Jag vill i från stockholm! Vart ska man bo?

valkyria85

Guest
Behöver alla råd och tips som går att få,
är på god väg att lämna stockholm så fort jag avslutat
mina studier för att då söka jobb på annan ort.
Vart det bär av, det vet jag inte än, har inte bestämt mig för
vart jag vill, bara det att jag inte vill vara kvar i sthlm av diverse skäl.
Vart är bäst att bo? tips, råd? någon som vill dela med sig?
hjälp mig i jakten på det perfekta stället att bo :)
Har med mig en liten pojke på 3 år också, så ha med det i räkningen :) :tummenupp

/Nina:tummenupp

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Vart har du familjen då? Kan väl vara skönt att bo nära dom? :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Skåne såklart, eftersom hojsäsongen här är längre. :) Dessutom är det nära till Köpenhamn och resten av Europa. Avstånden är korta och man kan bo lite på landet om man vill det (där priser på boende dessutom är lite lägre), men ändå ha nära till staden.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3177748 Skåne såklart, eftersom hojsäsongen här är längre. :) Dessutom är det nära till Köpenhamn och resten av Europa. Avstånden är korta och man kan bo lite på landet om man vill det (där priser på boende dessutom är lite lägre), men ändå ha nära till staden.
Faktiskt sant finns ingen stans det är så kort ut på landet från en centralort, problemet va bara det där med stadEN då det bara verkar finnas en stad i skåne och jag är inte så imponerad av den..

barda

snart norrtälje igen!
Gick med
29 May 2006
Hoj
svart vtr-97
Är det storstaden du vill ifrån?
Norrtälje är trevligt annars. Nära till sthlm om man vill ha närheten till storstaden.

Säger han som flyttat från norrtälje....

valkyria85

Guest
JA, norrtälje har grymt fint, har funderat på det lite,
men vill nog längre bort än så.

är, skulle det stå :)

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Faktiskt sant finns ingen stans det är så kort ut på landet från en centralort, problemet va bara det där med stadEN då det bara verkar finnas en stad i skåne och jag är inte så imponerad av den..

En stad i Skåne? Jo, men vad saknar du i Köpenhamn? :D

Malmö är kanske ingen höjdare alltid och det är sällan jag är i Helsingborg, så den staden kan jag inte säga mycket om. Självklart är det små ställen ifall man kommer från Stockholm, men det verkade ju som om hon inte precis gillade den staden eftersom hon vill bort därifrån...

Till trådskaparen: Kan du kanske berätta varför du vill bort från Stockholm, så blir det kanske lite lättare att hitta rätt? Vill du till en liten stad, men ha nära till lite större städer? Gillar du snö mer än en lång sommar? Vill du ut i vildmarken, eller bo i en annan större stad?

Last edited:

barda

snart norrtälje igen!
Gick med
29 May 2006
Hoj
svart vtr-97
Bott i norrtälje, sthlm,solna, ute i sthlms skärgård och här i lidköping. Sistnämnda gillar jag nog minst!
jönköping kanske? Verkar trevlig vad jag sett.

valkyria85

Guest
vill bort i från storstaden,
och diverse andra saker..
MEN STORSTADEN är det jag vill ifrån först och främst :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3177771 En stad i Skåne? Jo, men vad saknar du i Köpenhamn? :D

Malmö är kanske ingen höjdare alltid och det är sällan jag är i Helsingborg, så den staden kan jag inte säga mycket om. Självklart är det små ställen ifall man kommer från Stockholm, men det verkade ju som om hon inte precis gillade den staden eftersom hon vill bort därifrån...

Till trådskaparen: Kan du kanske berätta varför du vill bort från Stockholm, så blir det kanske lite lättare att hitta rätt? Vill du till en liten stad, men ha nära till lite större städer? Gillar du snö mer än en lång sommar? Vill du ut i vildmarken, eller bo i en annan större stad?
Sant. jag gillar inte heller sthlm va inte det jag mennade va mer att tex ystad kristianstad osv är centralorter inte städer. Köpenhamn har jag knappt varigt i men ska ju vara riktigt nice så länge man slipper bo där?!

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Halmstad då? Fina somrar, sköna hojvägar runt omkring, 1 timma till både göteborg och malmö, en halvtimma till Varberg och Helsingborg.

Jag flyttade hit från Göteborg och trivs som fisken, enda nackdelen är väl att de infödda Halmstadborna, speciellt de lite yngre gärna tror att dom är värsta stureplansbrats :D

barda

snart norrtälje igen!
Gick med
29 May 2006
Hoj
svart vtr-97
Halmstad då? Fina somrar, sköna hojvägar runt omkring, 1 timma till både göteborg och malmö, en halvtimma till Varberg och Helsingborg.

Jag flyttade hit från Göteborg och trivs som fisken, enda nackdelen är väl att de infödda Halmstadborna, speciellt de lite yngre gärna tror att dom är värsta stureplansbrats :D

Halmstad är jag lite rädd för. Har hört att Per Gessle bor där.. Man ska våga gå ut även en sen kväll..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Halmstad var en bra idé, där skulle jag kunna bo. Maken till trevligt stälel får man leta efter. :)

/Tylösand forevva!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Sant. jag gillar inte heller sthlm va inte det jag mennade va mer att tex ystad kristianstad osv är centralorter inte städer. Köpenhamn har jag knappt varigt i men ska ju vara riktigt nice så länge man slipper bo där?!

Håller med dig, att Ystad och Kristianstad inte är städer, utan orter. Malmö är däremot stad, likaså Helsingborg och möjligtvis Lund. Resten är orter av varierande storlek, men det handlar kanske mest om en definitionsfråga, eller det finns fastställt någonstans hur många invånare en stad måste ha för att få kallas stad, en ort en ort och en by en by?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag har aldrig varit i Thailand, men alla som varit där verkar desperata att återvända. Säljer allt de äger, osv.
Kanske kan va nåt?
Annars gillar jag Gbg eftersom det är så mysigt.
Sen vet jag inte om jag ska rekommendera Norrland, men det finns definitivt ställen där som man kan stå ut med. (ja, jag är norrlänning)
Beror väl mest på om du flyr eller bara vill ha en lugn tillvaro, antar att det ska spela in på ditt beslut.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, alltså snackar vi utrikes också? Så klart är Thailand hetare än både Tylösand och Norrtälje. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA