Jagad och gripen av polis...

gazzaloddi

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Suzuki EF 550
när ?

Ser absolut ut att kunna vara min. Gött att de fick fast svinet allafall. Hoppas han blir behandlad first blood-style. Fick precis ett samtal från polisen att de hade fått in en svart KTM på stationen på hisingen. Bortslipat ramnummer, läcker olja och skrapad på ena sidan. Ska dit imorgon för identifiering..

va det längesen din hojj blev stulen ? när jag flyttade till munkebäck stog det en sån utanför min tappuppgång en dag stog det ett gäng poliser och kollade på hojjen sen grep dom killen ett par dagar senare i sin mammas lägenhet

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
va det längesen din hojj blev stulen ? när jag flyttade till munkebäck stog det en sån utanför min tappuppgång en dag stog det ett gäng poliser och kollade på hojjen sen grep dom killen ett par dagar senare i sin mammas lägenhet

Den blev stulen natten till påskafton

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Försökte hämta ut den idag för att rulla den över gatan till johans. Men det fick jag inte för den gripna killen hävdar fortfarande att det är hans..? Gött.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Försökte hämta ut den idag för att rulla den över gatan till johans. Men det fick jag inte för den gripna killen hävdar fortfarande att det är hans..? Gött.

Lycka till vi C.K har suttit över ett år och sex månader nu och väntat på rättegång för att få ut sin Kawa 600 rr som blev stulen sommaren 2006

killen som snodde den hävdar ännu att det är hans

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Lycka till vi C.K har suttit över ett år och sex månader nu och väntat på rättegång för att få ut sin Kawa 600 rr som blev stulen sommaren 2006

killen som snodde den hävdar ännu att det är hans

Det e sjukt att polisen tillåter/håller på så. Blir så FÖRBANNAD!:mad:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
När både ramnummer och regplåt är borta kan jag tänka mig att det blir lite svårt :gnissla
Jo självklart, men det måste finnas nått man kan göra för att överbevisa. Visst killen erkänner att det är hans... kolla upp försäkring på hojen eller på killen eftersom nu då ram och reg saknas. så märker dom om det är som det ska. Kolla upp regnumret så lär det ju inte vara på en svart ktm iaf?

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Man kan ju gömma märken med regnummer på viseversa ställen som tydligen inte ska kunna ta bort särskillt enkelt. Själv gjort det och ska tydligen hjälpa att bevisa att det e ens hoj ifall den blir stulen. :tummenupp

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Verkar ju helt skadat om det är som ni säger.. Fick numret till en annan snut som tydligen hade lite bättre koll på läget som jag ska kolla med imorgon. Motornummer framgår inte på ägarbeviset vad jag kan se, så det går inte heller att gå på.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Vad säger lagen om följande?

En person som blir tagen av polisen på en "ev stulen motorcykel" och hävdar att motorcykeln tillhör personen i fråga, utan att kunna bevisa detta. Medan den "rätte" ägaren kan identifiera motorcykeln som sin tidigare stulna ägodel.

Vad händer om denne person som blev tagen av polisen får en påhälsning av en eller flera väldigt övertygande personer. Räknas detta som tex övergrepp i rättssak eller liknande?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
man kan väl få fram ramnummer även om det är bortslipat? är nåt som ändras i metallen när det stansas in, de har ju trollat fram försvunna serienummer på pistoler så borde la gå på en hoj med.

De e nog bara lite lata

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Finns verkligen inte motornummret dokumenterat någonstans? Hos KTM?
Är låsen så uppbrutna att nyckeln inte passar? Även sadellåset? Styrlåset?
Jag menar, har du en nyckel som passar borde det väl räcka?

Men äger tjuven en sån hoj eller? Står han som ägare på en?

I fordonsregistret? Det kvittar väl, hojen har ju ändå inget ramnummer, dvs det är ett fordon som inte får framföras på väg.

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Finns verkligen inte motornummret dokumenterat någonstans? Hos KTM?
Är låsen så uppbrutna att nyckeln inte passar? Även sadellåset? Styrlåset?
Jag menar, har du en nyckel som passar borde det väl räcka?

Var min tanke också, men det fanns inga hål att stoppa dem i. Låsen var helt borta. Men att kontakta KTM kanske inte är nån dum idé. Ska kolla på det imorgon.

Schysst pipa du krängt på R1an förresten. Såg den idag. :tummenupp

Sulan

WCX member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Retta
Om personen som snott hojen hävdar att det är hans är ju fortfarande offrets mc stulen och borde väl då ersättas av försäkringsbolaget??
Många stulna hojar blir ju aldrig hittade men ersatta..

Nog för att man åker på självrisken men man borde ju inte bli ståendes utan hoj.. Eller??

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Väldigt surt att inte få tillbala sin hoj, men då av principsak.

Egentligen är det kanske inte så mkt till hoj att få tillbaka. Den är ju skändad och eländig numera.

Hur ställer sig försäkringsbolaget till att ge dig deg?

(Sen är det såklart sjukt surt att buset ska få behålla det dom stulit. DET är ju sjukare än HIV. FIffan.)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept