Jagat ny CBR1000RR idag.

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Ja jag håller med dig, men skillnaden mellan att vara en hård prutare och en dryg kund brukar vara hårfin och svår att hålla på rätt nivå! :tungan

Finns iaf ingen möjlighet på denna jord att jag ger 134900:- för en 08:a iaf inte utan värdecheck på minst 10tusen.

Har en del företag att ringa nu imorgon... Bästa pristips jag fått av "er" nu är 119900:- och det är helt överkomligt pris.

Att vara dryg har med personligheten att göra.
Det jag menar är att, bestäm dig för en peng och kör sedan på det, du kan ju tros allt inte få mer än ett nej...
Tips, kolla med lugnets mc-center och northbike.
De hade bra priser i höstas.

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Så 2008 kostade CBR1000RR 134900?

Ja, listpriset var 134900:- Det är klart att butikerna ser chansen att hissa priserna på 08:eek:rna, då årets modell prishöjdes med 15 papp... Frågan är batra hur mycket de får sålt till de pengarna, tycker att annonserna ligger ute väldigt länge...

Precis som Hulkomania fick jag ner min betydligt när jag handlade, det GÅR att göra ngt på priset!

Lycka till!

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
146 tusen för en -09:a Honda .. :eek:

Vilken 1000cc är det som ska kosta 158 ??

Vår svaga valuta kommer spela många spratt i framtiden.

Så, de hojar som är importerade av generalagent när yenen var låg gå få möjligtvis till vettiga priser.

Framtiden kommer bli hemsk med priser:skrämd

Grafen talar sitt tydliga språk...

Bifogat

• EIChart.JPG
    EIChart.JPG
    23.4 KB · Visningar: 171

Dr Schnell

Medlem
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
RSV4R
Blir det nån snurr på nyförsäljningen av hojar i sommar? Med tanke på det ekonomiska läget i kombination med ett högre pris på nya hojar borde det sluta med prissänkningar... Se hur det ser ut på bilsidan, vore underligt om hojförsäljningen rullar på som vanligt.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Denna kan det finnas lite prutmån på: http://www.blocket.se/vi/20263793.htm?ca=15_s

Har legat ute länge och till olika priser hela vintern. Dock inte svartvit.

demohoj lite kan jag göra på den:tummenupp

Så 2008 kostade CBR1000RR 134900?

Ja, listpriset var 134900:- Det är klart att butikerna ser chansen att hissa priserna på 08:eek:rna, då årets modell prishöjdes med 15 papp... Frågan är batra hur mycket de får sålt till de pengarna, tycker att annonserna ligger ute väldigt länge...

Precis som Hulkomania fick jag ner min betydligt när jag handlade, det GÅR att göra ngt på priset!

Lycka till!

vi kommer jobba mycket med 08 under 09 och kommer hålla samma priser på dom som vi hade 08

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Marknaden styr, efterfrågan är mindre än någonsin.

08 :eek:rna kommer vara billiga i höst.

Blir det nån snurr på nyförsäljningen av hojar i sommar? Med tanke på det ekonomiska läget i kombination med ett högre pris på nya hojar borde det sluta med prissänkningar... Se hur det ser ut på bilsidan, vore underligt om hojförsäljningen rullar på som vanligt.

Jag köpte nybil och lyckades ändå ringa runt och sänka priset rejält. Vissa/de flesta vägrar pruta en spänn med andra inte har råd att ha dammsamlare.

Står dom tillräckligt länge blir dom iskalla och dom får kalla fötter.
Det finns alltid någon som vill sälja och MC handlarna måste betala sina hojar också.

Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Att vara dryg har med personligheten att göra.
Det jag menar är att, bestäm dig för en peng och kör sedan på det, du kan ju tros allt inte få mer än ett nej...
Tips, kolla med lugnets mc-center och northbike.
De hade bra priser i höstas.

Ska ringa lugnets idag också, Northbike dit var jag i onsdags men priset jag fick där var som vanligt 134900:- trots hemsidans pris på 124900:- :huvet Det dom kunde göra var att skicka med ett RTG-kit thats it då hade dom iofs fri frakt men men. Dom skulle ringa upp mig idag då dom skulle kolla upp om det gick att få tag i någon vit/svart, så får se vad dom säger då.

Lycka till!

Jaha så fjolårets modell begär dom lika mkt för iår... :brinnerup

Last edited:

Oliwen

Vintern e kort, det mesta snöar bort....
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
Yamaha XJR 1300
Med tanke på allt som skrivits i denhär tråden så känns det som att jag gjorde ett riktigt kap :D
97" för en som gått 50 mil - 08

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Då är det bara att lämna in den :D, Nej men lycka till med köpet och hoppas du gör ett kap du med!!

Jobbar på att hitta ett kap nu...ringer land och rike nu....råkade nyss ringa till samma försäljare 2ggr, det var vad man skulle kunna säga lite pinsamt dock skönk priset på 10min! :tummenupp

En sak är säker 134900:- är inget pris jag kommer att (behöva) betala! :)

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Ska ringa lugnets idag också, Northbike dit var jag i onsdags men priset jag fick där var som vanligt 134900:- trots hemsidans pris på 124900:- :huvet Det dom kunde göra var att skicka med ett RTG-kit thats it då hade dom iofs fri frakt men men. Dom skulle ringa upp mig idag då dom skulle kolla upp om det gick att få tag i någon vit/svart, så får se vad dom säger då.

Jaha så fjolårets modell begär dom lika mkt för iår... :brinnerup

glöm inte att kolla försäkringen... de är mkt billiga via northbike! de kan bli billigare / månad även fast hojen blir dyrare.. :tummenupp

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
glöm inte att kolla försäkringen... de är mkt billiga via northbike! de kan bli billigare / månad även fast hojen blir dyrare.. :tummenupp

Jag har kollat det där, priset jag får betala via länsförsäkringar är lite dyrare men då kan jag ställa av den plus att jag slipper 25000kr i självrisk :död

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Den på bike har 4a ägare låter ju lite B. Honda sverige bike privat bike 99 låter nog mer som ett realistiskt pris.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Dax för uppdatering.
Har du handlat än och vad i så fall?

Japp! :D

Inte fullt så billigt som jag hade hoppats på men lite billigare än listpris och fick med följande till hojen:
· Färganpassade hjulstickers
· Färganpassade racing stickers
· Vindruta
· Färganpassad 1-sits kuts
· Tankpad

...som dom skulle montera och sen skulle jag få ha den i deras vinterförvaring tills det blir dags! :tummenupp

Ge mig vår, jag vill köra! :D

Bifogat

• 0701605230.jpg
    0701605230.jpg
    34.8 KB · Visningar: 149
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...