Jaha, då var det min tur då...

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Fan Jos!

Jag lider verkligen med dig!!

Du får alltid komma hem till mig och köra lite MotoGP på Xboxen om abstinensen blir för svår..

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Nu har jag druckit :öl och är lagom stursk. :p :rolleyes:
Jag kommer inte åka med i morgon på småvägarna runt En**ping.
Jag vågar fan inte. Efter att ha snackat med p*lisen när jag blev stoppad så förstår jag att det är bäst att ta det lugnt och njuta av hojkörningen på ett customvis så länge det varar...?!?! :eek:

När Länstyrelsen beslutar att jag inte är lämplig förare längre så slutar jag köra. Det vore kul att brumma på Rörken, men jag känner ingen med släp så det får vara. Det är kanske bäst så. :(

Jag är nu ganska säker på att det blir 4 månader... :(

Last edited:

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Lider med dig vet hur det är, har provat det där med polisen....men det är bara bita ihop och komma igen.....

/PSW

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:

När Länstyrelsen beslutar att jag inte är lämplig förare längre så slutar jag köra. Det vore kul att brumma på Rörken, men jag känner ingen med släp så det får vara. Det är kanske bäst så. :(

Jag är nu ganska säker på att det blir 4 månader... :(

Du kan få hyra motard av mig :) Jag har ett skadat knä efter helgens banåkning och vet inte hur lång tid det tar innan svullnaden går ner (och hoppas inget pajat). Måste bara laga Duken efter marksyningen (snabbt gjort) eller byta det rasade lagret i 620:n...

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WestW skrev:
Ok, tack. Det var som jag trodde.
JoS får ju tyvärr inte köra på banan för han lär väl inte få något körkortstillstånd heller :(

I den oreggade gruppen går det bra - bara att låna en moppe, 125:a eller pocketbike och betala träningslicens...

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
TomK skrev:
I den oreggade gruppen går det bra - bara att låna en moppe, 125:a eller pocketbike och betala träningslicens...

Det kostar lika mkt som för alla andra då eller?
Då går det alltså bra för mig att köra med min Duke i den klassen utan handledare och sånt?

Vad är det för andra som kör där? Blir man överkörd av nån roadracingförare eller nått sånt?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
WestW skrev:
Det kostar lika mkt som för alla andra då eller?
Då går det alltså bra för mig att köra med min Duke i den klassen utan handledare och sånt?

Vad är det för andra som kör där? Blir man överkörd av nån roadracingförare eller nått sånt?

Du får inte köra Duken i den klassen.. Den har väl större motor än 125cc och så är den ju registrerad också :crash

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack för all omtanke, men jag ligger nog lågt ett tag. Jag får mentalt intala mig själv att det är vinter och att Hulken behöver vila några månader.

TomK: Menar du att jag och Kryptoniten skulle köra i samma grupp? :D Stackars Kryptoniten...

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Uuussch - tyckar att farbror Blå är mycket aktiv runt Uppsala!

Unfair.. thi inga av oss gassar på för mycket..

Man får ta det lungt då - kanske jag ska bytta farg på min höj - har man lite tur tror dom kanske man är mä i farbror Blå-klubben...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:

TomK: Menar du att jag och Kryptoniten skulle köra i samma grupp? :D Stackars Kryptoniten...

Det där lät som en utmaning :crash :fakta
När ska vi testa snabbheten mellan din stooora gröna och min lilla?

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:

Nä, motarder hör hemma i motardgruppen. Det går för långsamt bland gatcyklarna och de blir bara oroliga när man kör om dem på innern, yttern, på sladd eller genar över curbsen...

Fast jag har ju ingen hoj som är i skick just nu - ska fixa Dukens bromshandtag och fotpinne ikväll tror jag. 620:n tar nog längre tid innan den är brukbar igen efter lagerraset.

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Penguin skrev:
Jo, du får övningsköra där. Instruktören kan stå vid sidan av banan och övervaka.
Kan man få övningskörningstillstånd med indragen lapp tro :rolleyes:

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Penguin skrev:
Jag syftade på WestW dårå........hajaru eller?
Han har väl inte blivit av med körkortet heller :confused: Han har ju inte fått det än :rolleyes:

:hej

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sphyrna skrev:
Kan man få övningskörningstillstånd med indragen lapp tro :rolleyes:

Nä.. men man får köra minimoto :fakta :crash
Så se till att skaffa er en liten hoj också.. bara utifall att (så jag kan få lite motstånd) :rock

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UPDATE!

Då är det beslutat. JoS får inte framföra något fordon som kräver kk i 4 månader framöver.

Då är det bara att ställa undan hojen och sälja min skrotbil.

Jag kan dock medge att jag har haft en lång sommar att köra hoj på. Tyvärr så har ju hotet om lappindragningen lagt lite besk smak på hojåkandet. Humöret att utöva lågflygning på vägarna har jag vägt mot att förlänga spärrtiden vid ett eventuellt polisingripande. Jag tar hellre 4 månader än 8...

Nu får jag gå, cykla, eller åka buss för att kunna ta mig fram. Tur att Rörken-säsongen snart är slut... :rolleyes: Jag ber om en mild vinter! :Bugar

Balle!

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Dina onda gärningar har hunnit ikapp dig, missdådare! :brynad

Näh, men det måste ju vara skönt att få det avklarat till slut. Lider lite med dig iaf, säg till om du behöver skjuts nästa lördag. :hej

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024