Jaha... då var det dags igen då :(

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Spiken skrev:
Vet inte ännu, har inte vågat kolla på skiten än... tappat lusten liksom, har bara vart mek göra med den här hojen... knappt kört 20 mil allt som allt på den. Och då har jag haft den sedan förra sommaren. Funderar på att skrota den, pallar snart inte mer. :(
Äh! Skär inte ihop nu bara för att hojen ger vika. Det fixar man! :hej

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Out_Spinner skrev:
Äh! Skär inte ihop nu bara för att hojen ger vika. Det fixar man! :hej
Inte när det enda man får göra är att meka, och jag suger dessutom på det. Är helt värdelös på motorer och klumpig tillråga på allt... man börjar tappa suget liksom... speciellt nu när allt känns piss o helvete...:(

HanneZ

Guest
om oljan blandas i bensinen så kan de ju va osmart o motorbromsa hårt, men när den går via pump o pumpen drivs på veven så borde den väl få lika mkt olja som vanligt?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Spiken. Kom ner och kolla på vår nya datasal någon dag :) Jag svär på gud (som dom säger här i klassen) att jag är den första som petar på den här datorn :p *trycka lite extra*

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
I regel skär inte en 2-taktare när man motorbromsar. Dock kan den göra det om man ligger och pressar den på motorväg (mycket värme) och sen slår av helt (stryper tillförseln på bensin och olja nästan helt, gäller även med oljepump). Då ökar nämligen friktionen så snabbt så att motorn blir väldigt varm och kokar, för att sedan nypa.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Gjorde ungeför samma sak som dig när jag skar min.. låg på fulla spjäll i ca 7km.. sen när jag lätta på gasen ytterst lite så blev det låstbakhjul i ca 160.. :skrämd

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
illa spiken.. hoppas du orkar ta ordning på elendet.. ja vet previs hur du känner..
jag har ju hafft min i delar nu i 2månader fick ihop den för två veckor sen å då tickar den... kan fan inte komma på var det kommer ifrån..

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras