Jaha..säg den lycka som varar..(dundertabbe)

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Jag blir så j-la trött nu rent ut sagt.

Nej det var ingen "flame" eller fylletråd för den delen heller...

Jag hade precis kommit hem efter en tur på hojen till macken för att tanka, och såg att det plötsligt lös denna lampa...
Hade väl kommit åt den av misstag, men blev nojig över vad det innebar och vill genast veta om det hänt nåt.
Hade haft lite krux med att starta den 15 min tidigare, och var orolig att lampan indikerade på att något var fel.

Nej, jag har ingen instruktionsbok till min hoj, köpte den igår och det är min första egna hoj. Nej, jag är inte duktig mekaniskt, och har aldrig heller påstått något annat..
Så jag e lite grön, capisce?

Nej, det var ingen trams-tråd jag startade för att "liva" upp stämmningen i teknikforumet, det var en seriös fråga faktiskt.

Jag kan gärna bjuda på skratt, och skrattade själv högt och mycket när jag insåg vad "felet" var efter första svaret, men har nu lärt mej en viktig läxa.

Jag ska ALDRIG mer ställa en fråga i teknikforumet mer, vänder mej till ett annat forum isf. SH passar sig tydligen mest för OT...

Gud förbjude om man undrar något om sin hoj, då blir man bemött på ett otrevligt sätt och får en uppläxning via pm från moderatorn.
Det som är självklart för vissa är inte det för andra, ska man inte kunna ställa en enkel fråga och få hjälp?

Nog för jag har humor och kan ta saker med en klackspark, har inte nåt emot att folk skrattar, det gjorde jag själv väldigt mycket.

Men när man får "varningar" via pm från en moderator och att den finner den så löjlig att den inte ens vill ha den i teknikforumet känns det lite konstig.

Att få berättat för en att "tråden inte är ok du kunde faktiskt kollat i instruktionboken först" och andra tillrättavisningar om att
"teknikforumet är seriöst och läs reglerna innan du skriver" osv,
då känns det ganska trist med sådant bemötande...

Jag har inte ens en instruktionsbok till min hoj, tyvärr.

Ska man inte kunna fråga?

I'm learning...ok?! :3freak

jag trodde oxå att du skoja....:va
men jag förstår din frustration av att läsa flera inlägg att du driver med folk..jag blir oxå irriterad när folk dumförklarar mig när jag helt enkelt inte vet..tat med en klackspark..:krama
gör det med dem flesta här.stå på dig. :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Du brukar ju göra en del skojfriska inlägg, därför trodde nog dom flesta att du skojade, det blev ju en rolig tråd som fick många att skratta.

Man ska bjuda på sig själv, det brukar uppskattas.

:krama

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
undrar varför hojen dör när man lägger i en växel med stödet nere och kopplingen utsläppt,
osv...

Tog säkert tio minuter för mig att lista ut anledningen att den stannade när jag la i en växel var för att stödet var nere. Killen som köpte hojen däremot ringde och var arg. :D

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Du brukar ju göra en del skojfriska inlägg, därför trodde nog dom flesta att du skojade, det blev ju en rolig tråd som fick många att skratta.

Man ska bjuda på sig själv, det brukar uppskattas.

Men jag e inte arj på någon i tråden :krama

Bara lite ilsk på Majtii som flyttade tråden och läxade upp mej, ja och lite på Sportbike också iom att han tog sig frihet att ändra i mitt inlägg :4skrika:gråta

De där moderatorerna har en pakt! :mad:

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

:krama

Jag tycker det var kul, det är alltid kul när människor "gör bort sig" men det ska ju inte avskräcka för att fråga något mer :(
Bättre att fråga och verka "dum" än att inte fråga och vara dum. Hade du inte frågat så hade du kanske kört hojen på släp till verkstaden och fått pynta felsökningsavgift mm. Då hade det varit dumt istället...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Bara lite ilsk på Majtii som flyttade tråden, ja och lite på Sportbike också iom att han tog sig frihet att ändra i mitt inlägg :4skrika:gråta

Sportbike är bara en bitter vurpgubbe, inget att bry sig i. *duckar som f-n*

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Precis som grabbarna säger...ta det inte så hårt. Man får sina törnar på SH men det är bara att gnissla tänder, plocka in visdom och gå vidare.

Missade hur tråden hamnade i OT men om den flyttades utan att du visste det så tycker jag att det var ganska taskigt.

Många saker med motorer o hojar lär man sig genom pinsamma frågor, som tjej. Men det är bara att tuffa på :) annars lär man sig inget ju :)

Tror du Dr.Bike lät mig komma undan utan mobbing när min bromsvätska (tror jag det var) hade konsistensen av kaffesump :)skrämd) eller mina tändstift var sönderrostade bortom igenkänlighet? :tuttar:krama det är bara att rodna och lära sig läxan :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Bara lite ilsk på Majtii som flyttade tråden, ja och lite på Sportbike också iom att han tog sig frihet att ändra i mitt inlägg :4skrika:gråta

Översittare är vad de är :mad: Vi borde kunna rösta ut dem som i Robinson :banana

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Precis som grabbarna säger...ta det inte så hårt. Man får sina törnar på SH men det är bara att gnissla tänder, plocka in visdom och gå vidare.

