematen som finns! (FYLLEmat, kan inte äta nykter)

Du kan komma med glass till mitt jobb! snälla, snälla, snälla!! :hej :hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Anciol skrev:
du slutade frivilligt lr?? spottade säkert på hamburgarna å sånt? kunde inte käka donken på flera år efter jag slutat men nu är det den bästa fyllematen som finns! (FYLLEmat, kan inte äta nykter)

Du kan komma med glass till mitt jobb! snälla, snälla, snälla!! :hej :hej

Jag KAN.... fast d e en bit o köra :rolleyes:

jag har aldrig spottat i en burgare. :fakta Jag är moralens man :)
Jag tappade 35st. hamburgare på golvet en gång och fick skratt-anfall så jag inte kunde stå och då samlade en kompis upp dem från golvet o la dem i pappren igen..... jag var paralyserad av skratt, kunde inte stoppa honom :D

Har sålt en läsk med myror i till en otrevlig fan..... han förtjänade det. Jag e inget äckel juh......

750RR

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Absolut inte! Har jag sagt att du är nåt äckel??

En gång råkade nån (inte jag, jag lovar) lämna 2 pallar med fryst kött ute i solen i typ 2 timmar. De serverade det ändå. Sånt klarar jag inte. Vegetarian i 3 år...

En gång på ett annat jobb var det 1 gubben som snodde runt 100 limpor cigg. När de kom på honom fejkade han en hjärtattack för att slippa polisen. De funkade inte...

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
maverick_750rr skrev:
När jag jobbade på BK skällde jag ut kunder och hota med att jag hade deras registreringsnummer och de skulle ge fan i att visa sig där igen. :)
Kom i bråk med en alban som inte gilla att jag slängde dörren i huvet på honom. Brukade skita i att dyka upp om jag skulle ut o köra mc. Slog chefen ibland för att jag ville och för att han var alkoholist..... Kastade tomater på mina kompisar. Sprutade ketchup på andra när det inte fanns nåt att göra. Hade tävling om vem som kunde lyfta brandsläckaren flest ggr, vem som kunde göra flest armhävningar, vem som kunde ta ut bröden ur frysen snabbast, vem som kunde bära flest pommeskartonger. Mobbade praoelever. Gick när jag kände för det.....

Visst hade man skoj i den lekstugan(som chefen alltid sa att det inte var :rolleyes: )

750RR

Och du hållerfast vid historian om att du slutade av egen fri vilja :confused: :p

Man har ju hört ryckten :5sure

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Anciol skrev:
Absolut inte! Har jag sagt att du är nåt äckel??

En gång råkade nån (inte jag, jag lovar) lämna 2 pallar med fryst kött ute i solen i typ 2 timmar. De serverade det ändå. Sånt klarar jag inte. Vegetarian i 3 år...

En gång på ett annat jobb var det 1 gubben som snodde runt 100 limpor cigg. När de kom på honom fejkade han en hjärtattack för att slippa polisen. De funkade inte...

Fy fan.... sånna kött slänger man :(

Har du testat att kasta brickor som "frisbi"? De flyger hur långt som helst :) Jag brukade kasta ut dem på motorvägen.....

Jag jobbade på ett solarium ett tag för nårra år sen. Det ingick att dela ut reklam blad i ett område, det kastade jag i en container alltid.... tror du inte folk ringer till solariumet o berättar att det ligger en massa blad i containern? :D :tummenupp

Hur kommer det sig att det alltid finns burgare på donken i cheuten men inte på BK? Man tror ju att de legat där i X antal år....

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Och du hållerfast vid historian om att du slutade av egen fri vilja :confused: :p

Man har ju hört ryckten :5sure

Jag hann bli tillsagd att jag skulle få kikken men hade redan då bestämt mig för att säga upp mig. :rock

BK/Donken är ett leksaksjobb :fakta De som lever av det saknar personlig mognad och utbildning samt folkvett.

750RR

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Har stulit ett par brickor som finns på jobbet. Dags att bli barnslig igen!!! Nu har ja nåt att se fram emot i morgon. Tack du!
Man vill alltid ha en varm hamburgare, det är därför man beställer en utan gurka lr nåt, men då kommer det här att de kanske spottar i en sån specialburgare, för det är jobbigare att göra. Därför är det fyllemat! Iofs så skiter jag i om den är varm när man kommer från krogen... har hamnat i en återvändsgränd i den här superdjupa diskussionen....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...