Jaha ny hoj? ja blir tokig

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Alltså här sitter ja å spanar på hojjar, ska byta nu till sommaren tänkte ja. Stort misstag :) skulle vart nöjd med min grus räser :3freak
Helt sanslöst svårt och hitta nån hoj som passar mig.. Ena dan är det triple andra en er6n, nu är ja inne på VFR, monster eller fazer :confused:

Grejjen är att ja vill ha en rolig hoj som inte kostar mer i försäkring än inköp. Ringer man runt till Fbolagen blir man ju bara ännu mer fundersam, men även om man försöker vara förnuftig vill man ju inte ha en tråkig hoj bara för försäkringen slår tillbaks på en.

Och så kanske ja ska börja plugga igen och då kan ja ju inte lägga ut mer pengar än va ja får för ktmen. Fast ibland känns det som jag bara ska köpa nå skoj och skita i pengarna :tummenupp Den där superenduron ser ohyggligt lockande ut, eller kanske mt01...

Ja satt å läste i tråden om ER6n är det bara en hoj att ha för att undkomma dyra försäkringar eller är det verkligen en rolig hoj? Är VFR bara kul för touring? Samma där satt och läste lite gamla trådar ock fick den uppfattningen. Monster säger dom flesta är slö, men kommer ja uppleva det som kört offroad innan?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det är alltid svårt att bestämma sig för vilken hoj man ska köpa. Det du kan göra är att provköra, läsa recensioner och fråga andra. Men att provköra och klämma och känna tycker jag är det bästa.

Har du kollat något på Kawasaki Z750? Får man tag på någon begagnad så ligger de riktigt hyfsat prismässigt.

Själv så har jag nu beställt en ny hoj som jag går och väntar på. En GSX1400. Och jag har bara kört offroadare sedan 2002. Så det kan nog bli en aning intressant...
(obs: eftersom att jag är en impulsiv mc-köpare så har jag naturligtvis inte varit så smart att jag har provkört någon liknande hoj innan jag beställde den...)
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
HAHA trodde JAG var ensam med samma problem...

Funderarde på Hayabusa blackbird zzr1400 ja alla snabba järn...sedan er6n,hyosung 650r lite andra 600cc för att ha billigare försäkring...
Funderade på superduke,supermoto,duke2,gillar ju cross stuket...
Nu e ja helt inne på en zx-9r som hoj..blir nog en sådan om inte huvet säger annat igen...

Har dock haft gpz900r r1 03 o ktm 625smc 05..så vi får la se....

ER6-n paralelltwin på 72hk...nja kanske inte såå kul.verkar inte ha ngt direkt klipp i sig..

Tror nog DU lixom JAG kommer bli nöjda o glada om vi köper kawasaki zx-9r hojjar....
Min tanke -kanske din??
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Hehe jo ja ska väl börja prov köra lite så fort den här våren hade tänkt å dyka upp :D Ju mer recensioner man läser desto mer vriden blir man ju. Så fort ja ser en bra recension börjar tankarna, jaha den där kanske vore nått sen börjar det om ;)

Hoppsan z750:in var ju kanon fin, den hade ja missat :) tack för den hörru ;)

Precis samma tankar har ja om er6 den kanske smidig osv men blir ja besviken när man åker me andra? Ninjorna är ju ruskigt fina och skulle verkligen inte vara fel, men en student med en sån? :)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
JonaZ skrev:
HAHA trodde JAG var ensam med samma problem...

Funderarde på Hayabusa blackbird zzr1400 ja alla snabba järn...sedan er6n,hyosung 650r lite andra 600cc för att ha billigare försäkring...
Funderade på superduke,supermoto,duke2,gillar ju cross stuket...
Nu e ja helt inne på en zx-9r som hoj..blir nog en sådan om inte huvet säger annat igen...

Har dock haft gpz900r r1 03 o ktm 625smc 05..så vi får la se....

ER6-n paralelltwin på 72hk...nja kanske inte såå kul.verkar inte ha ngt direkt klipp i sig..