Missade hur tråden hamnade i OT men om den flyttades utan att du visste det så tycker jag att det var ganska taskigt.

Tror du Dr.Bike lät mig komma undan utan mobbing..

Dr.Bike kommer jag hädan efter att vända mej till :krama

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

Nej det var ingen "flame" eller fylletråd för den delen heller...

Jag hade precis kommit hem efter en tur på hojen till macken för att tanka, och såg att det plötsligt lös denna lampa...
Hade väl kommit åt den av misstag, men blev nojig över vad det innebar och vill genast veta om det hänt nåt.
Hade haft lite krux med att starta den 15 min tidigare, och var orolig att lampan indikerade på att något var fel.

Nej, jag har ingen instruktionsbok till min hoj, köpte den igår och det är min första egna hoj. Nej, jag är inte duktig mekaniskt, och har aldrig heller påstått något annat..
Så jag e lite grön, capisce?

Nej, det var ingen trams-tråd jag startade för att "liva" upp stämmningen i teknikforumet, det var en seriös fråga faktiskt.

Jag kan gärna bjuda på skratt, och skrattade själv högt och mycket när jag insåg vad "felet" var efter första svaret, men har nu lärt mej en viktig läxa.

Jag ska ALDRIG mer ställa en fråga i teknikforumet mer, vänder mej till ett annat forum isf. SH passar sig tydligen mest för OT...

Gud förbjude om man undrar något om sin hoj, då blir man bemött på ett otrevligt sätt och får en uppläxning via pm från moderatorn.
Det som är självklart för vissa är inte det för andra, ska man inte kunna ställa en enkel fråga och få hjälp?

Nog för jag har humor och kan ta saker med en klackspark, har inte nåt emot att folk skrattar, det gjorde jag själv väldigt mycket.

Men när man får "varningar" via pm från en moderator och att den finner den så löjlig att den inte ens vill ha den i teknikforumet känns det lite konstig.

Att få berättat för en att "tråden inte är ok du kunde faktiskt kollat i instruktionboken först" och andra tillrättavisningar om att
"teknikforumet är seriöst och läs reglerna innan du skriver" osv,
då känns det ganska trist med sådant bemötande...

Jag har inte ens en instruktionsbok till min hoj, tyvärr.

nelson_haha2.jpg

Sorry! Kunde inte låta bli.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Skoj med såna tabbar, ännu roligare när det frågas om det och bäst när man står för att man inte visste och därmed bjuder på det hela.

Inget att bli ledsen över, du har säkert liknande stories om ditt kunskapsområde...

Grattis till hojen btw. :)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol

Nu insåg jag mitt misstag. Hade glömt den för Sporthoj nödvändiga smilien som tydliggör att man inte behöver ta inlägget helt på allvar fullt ut.

Tro mig, jag har sagt och frågat många dumma saker i mina dagar. Frågar man inget får man inget veta.

Edit: :tungan

sportbike

Guest
Jättemycket arg text

Så så,nu ska du inte vara sån.
Alla har vi gjort klantgrejjer,men få vågar ju fråga rakt ut och dessutom erkänna det efteråt.
Ta svaren för vad dom är,med glimten i ögat.
Tveka inte att starta fler roliga trådar :tummenupp

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Okej, lite redogöresle.

Denna lampa lös inte först när jag körde och antagligen kom jag emot denna omdevetet på nåt vis, så därför blev jag lite paff när det plötsligt började lysa en blå lampa med "high beam" och blev orolig att nåt hade hänt...
Liksom.

high beam är kort för att den har upptäckt en "highway patrol radar beam"
så du har inte alls kommit åt något, det är hojen som med det blå ljuset försöker varna dig för att köra för fort så att du inte får farbror blå efter dig.

det sitter en sensor framme vid lampan, och för att stänga av den blå varningen så finns det en knapp som förmodligen sitter på vänster handtag.

Dunderhonung, ta det med ett garv, fan alla gör fel och vad gör ett fel som detta om 100 år..

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För framtida felsökning:
Grön eller blå lampa = Inget att oroa sig för. Bara en upplysning.
Orangegula lampor = Något är inte riktigt som det ska och bör åtgärdas, men man tar sig nog iaf hem.
Röda lampor = Problem. I större eller mindre omfattning. Det kan vara en god idé att stanna motorn så snart som möjligt tills man fått reda på varför lampan lyser. Framförallt om man inte vet vad just den lampan betyder. Är det en varning för lågt oljetryck så riskerar man skador på motorn om man fortsätter köra. Men är det en ABS-lampa så kanske den varnar för en trasig sensor, vilket då inte blir ett akut problem förens i en paniksituation.

:tummenupp

• Gilla
Reaktioner: SSB
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...