Jaha, ännu mer kvadd - behöver hjälp

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Tja, då har man verkligen kollat hojen. Gaffeln är som sagt sne ( väldigt lite ). Mitonga klarade inte räta den - vilket jag inte riktigt förstår ( inner ben + ytterben 10000,00 ) nej tack! Sen är även bakfälgen ngt skev ca 2 mm. Är det ngn som vet var man kan räta - gäller även broms skiva, går dessa att räta ? Bak ramen har jag rätat hyffsat själv, har även svetsat fotpins fästena.

Tyvärr blir det inte mer körande iår.

Har för mig att Chrille fick sin fälg rätad stämmer detta ?

Mvh//ZF

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Har kontakt med en kille som riktar fälgar, en del går inte om de är för skeva, eller snarare skeva på "fel" sätt, för stora risker att de spricker då, men han har rätat ut fälgar som sett ut som S till nyskick.
Han kan nog ta en titt på dina gaffelben också. Han är ruggigt duktig, säger han att det inte går, så går det inte, men fixar som sagt det mesta.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
oFFkeFF skrev:
Har kontakt med en kille som riktar fälgar, en del går inte om de är för skeva, eller snarare skeva på "fel" sätt, för stora risker att de spricker då, men han har rätat ut fälgar som sett ut som S till nyskick.
Han kan nog ta en titt på dina gaffelben också. Han är ruggigt duktig, säger han att det inte går, så går det inte, men fixar som sagt det mesta.

Yes babe ! värt ett försök. Det är absolut inga problem om han bor i tokholm, reser mycket i arbetet så jag kan ta med dem på tjänsteresan. Kan du vara vänlig att ge mig hans tel nummer via PM så vore jag hemskt tacksam. eller om du själv vil förmedla.

Tach Mvh//ZF ( du ger mig lite mer hopp )

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Re: Re: showa-gaffel

oFFkeFF skrev:
Han får ju ägna sig åt att bygga om gaffeln för att få på sina radialok, har man inte verkstad trillar priset nog iväg..

Gaffeln på bilden kommer INTE från någon 916/996/998... lögn å förtal av surkrauten..

Gaffelbryggorna ser mer ut att stämma med en SSie, å den gaffeln skiljer sig internt från 916serien...

/B

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
Fälgrikt en firma i närheten av Helsingborg som fixar det mesta
042 - 791 40
Innerbenen borde gå att rikta om det inte är några veck på dom

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...