Jag vill i från stockholm! Vart ska man bo?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited

Jag har själv bott både på Kopparvägen och Termovägen i Kalhäll, så jag förstår varför du flyttar. :pannkyss

Men självklart ska du flytta NORRUT!

Norra Hälsingland och Västernorrland är ju så underbart vackert, med trevliga människor, storslagen natur inpå knutarna, härlig luft, och valfriheten mellan mindre ort eller större samhälle.

Sätt dig och din son i bilen och kör E4 norrut och titta på omgivningarna.

Kommer du norr om Hudiksvall så hör av dig så sätter jag på kaffe! :)

MikkE

Guest
Häng med mig upp till Umeå =)

Eller så provar du på Norge. Lätt att få jobb, bara gå till Manpower och säga -hej, jag vill jobba, så får du ett dagen efter.. nästan. Betydligt bättre betalt också. Har nu vart här i lite över ett år och ska nu till Umeå, kommer nog tillbaka till Norge nästa år.

Last edited:

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Satsa på Västkusten i alla fall så du åtminstone hamnar på framsidan av Sverige! Halmstad är som många skriver mycket fint och ligger bra till!
Även Lysekil eller norr om Göteborg är kanonfint!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vart har barnet sin far?
I stockholm?
I såna fall är det där, i närheten ska du bo, om inte något extremt ligger bakom.
Det är du skyldig både barnet och dess far.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
halmstad skulle jag helt klart kunna tänka mig,
berätta gärna mer om halmstad ni som kan :)

Det finns en sjukt lång strand och i havet bor maneter. En brud med engelsk pojkvän säljer hamburgare på stranden och en kille med Pradabriller och Rolex jobbar där men han gör sitt bästa för att det inte ska märkas.
Det finns en typ gågata med McDonalds i början och längre in kommer flera uteserveringar.
Det finns en å.
Det är typ lika långt till Göteborg som till Malmö.
Det finns en replokal brevid stationen där dåliga dödsmetallsband tillåts spela allt för länge.
Per Gessle kommer därifrån.

Ja, det sums it up tror jag.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Det enda rätta efter Stockholm är skånska damer... så Malmö skulle nog jag flytta till om jag inte fick bo här :tummenupp

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Jag brukar jobba en del i sthlm och jag träffar alltid en massa nya människor som frågar om jag brukar kika på hockey ofta..

-"Nää, inte direkt, brukar bli nån slutspelsmatch bara. Detta trots att jag bor bara nån km från EON arena."

-"Jaha, men ni har ju fint fiske däruppe iallafall?"
-"Jodå, det är det. Jag har bara nån km till indalsälvens laxfiske."
-"Ojdå! Men det är ju en liten nackdel då snön kommer...?"
-"Njaa...jag gillar ju att köra snöskoter och jag har skoterleden bara några hundra meter från hemmet. Kanonfint att ta med sig grillkorven o termosen i den gnistrande snön och puttra iväg, kanske till ett fint pimpelställe. Sedan finns det ju skidåkning också."
-"Jaha, men det blir väl mest på längden va?
-"Närå, jag har skidbacken bara nån km hemifrån, så det är bara att välja"
-"Hmmm...du bor verkligen ute i bushen, låter det som?"
-"Inte direkt.Nära till skog o fin natur är det, men det tar 10 min in till stan, via E4, och bara 5 min. till norrlands största köpcenter. 2o minuter till norrlands hawaii, med kanonfina badstränder, ett sommarparadis."

Då kommer frågan ( ofta lite irriterat ): -"Var i h-vete bor du egentligen?!?!"

-"Timrå... "

valkyria85

Guest
Jag har själv bott både på Kopparvägen och Termovägen i Kalhäll, så jag förstår varför du flyttar. :pannkyss

Men självklart ska du flytta NORRUT!

Norra Hälsingland och Västernorrland är ju så underbart vackert, med trevliga människor, storslagen natur inpå knutarna, härlig luft, och valfriheten mellan mindre ort eller större samhälle.

Sätt dig och din son i bilen och kör E4 norrut och titta på omgivningarna.

Kommer du norr om Hudiksvall så hör av dig så sätter jag på kaffe! :)

jasså du har bott på dom vägarna du me, stackare..
hehe

Vart har barnet sin far?
I stockholm?
I såna fall är det där, i närheten ska du bo, om inte något extremt ligger bakom.
Det är du skyldig både barnet och dess far.

finns ingen pappa med i bilden.

tack för alla era underbara förslag..

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Gävle! Mycket vacker stad, hyggligt nära till Stockholm. Hockey fotboll och bandy på elitnivå att kika på. Sjukhus finns det samt tonvis med trevliga människor.

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Kolmården förstås!
Två pizzerior, två matbutiker, två bensinmackar och inga rondeller. :tummenupp Tågstation med 10 minuter till Norrköping och en dryg timme till Stockholm. Massor med bra dagis och även treåringar kan vara ute ensamma själva i de flesta områden.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag slår ett slag för norge. Kom själv därifrån en vecka sedan, bott ett par månader där. Första kvällen, på en fest, blev jag erbjuden jobb, utan att öht fråga runt! SÅ gott om jobb finns det. Oslo är en härlig stad med mkt svenska ungdomar. Finns ju mkt annat att välja på oxå, om du inte vill bo i storstad. Norra norge är ju sjukt vackert, och så trevligt folk!

Jobbade 2 mån, festade satan, bodde mitt i stan, kom hem med 22k i fickan, så man tjänar rätt mkt bättre.

Prova ex oslo, få lite perspektiv :) www.hybel.no/www.finn.no för boende. boende är måste innan du flyttar

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning