Jag kollar så gott som alltid just oljan innan jag kör...Nu ringde BT och ville ha reg. nr på hojen. Det tar sig! Får se hur det landar. Visst kan man hävda att det är handhavandefel och man har en skyldighet att kolla så grejerna håller.
Kollar ni oljan varje gång ni åker en sväng, nej tror inte det eftersom man tar för givet att det är som det ska.
Samma gäller bromsarna, de har fungerat bra tills bromsmaterialet var bortslitet, jag märkte övergången väldigt fort från att det var bra bromsverkan tills det var obefintligt med bromsmaterial och själva metallplattan låg emot skivan.. Bromsarna har ÅTERIGEN aldrig legat emot då kolvarna gått tillbaka till ursprungsläget efter bromsning.
Helt korrekt uppfattat. Jag märkte under färd (på mc-semestern) i helgen att de började skrapa. Från det att detta uppdagades hade jag ca 30 mil hem, självklart användes endast bakbromsen under de sista milen hem.
Nä det är det inte , men man brukar få vad man betalar för,
och aldrig i livet jag skulle våga sätta på bromsbelägg från BT. någon jävla självbevarelse får man ju ha!
men vi kan ju utlysa en tävling ..
1. Montera BT bromsbelägg ..
2. Gör 4 inbromsningar från 260 km/h på Anderstorp
3. 5:e inbromsningen ska göras vid 150 meters skylten..
vem vågar ?????
Som du skrev, vid race träning !Ska Biltema betala dina bromsskivor bara för att du inte har energi / kunskap nog att kontrollera hur beläggen ser ut emellanåt?
Jag slår alltid ett snabböga på beläggen innan VARJE körning, då race träning, men ändock.
Skärpning!
Sen är ju biltemas belägg riktigt skräp kan jag också tycka. Betalar du 150:- paret, vad kan du förvänta dig???
Nu ringde BT och ville ha reg. nr på hojen. Det tar sig!
Originalbelägg är speciellt anpassade för typ av hoj
BorisJR (SH Oraklet) har flera gånger poängterat att biltemas belägg håller samma klass som valfritt budgetmärke. Skillnaden är att det inte har ett flashigt namn och massa krimskrams på paketet. Man behöver inte såga något bara för att man har monterat fel, kassa bromsar, kassa skivor etc.
Företag som Biltema har inte samma leverantör hela tiden. De shoppar runt på vilken fabrik som gör det billigaste. Så om du köper en batch nu och en batch om ett år så kan det vara som natt och dag..
Om man inte vill lägga pengar på vettiga belägg kanske man skulle sälja bågen och köpa en cykel? 150kr räcker tll hyfsade bromsbelägg till just Cykel..![]()
Handlar du på Biltema så räcker det med 32kr. Hade kass broms på trampcykeln men den blev bra med 2 st par av nedan.Företag som Biltema har inte samma leverantör hela tiden. De shoppar runt på vilken fabrik som gör det billigaste. Så om du köper en batch nu och en batch om ett år så kan det vara som natt och dag..
Om man inte vill lägga pengar på vettiga belägg kanske man skulle sälja bågen och köpa en cykel? 150kr räcker tll hyfsade bromsbelägg till just Cykel..![]()
Avslag på vad? Nya skivor, nya belägg eller alltihop? Hade dom någon motivering?Fick avslag från klåparna på biltema. Vad ni än gör, handla aldrig MC-bromsbelägg på Biltema.
Jag går vidare med detta till ARN. Striden är inte över än!
Fick avslag från klåparna på biltema. Vad ni än gör, handla aldrig MC-bromsbelägg på Biltema.
Jag går vidare med detta till ARN. Striden är inte över än!
Avslag på vad? Nya skivor, nya belägg eller alltihop? Hade dom någon motivering?
Du fick 150 mil på dina belägg vad är priset hos biltema jämfört med ett annat mc varuhus och hur mycket distans får man på de bromsbeläggen?
Om man räknar på antal mil per krona så kanske biltema inte är så dåligt ändå? Man kan inte räkna med att köpa de billigaste produkterna ska hålla lika länge som kvalitéts produkter.
Räknar du med tiden att montera, åka och köpa nya, frustrationen och ovissheten att de ska ta slut med eller?![]()
Den som gapar efter mycket tappar ofta hela stycket...Allt!
När jag va inne i söndags fick jag frågan om jag ville reklamera bromsbeläggen och få pengarna tillbaka men då gick jag vidare och ville skriva en skadeanmälan. Nu helt plötsligt får jag inte ens någon ersättning för beläggen trots jag fick det när jag var inne i butiken. Biltema logic! SKANDAL!
Kommer få hela motiveringen postad, återkommer med den
Tiden att montera är ju inte många minuter, iaf inte på mina hojar, under 5 min så är det ju bytt på bägge fram. Du kan ju läsa lite i den här tråden om slitage på bromsbelägg: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258132-Hur-l%E5ngt-h%E5ller-era-bromsbel%E4gg Visserligen racetempo, men det håller väl du också?Räknar du med tiden att montera, åka och köpa nya, frustrationen och ovissheten att de ska ta slut med eller?![]()
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!