Tror nog DU lixom JAG kommer bli nöjda o glada om vi köper kawasaki zx-9r hojjar....
Min tanke -kanske din??
Gäller ju att ha en linje att gå efter vad det gäller typ av hoj. :hihi
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Hehe javisst om man bara kunde komma på va man ville ha för typ :va :banana

Helst skulle ja nog vilja ha kvar 625:an och köpa en hoj att "toura" med. Men tänkte att det skulla vara lättare och köpa en hoj för bus och touring, ajaj va dumt tänkt det var ;)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gör som jag. köp flera billiga istället :banana
bara o välja efter humör :tummenupp
 

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
Jag velade i 4 månader sen hittade jag en Honda 650 Revere. Dog iväg och köpte den bara för att slippa fundera mer. Nu ska jag bara ta kortet :yoparty

Men nästa sommar ska jag byta, och då blir de en Monster..eler kanske en VTR? Fan en Bulldog skulle va najs...fast det vore soft med en.....Det slutar aldrig :huvet
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Samma här, sneglar på kawa bara för den enkla anledningen att jag aldrig har haft någon av det märket
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Jao fler kanske är grejjen då ;)

Mmm känns som man har samma besluts ångest för att välja hoj som att välja utb. Aja imorrn är det ju lördag och dags för krogen :fyllisar och tur är väl det.
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
Orca69 skrev:
Gäller ju att ha en linje att gå efter vad det gäller typ av hoj. :hihi

Helt klart! Var på västkusten och hade helg, hörde något och sedan såg något: 2 st ducatis som vände på p-platsen. Jag ville ha en sån, tänkte jag. Tog A-kort ett år senare och en månad innan uppkörning hämtade jag en 748S i Tyskland utan att ens ha suttit på en ducce. Det är kärlek!
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Ska nog vara förnuftig och köpa mig en er6, är trots allt första gat hojen så kanske är lämpligt på fler vis. :fattartil

Ny hoj för den pengen är inte fel! Samt 5k i försäkring går ju inte och klaga på :hihi
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Köp en Speed Triple! Sen jag köpte min för tre år sedan så har jag knappt funderat på att byta landsvägshoj alls, den funkar till det mesta, har gott om pulver, är lätt att busa med, relativt billig märkesförsäkring och funkar trots allt bra att toura med.

Har du råd så behåller du även din 625:a och kör grus/skog/bus med den, då har du ju den perfekta combon! :)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag satt och funderade precis som du. Var först säker på Kawas nya ER6:a. Sedan blev det som vanligt värre och värre. Var inne på Yamahas FZ1:a men tycker att det blir lite dyrt att köpa ny hoj. Spelar ingen roll om man har råd eller inte, blir inte roligt när första repan mm kommer ändå! Slutade med att jag helt otippat köpte mig en CBR 900 från 99 :va . Har inte kört så mycket med den änu men ca 20 mil har det blivit och den funkar kanon. Fick även en månadspremie på ca 600kr i månaden också. Det är minndre än min XT 660 som jag hade förra året :3freak

Tror nog att detta blir bra. Så nu har jag en CBR 900 och en Aprilia RS250. CBR:en får stå för gat/bruksåkandet (typ sport tourer) medans Aprilian får vara ban smiskaren.

Det jag vill säga med detta är att man faktiskt kan köpa sig en "gammal" hoj och komma relativt billigt undan. Blir mycket hoj för pengarna på det viset.
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Jag har en väldigt fin Suzuki SV 650 till salu! Bra försäkring, och twin så klart :tummenupp Finns både på blocket och här på SH! Ha det bra! Mvh Calle
 

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
Funderade typ ett år på vilken maskin som skulle bli den nästa,
men efter övervägandet att inte orka ligga ner på tanken som på en gixxer
å inte få en trist design som på en honda hornet
så började jag kolla på ducatis monster.

Men efter att lusläst lite tester så fastnade jag ganska snabbt för en speed
triple istället. Hyffsat billig i inköp (begagnad) å helt ok märkesförsäkring.
För att inte tala om designen eller det ljuvliga ljudet! :yoparty

Så nu har jag lagt en handpenning å väntar bara på att snön ska bort så jag kan köra hem den till vardagsrummet! :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top